וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבחן בד: כל השיטות לניקיון הסלון

24.4.2014 / 9:02

גם אם אתם מעידים על עצמכם האנשים הכי נקיים ומסודרים שיש, סביר להניח שלפחות פעם אחת מעדתם והכתמתם את כורסת הבד בסלון. איך משתלטים על המפגע ומה כדי שיהיה בבית לביצוע המשימה?

סלונים וכורסאות מבד לחדר מגורים. ShutterStock
אחד החדרים הכי פעילים בבית - מועד לפורענות/ShutterStock

אתם מתרווחים לכם על ספת הבד שלכם, נהנים מכוס קפה טעימה מול הטלוויזיה בסלון, כשלפתע היד מעט רועדת והקפה נשפך לכל עבר. ספות בד אמנם נוחות וזולות יחסית (בהשוואה לעור), אך חסרונן הוא שמלאכת הניקיון עשויה להיות קשה יותר מספות אחרות, זאת מכיוון שהן סופגות יותר נוזלים ולכלוך. יחד עם זאת, אין סיבה לדאגה. בעזרת כמה שיטות תוכלו לנקות בקלות את ספות הבד ולהיפטר מהכתמים. יש לשים לב: לפני שמתחילים את מלאכת הניקיון, מומלץ לעיין היטב בהוראות היצרן כדי למנוע כל סיכוי לנזק שייגרם לספה.

סלונים וכורסאות מבד לחדר מגורים. ShutterStock
היעזרו בשואב אבק עם המברשת הקטנה ביותר להגיע לפינות/ShutterStock

ניקוי לכלוך מוצק

הכוונה כאן לכל לכלוך שאינו מתפרק במים, כמו חול, שערות, אבק ושאריות אוכל. כדי להיפטר מסוג לכלוך שכזה, יש לשאוב את הספה בעזרת שואב אבק סטנדרטי אחת לשבוע.

ניקוי כתמים נקודתיים

כתמים המצטברים באופן נקודתי על גבי הספה, משתייכים לשתי קטגוריות: כתמי מים שכוללים לרוב את הכתמים שנוצרים משתייה, כמו קפה, תה ותוססים מתוקים, לצד כתמי שמן שהם עקשנים יותר. כדי להסיר כתמי מים יש לנקות בעזרת סבון כלים ומים, לטפוח בעדינות על הכתם ולהמתין שיתייבש. הסרת כתמי שמן מצריכה שימוש בתמיסה של מים וחומץ- יש לקחת ליטר מים עם חצי כוס חומץ, לערבב היטב ולהספיג את החומר בכתם, לשפשף בעדינות בעזרת מברשת בעלת סיבים עדינים ולהניח להתייבש. מומלץ לבדוק לפני תחילת הניקיון את החומר בפינה נסתרת בספה כדי למנוע נזק.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
סלון בדירה. ShutterStock
זכרו שהנוזלים נספגים בכורסאות בניגוד לסלון עור שזולגים ממנו/ShutterStock

שימוש בחומרי ניקוי

אם החלטתם להשתמש בחומרי ניקוי ייעודים לספות בד, יש לוודא כי החומר לא מוחדר פנימה לתוך הספה, וכי הנוזל או הקצף של חומר הניקוי יוצא החוצה. זאת מכיוון שחומר שנשאר על הספה עשוי למשוך אליו לכלוך, שומנים וזיעה, וליצור בספה כתם בגוון אפרפר.

כביסת הכריות

גם הכריות של הספה ראו ימים טובים יותר? הפשיטו את הכיסוי והשליכו למכונת הכביסה. שימו לב לפני לעקוב אחר הוראות היצרן זאת כדי למנוע התכווצות של הבד כתוצאה מהכביסה וכן ירידת צבע בשל שימוש במלבינים שונים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
היעזרו בפאן לייבוש שיער כדי לייבש את המים וחומרי הניקוי מהספות/מערכת וואלה!, צילום מסך

לאחר פעולת הניקוי

סיימתם לנקות את הכתמים?ניתן לייבש את הכתם בעזרת מייבש שיער בחום פושר. מומלץ שלא להבריש את הספה בחוזקה כיוון שההברשה עלולה לפרום את הטקסטורה של הבד ואף להוריד את שכבת הקטיפה העדינה. כל פעולה עשו בפינות נסתרות בספה על מנת לבחון מה התוצאה.

ריח נעים

רוצים שהסלון שלכם יריח טוב? רססו על הספה מעט תרסיס ריח המיועד למייבש הכביסה. התרסיס יתפשט בבד הספה ויותיר אותה עם ניחוח נעים במיוחד.

סלונים וכורסאות מבד לחדר מגורים. ShutterStock
הם חמודים ושובי לב אך גם משירים שיער על הספות שנצמד לכם לבגדים/ShutterStock

ועוד טיפים

חשוב להקפיד לנקות כל כתם מיד כשהוא נוצר ולא לחכות שהוא ייספג בבד, דבר שיקשה עליכם להסירו. נסו להימנע מאכילה ושתייה מול הטלוויזיה, אך אם אין ברירה מומלץ לכסות את הספה בכיסוי מיוחד לספות. הכיסוי יעיל גם במקרה אם יש לכם חיות מחמד שאוהבות לרבוץ על הספה ולהשיר על הדרך שיער. את הכיסוי ניתן לכבס בקלות במכונת הכביסה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully