וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיתוסים על ניקיון שחובה לנפץ

18.11.2014 / 9:54

עזבו אתכם מתירוצים קלושים שגורמים לכם לחיות בזוהמה. רוצים בית נקי? היפטרו מכל המיתוסים המיושנים

הפקת ניקיון מיוחדת של וואלה! בית ועיצוב. זיו שדה
לא יזיק לכם לצאת מהזון העצל ולנקות בלי תירוצים/זיו שדה

כולנו מחזיקים באמונות שלא תמיד מעוגנות במציאות. איכשהו התרגלנו אליהן אחרי שאחרים שכנעו אותנו שבלעדיהן לא נוכל להסתדר. גם בכל הקשור לניקיון אנחנו הולכים שבי אחר מיתוסים מוטעים ודווקא מונעים מהבית שלנו להיות מצוחצח למשעי. אז הנה כל המיתוסים שאתם חייבים לנפץ אחת ולתמיד כדי לחיות בסביבה נקייה יותר.

אילוסטרציה. ShutterStock
מיטה מבולגנת היא לא מיטה מאווררת יותר/ShutterStock

"אל תסדרו מצעים בבוקר, תנו להם להתאוורר"

קמתם בבוקר והמיטה שלכם הפוכה. המצעים מבולגנים, השמיכות מפוזרות- ובכל זאת אתם לא מקפלים אף סדין. אתם מאמינים שצריך לתת למצעים להתאוורר בתחילת היום, אבל שום מחקר לא מצאו שבלגן משפיע על כמות הלחות או האבק שמצטברת במיטה שלכם. בקיצור, תפסיקו עם התירוצים ותתחילו לסדר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
ניקיון רהיטים עשויים מעץ. ShutterStock
פוליש יתר יזיק לרהיטי עץ/ShutterStock

"השתמשו בפוליש בכל פעם שאתם מנקים את רהיטי העץ שלכם"

בבקשה אל תעשו את זה! נכון שחשוב לשמור על רהיטים מבריקים, אבל שימוש בפוליש לעיתים דחופות מדי עלול לגרום ליצירת שכבה דביקה על גבי הרהיטים שלכם שקשה להסיר. השתמשו בפוליש לא יותר מפעם בשבוע, ובין לבין נקו את רהיטי העץ עם מטלית מיקרופייבר בלבד. כך תשמרו לכם על רהיטי העץ שלכם ותעניקו להם מראה רענן.

סל עיתונים. ShutterStock
נייר עיתון עשוי לשרוט זכוכית/ShutterStock

"הכי טוב לנקות זכוכית עם נייר עיתון"

רבים נוהגים לנקות את חלונות הבית עם נייר עיתון, אבל הדבר עלול לגרום לנזק רב. לא רק שהנייר הגס עלול לשרוט את הזכוכית, אלא שהדיו המכסה את דפי העיתון עשויים ללכלך את החלון, ואז מה עשיתם בזה? כל הניקיון הלך לטמיון. לכן, מומלץ לדבוק בניקוי החלונות עם נייר סופג ואת העיתון פשוט לקרוא.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מרוב חומרי ניקוי לא רואים את הניקיון/מערכת וואלה!, צילום מסך

"כמה שיותר להשתמש בחומר ניקיון ככה טוב יותר"

מכירים את המשפט "כל המוסיף גורע"? אז הוא תקף גם בכל הקשור לשימוש בחומרי ניקיון. המחשבה שאם תעמיסו אבקת כביסה במכונה הבגדים יצאו נקיים יותר פשוט שגויה, כי הדבר עלול לגרום לנשק גם למכונת הכביסה וגם למלתחה שלכם. שימוש ביותר מדי חומר ניקוי במדיח הוא הסיבה לכך שתצטרכו להזמין טכנאי לתיקון המדיח, ועודף בנוזל לניקוי שטיחים רק ילכלך את השטיח שלכם יותר. לכן, השתמשו בכמות מדודה ואל תחסלו את כל ציוד הניקיון שלכם בפעם אחת.

בקבוק חומץ. ShutterStock
חומץ טוב. אבל תניחו לו לרגע/ShutterStock

"אפשר להשתמש בחומץ לכל דבר!"

חומץ הוא חומר ניקוי מצוין לקרצוף אסלות, לניקוי אבנית מהקומקום או להסרת שומנים מסירים, אבל אם תשתמשו בחומץ בניקוי רצפות עץ אתם תחמיצו פנים כשתראו את ההרס. לא תמיד חומרים הנחשבים כידידותיים לסביבה הם אכן ידידותיים, וכדאי לבדוק טוב טוב את השפעת המוצרים שאתם בוחרים להשתמש בהם בניקיון הבית.

אילוסטרציה. ShutterStock
ספריי לשיער? אפילו לשיער הוא לא מומלץ אז על הבגדים?/ShutterStock

"שימוש בספריי לשיער יסיר מהבגדים שלכם כתמי דיו"

אי שם בשנות השבעים, כשתספורת האפרו הייתה באופנה, נפוץ השימוש בספריי לשיער כמסיר כתמי דיו מהבגדים. אבל כיום הטיפ כבר לא יעיל, כשישנם חומרי ריסוס לשיער עם מעט אלכוהול או ללא אלכוהול כלל. אם תרססו את החולצה המוכתמת שלכם רק תגרמו לה להיות דביקה יותר וכתם הדיו יישאר. לכן, עדיף ללכת למקור ולהשתמש באלכוהול לחיטוי בהסרת כתמי דיו, אך עשו זאת בזהירות ובעדינות כדי להימנע מנזק לבגדים שלכם.

זוג מחזיק שטיח. ShutterStock
לפעמים איש מקצוע הוא גם צדיק/ShutterStock

"ניקוי שטיחים מקצועי רק יכווץ השטיח שלי"

הרבה אנשים משוכנעים שאם ימסרו את השטיח היקר שלהם לחברה לניקוי שטיחים, הוא יתכווץ לחלוטין. אך האמת היא שאין סיבה לדאוג, במיוחד כשמדובר בשטיח חדש ומודרני. שטיחים סינטטיים אינם אמורים להתכווץ, ובכל הנוגע לשטיחים העשויים מסיבים טבעיים, אנשי המקצוע יודעים כיצד להתמודד איתם כך שיהיו נקיים ועדיין יישארו באותו הגודל. המסקנה? אל תאמינו לכל דבר.

בקרו אותנו באינסטגרם

Instagram
  • עוד באותו נושא:
  • ניקיון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully