וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתכננים לקנות בית? 7 שאלות שאתם מוכרחים לענות לפני

12.8.2014 / 7:52

עוברים לשכונה חדשה? תחקרו את השכנים. יש לכם ילדים קטנים? אתרו מוסדות לימודיים. כל השאלות שעליכם לשאול לפני הצעד הגדול של רכישת בית

זוג במעבר דירה. ShutterStock
לפני שאתם אורזים ומתקפלים ערכו צ'ק ליסט/ShutterStock

החלטתם לקנות נכס משלכם? בין אם זה הבית הראשון שלכם ובין אם השני, עליכם לשאול את עצמכם כמה שאלות טרם הרכישה. האם אתם יכולים לוותר על חדר אחד לטובת מטבח גדול? האם אתם מכירים את השכונה ואת מוסדות החינוך שיש בסביבה? מה אתם באמת יודעים על התהליך והאם אתם באמת יכולים להרשות לעצמכם את כל ההוצאות הנלוות מלבד תשלומי המשכנתא? נסו לענות לעצמכם על כל השאלות ועל הדרך לא יזיק להיעזר בחברים ואני מקצוע.

1. מהם הדברים הבסיסיים שהבית החדש צריך לכלול?
כאשר מחפשים אחר בית, יש להכין ?צ?ק ליסט? ולכלול בה את כל הדברים הבסיסיים שאתם זקוקים להם ולא יכולים לחיות בלעדיהם. כך תוכלו לבחון בתים שתואמים את הצרכים שלכם ולראות על מה אתם מסוגלים לוותר. יכול להיות שתמיד חלמתם על מטבח מרווח ומפואר, אך הוא לא יכול לבוא על חשבון החדר הנוסף שאתם באמת צריכים.

2. האם אתם מסוגלים להתחייב לגור באותו המקום לאורך שנים?
אם אתם מתכננים לעבור לעיר אחרת בעוד שנה או שנתיים, ייתכן שכדאי לדחות את רכישת הבית לזמן אחר. על מנת להחזיר את ערך הבית, עליכם להתגורר בו תקופה ארוכה. אם אתם יודעים כבר היום כי תצטרכו לעקור לאזור אחר בשנים הקרובות, דעו שמעורב כאן סיכון כלכלי.

3. האם אתם יכולים להרשות לעצמכם לרכוש בית?
עלותו של בית לא מתחילה ומסתיימת בתשלומי המשכנתא החודשיים. קחו בחשבון את ההוצאות הנוספות הכרוכות ברכישת בית, כגון מיסי רכישה וביטוח. אם הבית זקוק לשיפוץ, זוהי הוצאה נוספת שעלולה להכביד עליכם, הכוללת תכנון, עיצוב וריהוט.

4. באיזה מתווך להיעזר?
לפני שאתם מתחייבים למתווך שיסייע לכם לבחור את הבית החדש שלכם, עשו תחקיר מקדים. היעזרו בהמלצות של חברים, בני משפחה או חקרו ברשת. המתווך ילווה אתכם בכל תהליך מציאת ורכישת הבית, לכן לטיב היחסים ביניכם השפעה על התהליך.

5. מה אתם יודעים על השכונה אליה אתם עוברים?
גם במקרה הזה מילת המפתח היא ?מחקר?. בדקו את בתי הספר הקיימים או בדקו האם קיימות תכניות לבניית מוסדות חינוך חדשים. ראו אם יש לידכם מרכז מסחרי או גישה נוחה לחנויות שיענו על הצרכים הבסיסיים שלכם, כך שחידוש מלאי החלב במקרר לא יהפוך למסע כומתה. נסו לאתר נתונים אודות שיעורי הפשע בשכונה והאם יש פרויקטים נדל?נים שצפויים להעלות את ערך השכונה. כמו כן, נסו לגלות את שווי בתי השכנים, או כמה זמן נמצאים בשוק בתים אחרים בשכונה. כך תוכלו לקבל תמונה רחבה יותר על השווי האמתי של הנכס הבא שלכם.

6. האם אתם יודעים איך עובד תהליך קניית נכס?
המילים חכירה, מס שבח וטאבו נשמעים לכם כמו סינית? אל תפחדו לשאול. ככל שתכירו יותר את התהליך, כך תוכלו לקבל החלטות חכמות יותר לקראת רכישת הבית ותבינו טוב יותר את השלכותיו.

7. איזה סוג משכנתא כדאי לקחת ומאיזה בנק?
כל בנק יציע לכם תכנית אחרת למשכנתא עבור הבית החדש. משכנתא היא התחייבות לשנים רבות לכן, אל תתעצלו - בחנו את כל האפשרויות שעומדות בפניכם וגלו איזו תכנית הכי מתאימה ומשתלמת לכם.

יש לכם עוד שאלות להוסיף לרשימה? טקבקו לנו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully