וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממלכה בהלם: לאנגלים יש הכי קטן

25.6.2014 / 11:12

מחקר חדש מגלה כי הבתים באנגליה קטנים בהרבה מאלה שבמדינות אירופה השכנות. החשיבות של גודל הבית, מגלים החוקרים, משפיעה גם על בריאות הדיירים ועל הסביבה כולה

מפתח לבית. ShutterStock
הכי קטנים באירופה/ShutterStock

אף על פי שהמדינה שלהם נקראת הממלכה הבריטית, מסתבר שהאנגלים חיים בבתים הכי קטנים ובתנאים הכי נמוכים בהשוואה לשאר מדינות אירופה. מחקר חדש שנערך באנגליה מגלה ששטחם הממוצע של הבתים בממלכה עומד על 76 מטר מרובע, לעומת דנמרק למשל - שם שטחם של הבתים כפול ועומד על 137 מ"ר. אין פלא שעל פי המחקר כמעט מחצית מהאנגלים לא מרוצים מגודל הבית שלהם.

לאחר שעיבדו את הנתונים, מצאו חוקרי אוניברסיטת קיימברידג' ש-55% מהחללים הפנימיים בבתים אינם עומדים בסטנדרטים שנקבעו על ידי הממשלה. כחמישית מהבתים לא עמדו בתקן של גודל הבית הכללי, זאת כאשר נלקח בחשבון גם מספר הדיירים בהשוואה לגודל הבית. "לצפיפות יכולה להיות גם השפעה פיזית על הדיירים", אומר לטלגרף הבריטי מלקולם מורגן, אחד מעורכי המחקר. "היא יכולה להוביל במקרים קיצוניים לדכאון, אסטמה ומחלות נפש. במקרים אחרים היא גם יכולה לגרום לבעיות בהתפתחות המנטלית והסוציאלית של ילדים ולכן יש חשיבות רבה למרחב בבתים".

הנסיך וויליאם, הדוכסית קייט ובנם ג'ורג' בתמונה משפחתית, מרץ 2014. רויטרס
להם בטוח לא צפוף. הנסיך וויליאם, הדוכסית קייט ובנם ג'ורג'/רויטרס

התזמון של המחקר לא אירע סתם, אלא ככל הנראה
כתגובה לחוק "מס חדר השינה" שעבר באנגליה באפריל של השנה עברה והוביל לקיצוץ בקצבאות הרווחה עבור משקי בית שמספר החדרים בביתם גדול מההקצאה לנפש שלהם.
"המחקר שלנו מראה שבעקבות מחסור במקום, חדרי השינה משמשים במקרים רבים לשימושים אחרים ולא לשינה, כך שהחוק עובד על פי תפיסה מוטעית", מסביר מורגן. במקביל, בעוד שאזרחים בריטים נאבקים להשאר בביתם, דווח השבוע כי עלות שיפוץ המעון הרשמי של הדוכסית קייט מידלטון ובעלה הנסיך וויליאם, תעלה למשלם המיסים 4 מיליון לירות שטרלינג (23 מיליון שקל).

עליית ערך הקרקע ומספרם הנמוך של הבתים הציבורים החדשים שנבנים בשנים האחרונות הם הסיבה לגודלם של הבתים באנגליה ולרמת התחזוקה הנמוכה בהם. "קיימת חשיבות גדולה למרחב", סיכם מורגן, "איפה ואיך אנשים מבשלים, איזה רהיטים יש להם ואילו פעילויות הם יכולים לבצע בבית, כל אלה יכולים להשפיע על הסביבה כולה ולא רק על דיריי הבית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully