וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טמפרטורות גבוהות: השיטות לכביסה בקיץ

9.7.2014 / 15:40

החום הישראלי בשילוב הלחות והיובש אולי ייבשו לכם את הבגדים במהירות שיא, אך גם יפגמו בה. כל השיטות לכביסה נכונה בקיץ

אילוסטרציה. ShutterStock
חם יבש, לח ועשוי לפגום בכביסה שלכם/ShutterStock

בגדי ים, מכנסיים קצרים וגופיות, עכשיו כשהקיץ כבר כאן, אלה בעיקר הבגדים שאפשר למצוא בסל הכביסה שלכם. העונה החמה היא בשורה נפלאה לאלה מכם ששונאים את עבודת הכביסה. בחורף, לעומת הקיץ, אנו נדרשים לכבס פריטים גדולים וכבדים: שמיכות, מעילים וסוודרים, שתופסים מקום רב במכונת הכביסה ומצריכים הפעלה שלה כמה פעמים ביום. בנוסף, מי שאין בביתו מייבש, ועליו לתלות את הבגדים על חבל התלייה בחוץ, נאלץ בחורף להמתין שהגשם ייפסק ובינתיים ערימת הבגדים המלוכלכים הולכת ומצטברת. כאמור, עכשיו אנחנו נמצאים בעונה בה מטלת הכביסה נסבלת יותר, אבל גם בקיץ ישנם כמה כללים שחשוב לשים לב אליהם על מנת לשמור על הבגדים.

כביסה צבעונית במכונה. ShutterStock
לא לזלזל באבקת כביסה המיועדת לבגדים צבעוניים/ShutterStock

אחסנו את בגדי החורף - אם התעצלתם ועדיין לא אפסנתם את בגדי החורף, כדאי לעשות זאת כעת, כשהבגדים יכולים להתייבש במהירות. מומלץ לכבס את השמיכות, המעילים והסוודרים ולהכניסם לשקיות וואקום שישמרו עליהם מעובש וריחות לא נעימים.

כביסה צבעונית - בקיץ, מכיוון שאנחנו מזיעים, אנחנו נוטים להשליך לסל הכביסה לעיתים קרובות יותר את הבגדים. בגד צבעוני העובר כביסות רבות עלול לדהות ולאבד מצבעו המקורי, לכן חשוב מאוד להשתמש באבקת כביסה המיועדת לכביסה צבעונית שעוזרת לשמור על צבעי הבגד, וכן להפעיל את מכונת הכביסה בטמפרטורות נמוכות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
אילוסטרציה. Vadym Drobot, ShutterStock
להשאיר את בגד הים במצב חדש/ShutterStock, Vadym Drobot

מרכך כביסה - האוויר היבש בישראל גורם לבגדים להיות קשים יותר. מומלץ להשתמש במרכך כביסה בכל הפעלה של מכונת הכביסה שירכך את סיבי הבד וישמור על הבגדים רכים ונעימים.

שמירה על בגד הים - השתזפתם על החוף או מול הבריכה, טבלתם במים ועשיתם כיף חיים. אחרי שתחזרו הביתה, אל תשליכו את בגד הים למכונת הכביסה. ההרכב הייחודי של הבד מצריך לקרוא היטב את הוראות היצרן המופיעות על תווית בגד הים. יש לכבס ביד, להשרות את בגד הים בשמפו לכמה דקות ולשטוף במים פושרים. אין לסחוט אותו ויש לייבשו בצל כשבגד הים הפוך, ולא להכניס למייבש הכביסה. חשוב להקפיד שלא להשאיר את בגד הים הרטוב סגור בתיק או בשקית לזמן רב משום שדבר זה עלול ליצור עובש, ויש להקפיד שבגד הים לא יבוא במגע עם מסנן הקרינה, שמן שיזוף או עם חול. המלצה נוספת היא לפני הכניסה לבריכה ומיד לאחריה לשטוף את עצמכם במים רגילים בדוש הנמצא בבריכה. כך הכלור במי הבריכה לא ייפגע בבגד הים ולא יגרום לדהיית הצבע.

כביסת תינוקות. ShutterStock
עם החמסין בארץ מומלץ לתלות את הכביסה בצל/ShutterStock

מניעת דהיית הבגדים - השמש בקיץ אמנם מייבשת מהר יותר את הבגדים, אך עלולה לגרום לצבעי הבגדים לדהות. לכן, חשוב לתלות את כל הבגדים על חבל הכביסה כאשר הם הפוכים ולהקפיד שלא להשאיר את הבגדים בחוץ לאחר שהם התייבשו. מומלץ לנער את הבגדים לפני התלייה וכך תחסכו את הצורך בגיהוץ. כמו כן, בדים עדינים במיוחד מומלץ להניח על מגבת ולהניח בבית במקום מוצל כדי למנוע את התכווצות הבגד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully