וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קאוובוי שיק: מי רוצה לגור בחווה של ג'יין פונדה?

20.6.2014 / 19:03

החווה הפרועה של ג'יין פונדה בניו מקסיקו עומדת למכירה ב-19 מיליון דולר. הקונה המאושר יהנה מבריכת אבן עצומה, חוות סוסים ונוף פראי

הבית של ג'יין פונדה בניו מקסיקו. splash
אוכפים והרבה עץ בחווה של ג'יין פונדה/splash

מי שהייתה אחת השחקניות המבוקשות בהוליווד בשנות ה-60 וה-70, והפכה לכוהנת קלטות הכושר, ג'יין פונדה, מוכרת את החווה העצומה שלה בניו מקסיקו תמורת סכום של 19.5 מיליון דולרים. החווה שנקראת Forked Lightning (מכת ברק בצורת זיגזג) שימשה את פונדה בת ה-76 מאז שנת 2000 כמקום מפלט וריפוי לאחר גירושיה מטד טרנר, אייל התקשורת שהונו מוארך בכשני מיליארד דולר.

עוד בתים של מפורסמים בוואלה! בית ועיצוב
מבצר הבטון של ריהאנה
סיגריה במטבח של כובת מד מן
בחצר האחורית של סופיה ורגרה

החווה שמתפרשת על שטח של כקילומטר רבוע, כוללת רצועה של טבע פראי לאורך נהר פקוס, אסם, בית מרכזי שגודלו כ-250 מ"ר, ביתן אורחים שנקרא אסיינדה, אורווה, בריכה, גינה אורגנית וכמובן, חדר כושר. לאחוזה המרהיבה שמעוצבת בסגנון ספרדי קולוניאלי ומכילה שישה חדרי שינה וחמישה חדרי אמבטיה, יש היסטוריה אמריקאית מעניינת לא פחות. ב-1925 היא נבנתה על ידי ג'ון טקס אוסטין, מי שכונה "אבי הרודיאו", שהשכיר אותה לעירונים שביקשו לנפוש בטבע פראי וגבה מהם 125 דולרים לשבוע. מאוחר יותר עברה החווה לבעלותו של איל הנפט באדי פוגלסון ואשתו השחקנית גריר גרסון, שאירחו בה מסיבות מפוארות ומנקרות עיניים. את האחוזה המחודשת עיצב ארכיטקט ידוע בניו מקסיקו, וכאשר פונדה עברה אליה היא אימצה חלק מהסטייל שלו והוסיפה פח לגגות הבית וצבעה את הקירות החיצונים בצבע טרקוטה.

השמירה על המסורת העיצובית של ניו מקסיקו ואפיוניי "המערב הפרוע" לא נגמרים רק בחלקים החיצוניים של הבית אלא מורגשים גם בעיצוב הפנים, במיוחד בקורות העץ שעוטפות את תקרות הבית, וברצפת הלבנים שמופיעה לאורכה ולרוחבה של האחוזה הכפרית. "המראה המחוספס של הבית גורם לה להיראות ישנה יותר מכפי שהיא", אמרה פונדה למגזין העיצוב Architectural Digest. "כשרוברט רדפורד היה פה, הוא חשב שהיא לפחות בת כמה מאות שנים".

המוטיב המרכזי בבית הוא השימוש בעץ, מה שיוצר תחושה חמימה ושומר גם על אופיה. מלבד קורות העץ בגג, גם המעקות, ארוניות הספרים, הדלתות ואפילו מנורות השנדליר, עשויים כולם מהחומר שנמצא בשפע באיזור הכפרי. המטבח הכפרי לא שונה מכל אלה והוא צבוע בצבע ורוד עתיק, שניתן למצוא אותו בעוד מאפיינים בבית, כמו האח וחלק מהריהוט. גם את תחביביה של פונדה תוכלו למצוא בעיצוב הבית, ובביתה של הכוכבת חובבת הסוסים והטבע, נמצאים גם אוכפים לקישוט וראש של אייל אומלל שמצא את מותו ככל הנראה באחד ממסעות הצייד של פונדה. השחקנית, שלא רק חובבת זיעה, היא גם אספנית לא קטנה של תמונות ועתיקות, ואכן בכל פינה בבית ניתן לראות את האוסף המרשים שלה, שחלקו ימכר בנפרד מהאחוזה.

רק לפני כמה ימים קיבלה בלוס אנג'לס השחקנית המוערכת פרס על מפעל חיים מטעם הארגון האמריקאי לקולנוע שתיאר אותה כ"בעלת אומץ בבחירותיה כשחקנית ומפיקה". פונדה ששיחקה בלמעלה מ-40 סרטים במהלך הקריירה שלה ואף זכתה בשני אוסקרים בשנות ה-70 על משחקה בסרטים "נערת הטלפון והבלש" ו"השיבה הביתה". אחרי שלא כיכבה על המסך הגדול בשנים האחרונות, עתידה פונדה להשתתף במספר סרטים חדשים שעתידים לעלות השנה. "החווה הזו הייתה מקור של אושר ויצירה עבורי ועבור בני משפחתה", כתבה פונדה בהודעה ששיחררה לעיתונות. "לצערי אני כבר לא מספיקה להגיע אליה כמו בעבר, וזה הזמן להעביר את המקום הקסום הזה לידיים אחרות".

ג'יין  פונדה בטקס AFI. ספלאש
ג'יין פונדה מקבלת בתחילת החודש פרס על מפעל חיים מטעם ארגון הקולנוע האמריקאי/ספלאש
הבית של ג'יין פונדה בניו מקסיקו. splash
רצפה מעוטרת לבנים צבעוניות וקורות עץ בתקרה/splash
הבית של ג'יין פונדה בניו מקסיקו. splash
הבית של ג'יין פונדה בניו מקסיקו/splash
הבית של ג'יין פונדה בניו מקסיקו. splash
אופייני למערב הפרוע. ראש אייל תלוי על הקיר/splash
הבית של ג'יין פונדה בניו מקסיקו. splash
מטבח כפרי מעץ/splash
הבית של ג'יין פונדה בניו מקסיקו. splash
אוכפים לוהטים/splash
הבית של ג'יין פונדה בניו מקסיקו. splash
ראש מיטה בעיצובה של הדיירת. חדר השינה המרכזי/splash
הבית של ג'יין פונדה בניו מקסיקו. splash
בריכת האבן בחצר/splash
הבית של ג'יין פונדה בניו מקסיקו. splash
אורווה לסוסים/splash
הבית של ג'יין פונדה בניו מקסיקו. splash
נהר פקוס. טבע פראי בשטח החווה/splash

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully