וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך תורידו את כתמי החג העקשניים

24.9.2014 / 15:51

הדודות גרמו לכם להזיע בחג ובית השחי התמלא בכתמים? השפתון נמרח לכן על השמלה החדשה? הרימון השאיר עליכם כתמים אדומים? כל השיטות שיסייעו לכם להתנקות

סוף סוף סיימתם עם הניקיונות, הבישולים והסידורים לכבוד ארוחת החג. הגיע הזמן להתאסף מסביב לשולחן ביחד עם קרובי המשפחה ולהתענג על הארוחה הטעימה שכל כך טרחתם להכין. אבל עם כל הכבוד לאיחולים לשנה הבאה עלינו לטובה, מה שאנחנו באמת צריכים לייחל לו זה שארוחת החג לא תלכלך את הבגדים החדשים שקנינו, ושהחולצה הלבנה לא תטעם גם היא מהרימון והתפוח בדבש. אם בכל זאת קרתה תאונה, והמלבושים החגיגיים שלכם ספגו כתמים, הנה כל השיטות להסירם.

אילוסטרציה. ShutterStock
חומץ על כתם רימון או פרי דומיננטי אחר/ShutterStock

פירות ומיץ פירות

בין אם הבגד שלכם התלכלך מרימון או מיץ תפוחים, אין צורך להיכנס לפאניקה: בעזרת כף או סכין קהה הסירו כל שארית של פרי שדבקה בבגד שלכם. הרטיבו את הבגד במים קרים ושפשפו את הכתם במשך חמש דקות עם נוזל כביסה. לאחר מכן שפשפו עם מסיר כתמים ושטפו במים רותחים. במידה והבגד לבן השתמשו במלבין או חומץ עדין, אך אם הבגד צבעוני מומלץ לבדוק את השפעת המלבין על חלק נסתר בבגד. לאחר מכן השתמשו שוב במסיר כתמים. אם בבית נתקעתם בלי מסיר כתמים, ניתן להשתמש במלח ולשפשף בעזרתו את הכתם.

אישה אודם ליפסטיק אדום מראה ראי שפתיים. ShutterStock
חומר לניקוי יבש לכתמי שפתון/ShutterStock

שפתון

הבחורות שביניכן בטח מכירות את זה: בין מנה למנה אתן מרגישות צורך לחדש את השפתון ולהיראות יפה כך שהדודות יהיו מרוצות. אבל מה קורה אן בטעות השפתון החתים את השמלה החדשה שלך? כדי להיפטר מהכתם יש להניח את הבגד כך שהכתם יופנה כלפי מטה, מעל נייר סופג. את גב הבגד הספיגו בחומר לניקוי יבש והמתינו מספר דקות. שפשפו את הכתם עם נוזל לכביסה והכניסו למכונה. אם הכתם העקשן לא יורד השתמשו במלבין אך בדקו היטב לפני כן את הוראות היצרן של הבגד.

אילוסטרציה. ShutterStock
סכין קהה להורדת שעווה/ShutterStock

שעוות נרות

נרות מוספים לאווירה חגיגית, לעיצוב השולחן אך אף אחד מאיתנו לא ישמח אם שעוות נרות תיפול על הבגד החדש שלו ותכתים אותו או את המפה. אם זה בכל זאת קרה, המתינו עד שהשעווה תתקשה ובעזרת סכין קהה הסירו כל שארית של שעווה שנותרה. מכל צד של האזור המוכתם הניחו נייר סופג או שתי מגבות מטבח. הצמידו מגהץ על חום בינוני וגהצו את המגבת או הנייר הסופג כך שהשעווה תיספג בנייר או במגבת. התיזו מסיר כתמים וכבסו כרגיל. אם הכתם לא ירד השתמשו במלבין המותאם לסוג הבגד ולצבעו.

קפה שחור. ShutterStock
מסיר כתמים לקפה שמצא דרכו לחולצה/ShutterStock

קפה

אחרי הארוחה הדשנה החלטתם להתפנק בכוס קפה ועל הדרך גם החולצה טעמה את המשקה המשובח? כדי להסיר כתם קפה יש לפעול במהירות משום שמכתם קפה שנספג קשה להיפטר. יש להפוך את הכתם, להתיז מסיר כתמים ולשטוף במים קרים. יש להכניס למכונת הכביסה לתכנית בחום גבוה. במידה והכתם לא ירד, ניתן להשרות את הבגד במשך חצי שעה במים קרים ולהשתמש במלבין.

אילוסטרציה. ostill, ShutterStock
השאלות של הדודות גרמו לכם להזיע? השתמשו במסיר כתמים/ShutterStock, ostill

כתמי זיעה

"מתי תתחתן? מתי תביאו ילד? מה עם העבודה?" קרובי המשפחה גרמו לכם להזיע עם כל השאלות הנודניקיות שלהם במהלך ארוחת החג? להורדת כתמי זיעה יש למרוח נוזל כביסה על הכתם ולכבס כרגיל. אם מדובר בכתם קשה במיוחד, יש למרוח מסיר כתמים, להמתין עשר דקות ולשטוף היטב.

תנו טיפ ניקיון שווה ותוכלו לזכות במארז מפנק לחג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully