וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפסקת עש: כל השיטות למלחמה בפרפר הארונות

6.8.2014 / 8:23

הוא קטן וכמעט לא נראה אבל יכול לחולל שמות בארון, לחורר את הבגדים ולקלקל מאכלים. כך תמנעו ממפגש לא סימפטי עם העש שמתפרפר אצלכם בבית

סידור ארון הבגדים. ShutterStock
קטן קטן אבל עושה הרבה/ShutterStock

הוא קטנטן ונראה בלתי מזיק אך מסוגל להרוס את כל הבגדים והמזון שלכם. עש הוא חרק המהווה אויב גדול לביתכם, ומכיוון שהוא מתרבה במהירות קשה מאוד להיפטר ממנו וכן למצוא אותו. עש הבגדים עלול לחורר את החולצה היפה שלכם, ואוכל שנמצא בו עש המזון עשוי להכיל מזיקים מסוכנים. לפני שאתם נכנסים להיסטריה, הנה לפניכם כל הדרכים למנוע את כניסת העש וטיפים איך לסלק אותו:

שיטות יעילות לייבוש כביסה. ShutterStock
הכניסו לארון רק בגדים נקיים/ShutterStock

איך להיפטר מעש הבגדים

אז נכון שג'ינס מחורר היה בעבר אופנתי, אי שם בשנות התשעים, אבל אף אחד לא רוצה לגלות שהבגדים האהובים עליו נהרסו בידיו של עש. חרק זה נוהג להטיל ביצים על הבגדים, מהם בוקעים זחלים שניזונים מהחומר הזמין ביותר- למשל, השמלה היקרה שקניתם בלונדון.

תרופה למכה: כדי למנוע את כניסת העש, בדקו היטב את הבגדים שאתם מכניסים לארון. לעולם אל תאחסנו בגדים מלוכלכים, זאת משום שזיעה, שמן וכתמי מזון מגדילים את הסיכויים שהבגד שלכם יותקף. כמו כן, את הבגדים אותם אתם מאחסנים לעונה הבאה, יש לנקות היטב ולהכניסם לשקיות פלסטיק אטומות. ניקוי קבוע ויסודי יעיל גם הוא במניעת העש. שאבו את השטיחים, הפאנלים וארגז המצעים ונגבו עם מטלית את הארונות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
מים בתוף מכונת כביסה מקצועית. ShutterStock
עש שונא מים חמים/ShutterStock

במידה וגיליתם חוטים כסופים קטנים על הבגדים, זה סימן לכך שהעש נוכח בביתכם. כאמור, הזחלים הם אלו שמזיקים, ולכן יש להשתמש בשיטות שיחסלו אותם: כביסה במים חמים (מעל 48 מעלות) למשך חצי שעה וכן ניקוי יבש הורגים את הזחלים, ובמידה ויש ברשותכם בגד שלא ניתן לכבסו במים חמים, תוכלו לעטוף אותו בניילון ולהכניסו למקפיא ליממה. הקיפאון יהרוג את העש.

עש שונא אור יום ומחזור החיים שלו נע סביב 21 ימים, לכן מומלץ לנער את הבגדים ולהשאיר את המגרות והארונות פתוחים למשך חודש שלם. ניתן גם לתלות את הבגדים בשמש, וכך הזחלים שיאבדו את מקום המסתור שלהם פשוט יפלו מהבגדים.

שאריות. ShutterStock
הקפידו לאחסן אוכל בצורה הרמטית/ShutterStock

איך להיפטר מעש המזון

עש המזון מתמקם בארונות המטבח ומסוגל לחדור לאריזות מזון סגורות, ובעיקר לאורז, קורנפלור, דגנים וקמח.

תרופה למכה: כדי למנוע הופעה של עש, חשוב לאחסן את המזון בשקיות או בקופסאות אטומות ולנקות את המזווה וארונות המטבח ביסודיות, כולל את הפינות והסדקים מהם עלול להגיח העש.

מזון שכורסם על ידי עש עלול לגרום לתחלואות רבות. גם אם סילקתם את העש מהמזון בו הוא נגע, קיים חשש כי הוא הספיק להטיל ביצים. השארת מזון נגוע בביצים עשויה לגרום להופעה מחודשת של המזיק תוך מספר ימים, לכן יש להשליך לפח כל מזון שעולה חשד כי נגע בו עש. תוכלו לדעת אם המזון נגוע במידה ויהיו בו קורים שיגרמו לאוכל להיות כגוש אחד ואם האוכל ידיף ריח המזכיר ריקבון. לאחר שזרקתם את המזון יש להדביר את אזורי האחסון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully