וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך לשפץ את הבית מבלי לאבד את השפיות

7.9.2014 / 8:56

ספר חדש שהוציאה ד"ר רות בן יקר אמנם מפגיש אותנו עם טעויות וסיטואציות שנוצרות במהלך שיפוץ הבית, אך מה לגבי התמודדות איתן?

שיפוץ הבית יכול להפוך למבחן אמתי לזוגיות או לשפיות שלכם. אצל רבים המילה ?שיפוצים? מעוררת פלצות והם מעדיפים לעבור דירה על פני כניסה למעגל האימה הזה. עבור ד?ר רות בן יקר, שהוציאה לאחרונה את הספר "איך לשפץ את הבית מבלי לאבד את השפיות", מדובר בחוויה מרנינה. בן יקר, אמנית, מעצבת פנים ובעלת דוקטורט ממכון וייצמן למדע מתארת במבוא לספרה את העונג שהיא שואבת מריח הצבע הטרי וסיגריות הפועלים. היא מגיעה מעולם הביוטכנולוגיה והניהול ונכנסה לתחום עיצוב הפנים בתחילה כתחביב ובהמשך כמקצוע, בשעה שבספר האמור היא משלבת בין שני התחומים. ?שיפוץ זה פרויקט, וכמו בכל פרויקט יש לו תקציב ושלבים שצריך לנהל. ראיתי המון אנשים שעושים טעויות קריטיות בדרך?, היא מספרת.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כריכת הספר "איך לשפץ את הבית מבלי לאבד את השפיות"/מערכת וואלה!, צילום מסך

הספר החדש שמונה 118 עמודים נעשה כמעין מדריך לשיפוץ חסכוני. הוא מחולק ל-9 פרקים: הגדרת צרכים והעדפות, בחירת החומרים והמרכיבים בשיפוץ, בניית התקציב, פיקוח בשטח ועבודה מול אנשי מקצוע, ניהול בלתמ"ים, הכנת דירה לקראת מכירה, תמ"א, למה, כמה ואיך. שיפוץ ירוק, לנשים בלבד! באופן די מפתיע, הספר לא מהווה חגיגה לעיניים. החסך בתמונות משמעותי והעריכה הגרפית בעייתית. ?יש ספרים מקצועיים שהם עיוניים ויבשים ויש ספרי עיצוב בהם יש רק תמונות ודברים כאלה אפשר למצוא בגוגל?, מסבירה בן יקר. מתוך הבנה כי אין ספרות מקצועית בעברית של ניהול שיפוץ, יצרה בן יקר תמהיל משונה בין ספר מקצועי לספר עיצוב, אך המפגש צורם מעט בעין, כשחלק מהתמונות נראות שצולמו במצלמת הטלפון, הגיעו ממאגר תמונות או כלל לא נוגעות לנושא המדובר. בספר תמצאו גם כמה טיפים לשיפוץ הבית לקראת מכירתו, שיפוץ ירוק או שיפוץ במהלך תכנית תמ?א 38.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
איך מתמודדים עם אנשי המקצוע - תמונה מתוך הספר/מערכת וואלה!, צילום מסך

המחברת בונה בספרה תכנית מורכבת, אך מסודרת וברורה לקראת שיפוץ הבית. הספר אמנם לא ישחרר אתכם מהצורך בבעלי מקצוע שונים, אך כן נותן טיפים להתמודדות נכונה מולם. יש בו טיפים לאלו שהחליטו להתמודד עם השיפוץ בעצמם ואף הסבר למונחים טכניים, אך לצד אלו לאורך כל הספר בן יקר ממליצה להתייעץ עם בעלי מקצוע: ?הרוב צריכים את אנשי המקצוע ואין להם תחליף?, היא אומרת. פרק שלם מוקדש להתמודדות מול אנשי המקצוע שמרתיעה רבים עם כמה נקודות חשובות לזמן השיפוץ, קניית החומרים והסדרת התשלומים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בספר, פרק שמוקדש לנשים בלבד/מערכת וואלה!, צילום מסך

הטיפים המוצלחים ביותר בספר נוגעים בבניית תקציב השיפוץ וההחלטות שצריך לקבל לקראתו. ?בדרך כלל, המריבות בין בני זוג בזמן שיפוצים מגיעות דווקא במקרה של חריגה מהתקציב, כשאחד מבני הזוג רוצה משהו מחוץ לתכנית??, מסבירה בן יקר. ?יש היום כל כך הרבה אפשרויות באולמות התצוגה שאפשר להשתגע, ויש כאלה שהם מרגישים שהם פשוט חייבים משהו שלא תכננו לקנות. מהצד השני, לרוב יש מישהו שמודע יותר למשמעויות הכלכליות וזה המקור לפיצוץ?.

למרות ההבטחה שנשפץ ?בלי לאבד את השפיות?, הטיפים בתחום ניהול הבלת?מים - שהם אלה שנוטים להוציא אותנו מאיזון במהלך השיפוצים - לא ישנו את חייכם. אם שברו לכם את הקיר הלא נכון ובאותו היום גיליתם שהארון שהזמנתם לא מתאים לנישה לו יועד, ייתכן שהעצות ?קודם כל להירגע? או ?צאו לסיבוב בחוץ? לא יתקבלו באותו הרגע בברכה. המחברת מודה כי קשה להימנע מעימותים וממשברים בתוך סיר הלחץ שנוצר בבית במהלך השיפוצים אך מנסה לבנות תכנית שתצמצם אותם ככל הניתן.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אחד מהטיפים שמציעה ד"ר בן יקר מתייחסת לצבעים והגוונים של הקירות/מערכת וואלה!, צילום מסך

אז מה בכל זאת לקחנו מהספר?

* עדיף לבנות את תכנית השיפוצים לפי התקציב ולא את התקציב לפי תכנית השיפוצים.
* ככלל, בעלי המקצוע עמוסים פחות בחודשי החורף ולכן, התעריפים שלהם בעונה זו יהיו לרוב נמוכים יותר.
* לבעלי תקציב מוגבל, וגם אם לא , מומלץ ביותר לשוטט באתרי יד שנייה באינטרנט ולחפש מטבחים משומשים. ניתן למצוא מטבחים איכותיים, במחירי מציאה ממש.
* הגבלת הביקור באולמות התצוגה והימנעות מסיבובים אינסופיים.
* שמירת מיכל הצבע או את המדבקה שעליו או צילום מספר הצבע, שמו וחברה שמייצרת את צבע הבסיס, כדי לשחזר את הגוון הרצוי בקלות.
* אל תתנו לקבלן להלחיץ אתכם עם לוחות זמנים של הזמנת החומרים. בדקו איתו ביסודיות מדוע ואיך הוא מתזמן את סדר העבודה ומה הצורך האמתי שלו שנגזר מכך.
* בבניינים בהם מתקיים שיפוץ במסגרת תמ?א 38 לא מומלץ לשכור את שירותי האדריכלות של הפרויקט לשם עיצוב הפנים של הדירה שלכם, כדי להימנע ממצבים של ניגוד עניינים, בהם ידיכם תהיה תמיד על התחתונה אף ללא ידיעתכם.
* אופנות משתנות מהר יותר מתדירות השיפוצים. היזהרו משיגעונות חולפים שעלולים למצות את עצמם מהר מאוד ועלות החלפתם גבוהה.
* במקרה של שיפוץ דירה לקראת מכירתה, שימו את האגו והטעם האישי בצד והתייחסו לנושא בצורה עסקית ועניינית לחלוטין.
* שקלו צביעה של ארונות מטבח או משקופים ודלתות פנים. לא מדובר בהכרח בעלות גבוהה ולפעמים התוצאה משדרגת משמעותית את מראה הדירה.

"איך לשפץ את הבית מבלי לאבד את השפיות", ד"ר רות בן יקר, הוצאת ראם טכנולוגיות, 89 שקלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully