וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחכים ליונה עם עלה של זית, אבל לא בבית

16.7.2014 / 8:01

למקרה שאדן החלון שלכם הפך אטרקציית קינון כדאי שתצטיידו בנייר כסף, דיסקים ותרסיסים דביקים. כל השיטות להרחקת יונים

יונים. ShutterStock
יפות יפות אבל עדיף לא על אדן החלון בבקשה/ShutterStock

יונה לבנה היא אולי הדבר שכולנו מייחלים לו בימים אלו, אבל כשהיא מתנחלת בבית היא עשויה להיות מטרד לא קטן במיוחד אם היא מחליטה לקונן דווקא במרפסת, על אדן החלון או על הגג. יונים אף מהוות סיכון בריאותי מכיוון שאצל מרביתן מצויים טפילים כמו פרעושים, קרדיות, כנמות וקרציות שעשויות לתגובות אלרגיות המלוות בתחושה של גרד ופריחה. לשלשת היונים עלולה להעביר מחלות, ומיותר לציין שזו מלכלכת את הכביסה שתליתם ואת המרפסת כולה. יש שמוטרדים גם מהמיית היונים שמפריעה לשעות השינה כשהיונים מחליטות "לקשקש" ביניהן. אז איך בכל זאת נפטרים מהיונים ומרחיקים אותן לצמיתות?

דמשקאי בוזי,   תחרות מלכת היופי של היונים. עיריית ירושלים,
ויש גם אופציה של רשת על החלון שתסגור אופציה של כניסת היונה הביתה/עיריית ירושלים

רשת יונים
הרחקת יונים בעזרת רשת היא שיטה יעילה במיוחד. בשיטה זאת מותחים רשת שקופה וצפופה על האזורים שרוצים להגן מפני חדירת היונים. היונה לא תצליח לחדור מבעד לרשת, ואחרי שתנסה להיכנס לאזור כמה פעמים היא תוותר ותתעופף לה למקום אחר. מדובר בפתרון פשוט יחסית ולא יקר שגם לא פוגע באסתטיקה של הבית מכיוון שהרשת שקופה ואינה נראית למרחוק.

דוקרני פלסטיק
שיטה זאת תרחיק יונים מבלי לפגוע בהן או לגרום להן נזק. בכל האזורים הבעייתיים מותחים דוקרנים שאמנם אינם מסוכנים אך לא נעימים למגע. כך, כשהיונה נותחת על דוקרני הפלסטיק והמשטח לא יהיה נעים לה, היא תעבור לקונן בבית אחר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
דיסקים. ShutterStock
דיסקים מסנוורים בקטנה וגורמים ליונה לכחפש כתובת אחרת/ShutterStock

דברים מנצנצים
בניגוד לעורבים שנמשכים לכל מה שנוצץ, יונים דווקא פוחדות מדברים מנצנצים. לצורך העניין תליית דיסקים או מראות באזורים המועדים לפורענות יגרמו ליונים להסתנוור קלות ולעבור כתובת.

נייר כסף
שיטה נוספת למיני סנוור היא לצפות את מעקה החלון בנייר כסף. השתקפות הנייר מרתיעה את היונים וגם רשרוש הנייר ברוח תורם להברחתן. בנוסף, בקיץ נייר הכסף מתחמם וליונים לא נוח לעמוד עליו.

קן ציפורים. ShutterStock
חומרים דביקים יגרמו ליונה להבין שלא כדאי לבנות כאן בית/ShutterStock

חומרים דביקים
בחנויות חומרי הבית והניקיון ניתן לרכוש תרסיסים מיוחדים אשר יוצרים משטח דביק שמרתיע את היונים וגורם להן לחפש מקום אחר לקונן בו. את התרסיס יש לרסס באזורים הבעייתיים ולחזור על הפעולה לאחר מספר שבועות (משום שהחומר מאבד מהאפקטיביות שלו במשך הזמן).

סלילי קפיץ
ניתן להתקין על גבי אדני חלונות ומעקות סלילי קפיץ המרחיקים יונים. מטרת הסליל היא למנוע מהיונים לנחות על המשטח ולא פוגע בשום צורה ביונה.

נטרול מקורות קינון
מסתבר שיונים אוהבות לשהות במקומות מסתור ולכן, מומלץ לסתום מקומות צרים, מרזבים, פתחי אוורור, כוכים, צינורות פותחים וכל מקום צר ואפל החביב על היונה שבו היא מוצאת שקט וחושך לאינטימיות כדי לדגור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully