וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

5 טעויות ניקיון שאתם חייבים להימנע מהן

27.8.2014 / 8:30

נוזל לכלים אינו מיועד למדיח, מסיר כתמי כביסה עשוי להזיק לשטיח וספריי זכוכית ישאיר סימני סבון על החלון. מקרצפים את הבית? עשו זאת בחכמה

הפקת ניקיון מיוחדת של וואלה! בית ועיצוב. זיו שדה
אם כבר מנקים תזהרו שלא להרוס/זיו שדה

הזמנתם אורחים ואתם בדיוק באמצע שלב הניקיונות. אתם פותחים את אורן חומרי הניקוי ולצערכם מגלים שנוזל לשטיפת רצפת הפרקט אזל לגמרי. החנויות סגורות ואין מצב שתתנו לחברים שלכם לחזות בכמה הרצפה שלכם מטונפת. אז בלית ברירה אתם שופכים על הרצפה אקונומיקה, כי מה יכול להיות? אז זהו, שאקונומיקה תהרוס לכם את הפרקט ותעשה הרבה יותר נזק מתועלת. נכון שישנם תחליפים מצוינים לחומרי הניקוי, אך יש כאלה שאסור לכם להשתמש בהם כתחליף משום שהניקיון ייגמר באסון. הנה הטעויות שעליכם להימנע מהן. לגזור, לשמור ולתלות על המקרר.

אילוסטרציה. ShutterStock
נוזל לכלים במדיח עשה לכם חגיגה לא משמחת של קצף/ShutterStock

סבון כלים למדיח כלים

לכאורה יש היגיון בשימוש בסבון כלים לניקוי כלים, אבל לא כשמדובר על ניקוי כלים באמצעות המדיח. אם תשתמשו בסבון כלים המיועד לשטיפה ידנית במקום בטבלית או אבקה ייעודית, המדיח יעלה על גדותיו במים וסבון והמטבח שלכם יהפוך למסיבת קצף לא משמחת. זה נחמד רק אם אתם ממש משועממים. אם זה כבר קרה והקצף השתלט לכם על המטבח, מה שתוכלו לעשות זה להפסיק את הפעלת המדיח, להוציא את הכלים החוצה ולהניח מגבות על הרצפה שיספגו את הקצף והמים. מלח שולחן יעזור לכם לשבור את הקצף. פזרו מלח בתוך המדיח והפעילו אותו. כשהקצף מתחיל להתפוגג זרקו קוביות קרח פנימה והפעילו את המדיח במחזור שטיפה מהיר עד שכל הקצף ייעלם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
ניקיון כלים לכבוד פסח. ShutterStock
כלי כסף צריכים תשומת לב מיוחדת/ShutterStock

נוזל לניקוי נירוסטה כמנקה כלי כסף

לכל כלי יש את נוזל הניקוי הייעודי לו מסיבה מסוימת. אם תשתמשו בנוזל לניקוי כלי נירוסטה כדי לנקות כלי כסף תיצרו סימנים קבועים על הכלים שיהיה קשה להסירם. אז השאירו את נוזל הנירוסטה בצד והכניסו את כלי הכסף למדיח הכלים. הוא יעשה את העבודה ויצחצח כל כלי וכלי. שיטת ניקוי נוספת: קחו קערה והניחו בתחתיה שכבה של נייר כסף כשהצד הפחות מבריק כלפי מעלה. מעל נייר הכסף הניחו את כלי הכסף שלכם ומעליהם פזרו כפית גדושה של אבקת סודה לשתייה. מזגו לקערה מים רותחים וייבשו את הכלים היטב.

הברשת השטיח בחומר ניקוי. Vladislav Gajic, ShutterStock
השטיח יתלכלך עוד יותר עם תעבירו עליו מסיר כתמים לכביסה/ShutterStock, Vladislav Gajic

מסיר כתמי כביסה לניקוי שטיחים

חושבים לנקות את השטיח בסלון עם מסיר כתמי כביסה? חשבו שוב. חומר זה יגרום לשטיח לצבור סבון ויזיק לו. אם אזל בביתכם הנוזל הייעודי לניקוי שטיחים, תוכלו לנקות את השטיח בחומרים אחרים הנמצאים כמעט בכל בית. כך למשל, להסרת כתמי מיונז ורטבים פזרו אבקת סודה לשתייה, השהו אותה רבע שעה ושטפו במים. כתמי בוץ ניתן להסיר באמצעות חומץ ומשאריות דבק על השטיח אפשר להיפטר בעזרת אצטון. כפית קטנה של נוזל למדיח כלים תצליח להוריד כתמי שוקולד, ואם נשפכו לכם משקאות על השטיח תוכלו לרסס את הכתם בחומץ ולשטוף במים פושרים או לשפשף את הכתם עם קצף גילוח.

מגש חלוד. ShutterStock
אקונומיקה על חלודה תותיר כתמים לכל החיים/ShutterStock

אקונומיקה להסרת חלודה

אקונומיקה יכולה להיות פיתרון מושלם להסרת כתמים ממשטחים רבים, אך אם תנסו להסיר בעזרתה כתמי חלודה התוצאה תהיה התפתחות של כתמים חומרים יותר שלא ניתן יהיה להסיר. כדי לומר שלום ולא להתראות לכתמי חלודה, עליכם לפזר מעט מלח על הכתם ולסחוט עליו מיץ מלימון שלם. המתינו שעתיים-שלוש שעות ושטפו היטב במים. שיטה נוספת היא לטפטף מעט חומת על נייר אלומיניום ולשפשף את הכתם שייעלם מיד.

אישה מנקה חלון. ShutterStock
לא כל מה שמתאים לזכוכית יהפוך את החלון למבריק/ShutterStock

ספריי לזכוכית בתור ספריי חלונות

בואו נבהיר אחת ולתמיד: ספריי המיועד לניקוי זכוכית לא יעשה עבודה טובה כתחליף לספריי לניקוי חלונות. אם מתיזים ספריי רב שימושי לזכוכית על חלונות, הוא יותיר כתמי סבון שאחר כך ייראו כסימני לכלוך. אם אזל לכם ספריי רב שימושי למראות ולחלונות, תוכלו לנקות בעזרת נוזל לשטיפת כלים וחומץ. שפכו שתי כפות נוזל לשטיפת כלים ורבע כוס חומץ לתוך קערה ביחד עם ליטר וחצי מים חמים, טבלו ספוג בקערה ונקו את המראה ו/או החלונות. נגבו באמצעות מגב ידני מלמעלה למטה ולבסוף נגבו עם עיתון את שאריות המים.

  • עוד באותו נושא:
  • ניקיון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully