וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צווארון לבן: כל השיטות להורדת כתמים מבגדי החג

3.6.2014 / 10:10

למקרה שאתם מאמצים את מנהג הגרדרודה הלבנה בשבועות כדאי שתצטיידו בכמה טיפים להורדת כתמים עיקשים מהבגדים הצחורים. שימו בצד לימון, כוס חלב ומשחת שיניים

יבוש וגיהוץ כביסה. ShutterStock
כתם על בגד לבן מושך תשומת לב יותר מכל עוגת גבינה/ShutterStock

חג שבועות הוא חג הגבינות אבל גם חג הבגדים הלבנים. יש משהו בבגד הלבן שמשדר חגיגיות, טוהר ותמימות ששום בגד בצבע אחר לא מייצר. הבעיה היחידה היא שבגדים לבנים נוטים להתלכלך מהר יותר וכתם על בגד לבן זה כמו גבינה שפג תוקפה-צרה צרורה. אז מה עושים? איך נפטרים מהכתמים על הבגדים הלבנים? הנה כל הטיפים.

לילה לבן: כל הכלים היפים לשבועות

אילוסטרציה. ShutterStock
לא תאמינו אבל החלב הוא לא לארוחה אלא להשבת הצבע הלבן לבגד שדהה/ShutterStock

כדי להלבין כביסה לבנה מומלץ לאסוף חופן שבבי סבון, להכניסם לחתיכת בד מכותנה, לקשור את החתיכה ולהכניס אותה ביחד עם הבגד הלבן לתוך מכונת הכביסה בטמפרטורה נמוכה בתוכנית ללא סחיטה או בסחיטה עדינה.

לכולנו קרה לפחות פעם אחת שבגד לבן הפך בטעות לuורוד אחרי שנכנס לסיבוב משותף עם חולצה אדומה. כדי להחזיר את הצבע המקורי לחולצה, יש להניח את הבגד בקערת פלסטיק. יש לשפוך על הבגד חלב שיכסה את הבגד (כן, אם אנחנו כבר באווירת שבועות). הניחו את הקערה לכמה ימים במרפסת או במקום מאוורר אחר עד אשר החלב יחמיץ, ואת זאת ניתן לדעת לפי הריח. פעולת ההחמצה מוציאה למעשה את הצבע מהבגד ומעבירה אותו היישר לחלב. שטפו את הבגד בכיור וכבסו במכונת כביסה. התוצאה- בגד לבן.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
אילוסטרציה. ShutterStock
פזרו מלח גס על כתמים שהחליטו לנוח על השמלה הלבנה/ShutterStock

במידה והבגד הלבן שלכם התלכלך מפירות, ניתן להשרות את האזור המוכתם בתוך צלוחית מלאה במים ומהולה בפקק אקונומיקה. אך שימו לב שיש להלבין עם אקונומיקה רק במידה והבגד עשוי ממאה אחוז כותנה. בגדים מסיבים סינטטיים או כאלה שעשויים מצמר עלולים להצהיב משימוש באקונומיקה.

אם השמלה הלבנה התלכלכה במסעדה או בכל מקום בו אין לכם נגישות לחומר מסיר כתמים, ניתן לזרות מלח על הכתם עד אשר המלח ייספג. כאשר תגיעו הביתה תוכלו להסיר את הכתם בקלות במכונת הכביסה. הטריק הזה פועל גם עם סוכרזית, קמח וסודה לשתייה.

אילוסטרציה. ShutterStock
בגדים לבנים שהצהיבו יתאוששו מכמה טיפות של לימון טרי/ShutterStock

בגדים לבנים שעומדים זמן רב בארון נוטים להצהיב. זאת לא סיבה להשליך את הבגד לפח. כל שעליכם לעשות הוא להשרות את הבגד עם כפית חומץ לשפשף היטב ולכבס. טיפ נוסף הוא לסחוט לימון טרי על הכתם הצהבהב ולייבש בשמש.

בגדים עדינים כמו משי ושיפון מומלץ שלא להכניס למכונת הכביסה משום שאלו עלולים להיהרס. ההמלצה היא להשרות את הבגדים לכמה שעות בקערת מים עם אבקה המיועדת לכביסה לבנה, ולחזור פעמיים על הפעולה.

משחת שיניים מרוחה על מברשת. ShutterStock
עוד חומר ניקוי מוצלח שיחזיר את הבד הלבן לחיים - משחת שיניים/ShutterStock

הרמתם כוסית לחיים והחולצה הלבנה שלכם הוכתמה מיין אדום? חשוב לדעת כי כתם טרי ניתן להסיר בקלות רבה יותר מכתם ישן שהתייבש על הבגד, לכן מיד לאחר שהחולצה הוכתמה יש לטפל מיד בכתם. קחו מטלית נקייה וספגו את הכתם על ידי ניקוי מבחוץ לכיוון מרכז הכתם. בכך תימנעו מהכתם להתפשט. לאחר מכן טבלו אותו במעט יין לבן, טפחו על הכתם עם המטלית (לא לשפשף ולספוג עם המטלית). ניתן גם למרוח משחת שיניים ישירות על הכתם כדי להסירו. במידה ומדובר בכתם ישן, טפחו על הכתם עם מטלית הטבולה בשליש חומר ניקוי כלים ושני שליש חמצן. במידה והכתם נשאר הכינו משחה ממלח חומצי ומים, מרחו על הכתם, המתינו כמה דקות ושטפו עם מים קרים. חשוב מאוד לא לשטוף במים חמים משום שהם יכולים להאיץ את התפשטות הכתם. במידה ובהוראות היצרן שעל תווית הבגד כתוב כי מומלץ לנקות את הבגד בניקוי יבש, כדאי שלא לנסות להסיר את הכתם ולקחת אותו למקום ניקוי מקצועי שם ידעו כיצד לטפל בבגד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully