וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדרך לפיסגה: הימים שבהם לגיטימי להיות חולת ניקיון

סאני סופט

11.4.2014 / 2:04

התקופה שבה אף אחד לא מסתכל על סאני סופט בעין עקומה מתרחשת ממש בימים אלו. כולם עסוקים בניקיונות הבית וליהנות מריח האקונומיקה לא נחשב הפרעה. טור אישי מיוחד לחג

משנכנס אדר מרבים בשמחה, ומשנכנס ניסן, מרבים בניקיון. זהו החודש היחיד בשנה שיש לגיטימציה להפרעה שלי. חברות מתקשרות לקבל טיפים לקרצוף, סופרים מארגנים מבצעים על חומרי ניקיון וריח טוב לבית ובכלל, וכמעט בכל דירה ישנו טקס ניקיון וסדר, דבר שגורם להרגיש שזוהי הנקודה הנקייה ביותר בעולם בזמן נתון אחד. שבוע שלם שבו אפשר לנשום לרווחה.

לצד העובדה שמדובר בחודש הכי נקי, זהו גם החודש שמביא איתו תועפות אבק ואבקנים, גשם אחרי ימים דחוסי לכלוך ונקודות חומות באוויר ולכן כל הברקה היא קריאת תיגר ללכלוך שמגיע. זוכרים את הפסח לפני כמה שנים? אזכור אותו בתור הפסח שבו באמת אכלתי מרורים. היה זה שבוע אינטנסיבי של הברקה, ניקיון, שפשוף, שטיפה. יום לפני ערב החג הצלחתי לעצור אחרי הניקיונות הרבים ובבוקרו של ערב החג, חשכו עיני. החל משעות הבוקר המוקדמות החלו ערפילי אבק עולים על החלונות ומזדחלים מתחת לחריצי הדלתות. באקט של ייאוש בהיתי בהם משתלטים לי על הניקיון וכל מה שאני זוכרת הוא ידיים כואבות בארוחת החג.

אבל בכל זאת, צריך לנקות, הרי כך נכתב על ידי מורים גדולים מאתנו, כי חשוב שלא יישאר אף גרגר קטנטן מתחת לספה. ואוי, אנחנו לא רוצים שזה יקרה. מזיזים, מרימים כריות ומנקים בעזרת שואב גם את תחתית הספה, מורידים כיסויי כריות ושולחים לניקוי, ואם יש גם צורך, פעם בכמה שנים, אפילו שולחים לריפוד מחדש. אגב הזזת ספות – זה הזמן לעיצוב מחדש של הסלון. הספה לא תמיד באמת תמיד התאימה שם ואת המנורה רצוי להזיז למקום מרגש יותר.

ארונות המטבח יוצאים מכליהם ונפלטים החוצה. האימהות שלנו בדרך כלל קצת מגזימות ומחפשות בנרות את הלכלוך והפירורים בגלל החמץ של פסח. אני עושה את זה כי זו הפעם היחידה שלא פותחים עליי עיניים של חוסר הבנה. אבל במקום נרות, ברשותכם אתקדם קצת ואעשה את זה עם פנסים.

עם סקוץ' ותרסיסים דוחי חיידקים, מטליות לחות ומגבונים נעימים. הארונות מתנקים להם ללא משוא פנים. בימים כאלה ארון הכוסות שווה ערך לזה של הסירים. אפילו ספוגית הפלא הצטרפה לחלקים החיצוניים של הארונות. אין לי מילים. היא באמת עושה ניסים ונפלאות לקלפות המטבח החדישות שלי. רגע אחרי שהם נקיים, אני עומדת מולם ונושמת את אדי הניקיון עד שאכניס את הכלים החדשים.

כיף להחליף פעם בשנה סט שלם של כלים. זה משרה על הבית אווירה חגיגית ונקייה יותר, הרגשה של עילאיות מסוימת. ביומיום, יושב הסט המצוחצח הזה אי שם בארונות הגבוהים במחסן אבל לקראת יציאתו לאור בימים הקודמים לפסח הוא עובר חיטוי קוסמי. שימו לב הכותבת אינה רבי מוסמך ועושה זאת לשם הניקיון ולא לפי הלכות הכשרות – הסט נכנס למדיח עם דאבל טבליות, עובר שם סיבוב כפול ונשאר ליבוש, אז חוזר לארונות הנקיים ונשאר שם עד ערב פסח.

אחרי שהארונות צוחצחו והפירורים נשאבו מהסלון נותר רק לנשום לרווחה את הניקיון הזה, השקט הזה שלפני הסערה. כי עוד רגע יגיע ערב פסח ואתו 30 איש עם סוליות מלוכלכות, ילדים דביקים ופירורי קניידלך ומצות שבלתי נמנע שיגיעו אל הרצפה. מזל שיש לי שואב אבק ידני, כבר אמרנו?

לכל הטורי הניקיון המרתקים של סאני סופט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully