וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בובה של בית: הצצה מיוחדת לבתים של ברבי

30.10.2014 / 9:30

זה התחיל בבית מקרטון ב-1962, השתדרג עם השנים לבית עם אפקטים ועכשיו ב-2014 לבובה הכי מפורסמת בעולם שמציינת יום הולדת 55 יש בית עם מעלית וחדר ארונות עצום. ברבי מרגישה בבית

ברבי. GettyImages
הבובה האהודה ביותר בעולם/GettyImages

בזמן שבישראל צעירים רבים מתקשים לרכוש דירה, יש אישה אחת דקיקת גזרה שהספיקה לגור בכמה בתים חלומיים. מדובר ברבי. הבובה הכי מפורסמת בעולם, המציינת 55 שנה. ברבי מיוצרת על ידי חברת MATTEL בארצות הברית ונמכרת עד היום בהיקף מיליארדי דולרים במדינות רבות בעולם. רות הנדלר היא שאחראית על המצאת הבובה בשנת 62 שנקראה על שם ביתה ברברה. סביב המותג של ברבי צמחה תעשיית אביזרים נלווים מתוצרת חברת מאטל: בתי בובות (משנת 1962), ריהוט וכלי רכב, בובות ילדיהם של ברבי, בובות בעלי חיים, אביזרי הלבשה וגם מוצרים לגני ילדים ובתי ספר.

במשך עשרות שנים ברבי אמצה סגנונות עיצוב פנים מגוונים, ורכשה את הרהיטים הכי חמים ומעודכנים. אמנם מדובר בבתים מיניאטוריים אפילו יותר מהדירות המחולקות של תל אביב, אבל אי אפשר להתכחש לכמויות הסטייל שברבי שופכת על עולם העיצוב. לאחרונה, בית האופנה מוסקינו, הציג קולקציה שכולה בהשראת הבובה: הדוגמניות חבשו פאות בלונדיניות נפוחות ולבשו חצאיות מיני שנושאות את הלוגו המפורסם של ברבי, שמלות קיץ בצבעי פסטל וחליפות ספורט ורודות אליהן צוותו תיקי קלאץ' ילדותיים וטלפון סלולארי מנצנץ.

אז רגע לפני שברבי עוברת שוב דירה הנה סקירה כרונולוגית ועיצובית של סביבת המגורים של הבובה הוותיקה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הבית מ-1962 היה עשוי מקרטון/מערכת וואלה!, צילום מסך

הייתם מאמינים שביתה הראשון של ברבי בשנת 1962 היה עשוי כולו מקרטון? העיצוב המקורי הסתמך על סגנון הבתים של שדרות מדיסון בניו יורק, כולל ריהוט מינימליסטי וצבעים בהשראת הטבע.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הבית ב-1974 עם שלושה מפלסים וטפטים צבעוניים/מערכת וואלה!, צילום מסך

בשנת 1974 ברבי השתדרגה לבית עם שלושה מפלסים עם מעלית – לנוחות מרבית. על הקירות הודבקו טפטים עם הדפסים צבעוניים מרהיבים, והבית כולו התאפיין בלוק עליז וצוהל.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הבית ב-1979 עם חלונות הזזה - הפופולארי ביותר/מערכת וואלה!, צילום מסך

ב- 1979 הבית של ברבי לקח כיוון בוגר יותר. יש בו חלונות ודלתות שזזו על צירים, וכן אדניות עם פרחים שהשרו אווירה ביתית. הבית האמור היה פופולארי במיוחד, ילדות הביעו בו עניין יותר מהשניים שקדמו לו ולכן, חברת מטאל שהמציאה את ברבי, שיווקה אותו במשך עשור.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הבית ב-1983 לא התחבב על הילדות/מערכת וואלה!, צילום מסך

בית החלומות הזה נראה כאילו לקוח מהעולם האמיתי. הוא עוצב ב- 1983 וכדי ליצור את האפקט שמחבר אותו למציאות של הילדים הודבקו בו תמונות ריאליסטיות של חדרים שונים, סלון, מטבח וחדר שינה. נראה שהלקוחות של ברבי פחות התלהבו מהעיצוב הזה – הוכחה לכך הייתה שייצורו פסק מהר יחסית.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ב-1990 נכנסו האפקטים לבית של ברבי/מערכת וואלה!, צילום מסך

העולם הוורוד של ברבי הגיע לשיאו באחוזה הקסומה ב-1990, שכללה טלפון שצלצל, פעמון לדלת ואח שדלק באור אמיתי. האפקטים היו הטוויסט בשנה הזו והילדות צהלו למראה התוספות המשמעויות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
1998 הביאה לבית של כלבלב חמוד/מערכת וואלה!, צילום מסך

בבית המתוק הזה שמוביל אותנו ל- 1998 יש חלונות בעלי קשתות ורודות, חלונות פסיפס ואפילו מרפסת. חוץ מזה, אי אפשר שלא לשים לב לתוספת הנחמדה בבית: כלבלב קטן, כי כולנו זקוקים לחברו הטוב של האדם אפילו ברבי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
השנה -2014 לברבי יש בית עם מעלית וחדר ארונות עצום/מערכת וואלה!, צילום מסך

והנה הגענו לבית המרשים מכולם שעוצב השנה- 2014. הארמון שכל בחורה הייתה רוצה לגור בו הכולל שתי מעליות וקומה שכולה מיועדת רק לבגדים של ברבי. אחרי הכל, בתור רופאה/ שוטרת/ כלה/ כוכבת פופ יש לברבי מלתחה עצומה, אז כמובן שהיא חייבת חדר ארונות גדול.

בקרו אותנו באינסטגרם

Instagram

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully