וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדריך: כל השיטות לניקיון הכיור

24.6.2014 / 8:33

הוא נחשב לאזור הכי פעיל בבית, האחראי לשטיפת הכלים ועדיין, צריך שגם הוא ישאר נקי. כל השיטות לקרצף את הכיור מנירוסטה, קרמיקה ועד עץ

כיור מטבח. ShutterStock
גם הוא צריך להיות נקי/ShutterStock

המפתח לבית נקי הוא קודם כל מטבח מצוחצח, וכשמנקים את המטבח אי אפשר לדלג על הכיור. אבל לפני שאתם מפשילים שרוולים ומתחילים לקרצף את הכיור, חשוב שתזכרו כי ישנם סוגים שונים של כיורים, ולא ניתן לנקות כל כיור באותה הדרך. אז איך יודעים מהי הדרך הטובה ביותר לנקות את הכיור שלכם?

ניקוי כיור קוריאן
קוריאן הוא חומר מוצק, אחיד ועמיד לאורך שנים, ובכדי לשמור על כיור מסוג קוריאן מומלץ שלא להשאיר לזמן ממושך שאריות אוכל ושתייה בכיור אלא להשליך מיד לאשפה, זאת משום ששאריות אלו לעלות להכתים את הכיור. מומלץ לנקות את הכיור בעזרת מים וסבון, ואם ברצונכם לחטא מדי פעם את הכיור כדאי למלא אותו בתמיסה מדוללת של מים ואקונומיקה, להשאיר את התמיסה כרבע שעה, לרוקן ולשטוף במים.

אילוסטרציה. ShutterStock
לפזר אבקת סודה לשתייה על כיור נירוסטה/ShutterStock

ניקוי כיור נירוסטה
הנירוסטה הוא אמנם חומר המעניק ברק לכיור, אך הוא נוטה להישרט בקלות. כדי לשמור עליו, יש להשתמש בחומרי ניקוי ייעודים לנירוסטה שניתן לרכוש בחנויות חומרי הניקוי. בנוסף, כדי להימנע משריטות מומלץ לנקות את הכיור בעזרת סמרטוט המתאים לנירוסטה ולא בעזרת סקוטצ'. טיפ נוסף הוא לפזר בכיור סודה לשתייה ולצחצח בעזרת סמרטוט. אם ברצונכם לחזק את מראהו המבריק של הכיור, עברו עליו עם מטלית יבשה עד שהוא בוהק ויבש לחלוטין.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
בקבוק חומץ. ShutterStock
חומץ ומים לכיור שעשוי גרניט/ShutterStock

ניקוי כיור גרניט
פעולת ניקוי כיור העשוי מגרניט היא פשוטה יחסית. מדובר בחומר עמיד, שאינו נשרט ואינו נפגם במהירות, ולכן ניתן לנקות אותו באמצעות סקוטצ' או ברזלית הטבולים בחומר ניקוי פשוט. כדי להיפטר מכתמים עקשניים, מומלץ לערבב תמיסה של חומץ ומים בכמות שווה בתוך בקבוק תרסיס. רססו את הכיור עם החומר ושפשפו בעדינות בעזרת מטלית רכה ושטפו את הכיור במים. אם הכתמים עדיין נשארו, אפשר להיפטר מהם על ידי שפשוף עם מטלית הטבולה במעט סודה לשתייה. לאחר מכן יש לנגב היטב את הכיור עד שיתבייש.

יד מנגבת פירורים. ShutterStock
סמרטוט שמנקה הפירורים רלוונטי גם לניקיון כיור מקרמיקה/ShutterStock

ניקוי כיור קרמיקה
קרמיקה היא חומר נפלא לכיור, המעניק לו מראה מבריק. לעומת הנירוסטה, הקרמיקה לא נשרטת בקלות, אך החומר פחות עמיד לשריטות כמו הגרניט. מומלץ לנקות כיור מקרמיקה בעזרת סמרטוט וחומר לניקוי חלונות. פעם בחודש מומלץ למלא את הכיור במים עם רבע בקבוק אקונומיקה ולהשאיר את התמיסה לחצי שעה, כשפתח הניקוז סגור. במידה והכתמים שהצטברו על גבי הכיור לא נעלמו, ניתן להשרות את כיור הקרמיקה בחומצה בריכוז של חמישה אחוזים ולאחר מכן לנגב את הכיור היטב עם מטלית.

שמן קוקוס. ShutterStock
שמן הזנה יחולל פלאים לכיור מעץ/ShutterStock

ניקוי כיור מעץ
אם יש ברשותכם כיור מעץ, יש להימנע משימוש בחומרי ניקוי חזקים, חומרים אלכוהוליים חומרים ממיסים ומטליות מיקרופייבר. כדי לשמור על הכיור מומלץ לנקותו בעזרת סבון רגיל וסמרטוט לח. פעם בחצי שנה כדאי לנקות את הכיור בשמן הזנה באמצעות סמרטוט רך בכיוון סיבי העץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully