וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המפלס התחתון: טיפים לניקוי לכל סוגי הריצוף

9.6.2014 / 15:26

האזור הכי פעיל בבית שמועד לפורענות מצריך שיטות ניקוי שונות. כך תנקו את הרצפה מפרקט ועד מרצפות שיש

אישה מבריקה את הרצפה. ShutterStock
לא תמיד צריך לרדת על הברכיים/ShutterStock

בית מצוחצח ונקי מתחיל מהבסיס- האזור עליו אנחנו דורכים יום יום, הנוטה להתלכלך במהירות. זוהי כמובן הרצפה. רק המחשבה על לעשות ספונג'ה ולנקות את המרצפות גורמת לרבים מאיתנו להתקפי חרדה, לדחיית המטלה הארורה או לחיפוש אחר עובד ניקיון שיעשה בשבילנו את העבודה השחורה. לפני שאתם מתייאשים, הנה המדריך המלא לניקוי כל סוגי המרצפות עם טיפים שיעזרו לכם לעבור את המשימה בשלום.

מטאטא. ShutterStock
פרקט שונא מים/ShutterStock

ניקוי רצפת פרקט

אם יש לכם בבית רצפת פרקט, הימנע משפיכת מים על הרצפה. המים עלולים לגרום לנזק רב לעץ, לכן קרצפו בעזרת מטלית לחה סחוטה היטב. העבירו את המטלית לאורך לוחות הרצפה בתנועות ארוכות ונקו ביסודיות את פני השטח. אם הצטבר אבק על הרצפה, ניתן להסירו בעזרת מטאטא או שואב אבק בעל ראש מברשת. יש להימנע משואב אבק בעל ראש קשיח שעלול ליצור שריטות על רצפת הפרקט. כדי להסיר כתמים כגון עקבות נעליים השתמשו במטלית המסירה אבק, אך אם מדובר בכתמים רטובים כמו כתמי יין, בירה, אוכל וחלב, יש לנגב מיד עם מטלית לחה ולשפשף עם מטלית יבשה. כתמי שמן ושוקולד יש להסיר עם מטלית הייחודית לניקוי פרקט, כמו מטלית מיקרופייבר. חשוב להימנע משימוש בחומרי ניקיון על בסיס אמוניה, חומרים חומצתיים, סבון שומני ותמיסות ניקוי כימיות שיזיקו לרצפה.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
דלי עם מים לשטיפת רצפה. ShutterStock
הרבה מים לא בהכרח מעידים על ניקיון יסודי/ShutterStock

ניקוי מרצפות שיש

מרצפות שיש הן עמידות מאוד ומחזיקות מעמד זמן רב, אך יש להקפיד לנקות אותן בזהירות: יש להימנע ממכשירים או חומרי חומצתיים שעלולים לגרום לשריטות. כדאי מאוד לבצע ניקוי בפוליש קריסטלי המתבצע על ידי חברת פוליש. חומר זה מצפה את הרצפה בשכבה נוצצת המונעת הידבקות של לכלוך. שימו לב כי לפני פעולת הפוליש מומלץ להיוועץ עם אנשי מקצוע. לאחר הפוליש כדאי לשטוף באופן קבוע את הרצפה בחומר ניקוי הנקרא "מגן קריסטל" השומר על הרצפה ומשאיר אותה עם שכבת מגן עמידה.

חומרי ניקוי. ShutterStock
שיטת הנגב ומרח/ShutterStock

ניקוי מרצפות לינוליאום

הלינוליאום (p.v.c) הוא חומר טבעי והיה למעשה הריצוף הגמיש הראשון. מכיוון שקל מאוד לנקות מרצפות העשויות מלינוליאום, מומלץ לבחור במרצפות אלו בחדרי ילדים, שנוטים להתלכלך מהר. רוב חומרי הניקוי יתאימו למרצפות הלינוליאום, אך ההמלצה הגורפת היא לנקות עם מעט אקונומיקה ומטלית לחה ולהוסיף מעט חומץ שיקנה ברק לרצפה.

הפקת ניקיון מיוחדת של וואלה! בית ועיצוב. זיו שדה
האזור הכי פעיל בבית מצריך תשומת לב מיוחדת/זיו שדה

ניקוי מרצפות פורצלן וקרמיקה

על מנת לנקות אריחי פורצלן או קרמיקה, ניתן להשתמש בכל סוגי חומרי הניקוי, מלבד חומרים המכילים ווקס שעלולים להזיק למרצפות אלו. במידה וישנו לכלוך קיצוני שלא ניתן להסיר, אפשר לנסות ולהשתמש במעט חומצה. אחת הבעיות בסוג מרצפות אלו הן אותן נקבוביות זעירות הלוכדות את הלכלוך ומקשות על חומרי הניקוי לחדור לתוכן. כדי לפתור בעיה זאת, מומלץ להשתמש בחומרים על בסיס אלכוהול המיועדים לרצפות הפורצלן והקרמיקה שיחדרו לנקבוביות ולחורים הקטנים ויסירו את הלכלוך. כדאי לטאטא ולנקות את המרצפות אחת לשבוע וכן להשתמש במטלית מיקרופייבר לחה שמצליחה להגיע גם למרווחי האריחים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully