וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי שטורח לערב שבת יסיר השמן מהכלים בשבת

1.7.2014 / 19:11

בישלתם, טרחתם אכלתם? עכשיו הגיע הזמן להפשיל שרוולים ולהסיר את כתמי השמן העקשניים. כך תעשו זאת בחכמה

אומרים שטוב שם משמן טוב, במיוחד אם השמן מצטבר לכם בכל המטבח וקשה להסיר אותו. אנו עושים שימוש בשמן באופן יומיומי ופעמים רבות הוא משאיר אחריו שרידים על גבי הכלים השונים ומותירים אותם מלוכלכים במיוחד. אז מה עושים? הנה המדריך השלם שיעזור לכם להיפטר מכתמים שמנוניים.

כלי אוכל. ShutterStock
לא חבל לטנף אותם בשמן?/ShutterStock

הסרת כתמי שמן מכיריים
הכיריים נוטות לצבור שומן רב, וניתן להסירו באמצעות מסיר שומנים ייעודי לכיריים המוצע בחנויות חומרי הניקוי השונות. אבל אם אתם מעדיפים לפעול בשיטה טבעית יותר, קחו כף סודה לשתייה וערבבו עם כף חומץ. הניחו את התערובת מעל הכיריים והשהו אותה למשך שעה. לאחר מכן נגבו את התערבות במטלית ותיפרדו מכתמי השומן.

ניקוי כיריים. ShutterStock
סודה לשתייה וחומץ יעבדו טוב על ניקוי כיריים/ShutterStock

הסרת כתמי שמן מסירים
על מנת להסיר כתמי שמן מסירים, מומלץ להשרות את הסיר עם סבון כלים ומים רותחים. אם הכתמים נשארו, שפכו מים בסיר וכף אבקת כביסה והשאירו את הסיר לרתוח על הגז למשך חצי שעה. פעולת הרתחת אבקת הכביסה אמורה לפעול כמו קסם ולהסיר את הכתמים בקלות. יש לשים לב שנוזלי הסיר לא יגלשו ממנו בעת ההרתחה, ולאחר מכן לשטוף את הסיר בסבון כלים. אפשרות נוספת היא להרתיח מים בסיר עם כפית סודה לשתיה. השרו את התערובת למספר שעות ושטפו לאחר מכן את הסיר.

סיר בישול על כיריים. ShutterStock
אבקת כביסה במים חמים יסייעו בקרצוף הסירים/ShutterStock

הסרת כתמי שמן ממחבתות
הסרת כתמי שמן ממחבת יכולה להיעשות בכמה דרכים: שימוש בחומר ניקוי ייעודי למחבתות ובעזרת שפשוף עם צמר פלדה ניתן יהיה להסיר את כתמי השמן. דרך אחרת היא לשפוך כף חומץ על המחבת, להרתיח אותה לרבע שעה ולשטוף היטב. והאופציה השלישית היא לנקות את המחבת בעזרת משחת שיניים. תתפלאו, אבל משחת השיניים יכולה לעשות פלאים ולהסיר כמעט כל כתם.

תבנית אפייה. ShutterStock
קוקטייל של סבון לכלים, חומץ וסודה/ShutterStock

הסרת כתמי שמן מתבנית
ושוב הסודה לשתייה מהווה פיתרון מצוין להסרת כתמים. פזרו על התבנית המוכתמת כמות נדיבה של סודה לשתייה והכניסו את התבנית לתנור עד לרתיחה. פעולה זאת תאפשר לכם להסיר את הכתמים בקלות רבה יותר. אם הכתמים לא ירדו ניתן להשרות את התבנית בתערובת של כף חומץ, כף סבון כלים ומים חמים למשך מספר שעה-שעתיים, לשפשף בעזרת סקוץ' ולשטוף במים.

ניקיון תנור המטבח. ShutterStock
משחה מיוחדת להכנה קלה בבית תהפוך את התנור שלכם לחדש/ShutterStock

הסרת כתמי שומן מתנור
הנה כמה אפשרויות להסרת כתמי שומן מהתנור: תחילה מומלץ לרכך את הכתמים באמצעות כלי עם מיץ לימון ומים שמונח במרכז התנור. המים והלימון יחדרו לכתמים וירככו אותם. לאחר מכן, יש להכין משחה המורכבת מרבע כוס מלח, רבע כוס מים ושלוש רבע כוס סודה לשתייה. מרחו את המשחה על דפנות התנור והשאירו אותה לשארית הלילה. למחרת נגבו את המשחה באמצעות ספוגית רטובה. במידה וגם המגשים והמדפים מוכתמים, ניתן למרוח אותם במעט חומץ עד להסרה מלאה של הכתמים.

שיש במטבח. ShutterStock
לימון ומלח להברקת השיש/ShutterStock

הסרת כתמי שמן משיש
אחרי כל הבישולים גם השיש שלכם ספג כתמים? על מנת להסירם, חתכו לימון וזרו עליו מעט מלח. שפשפו בעזרת הלימון את האזורים המוכתמים והכתמים ייעלמו. לאחר מכן נגבו היטב עם מים וסבו את השיש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully