וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליידי גאגא משתלטת על אחת האחוזות המטריפות בעולם

100 חדרים, בריכה מחופה בחצי מיליון אריחים איטלקיים וחדר אוכל שמדמה אולם משתנה מימי הביניים - אחוזת הרסט שבקליפורניה נבחרה כלוקיישן הצילומים לקליפ החדש והמשוגע של ליידי גאגא

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אחוזת הרסט בקליפורניה הפכה לסט צילומים/מערכת וואלה!, צילום מסך

אחד הקליפים המושקעים שנעשו לאחרונה בתעשיית המוסיקה העולמית מגיע השבוע מבית היוצר של ליידי גאגא. מדובר בלהיט החדש GUY (Girls Under You) בו הליידי מתייחסת בצורה פרודית לשליטה גברית - ברוטאלית ולקפיטליזם שמאפיין אותה. הקליפ שאותו גם ביימה הכוכבת נמשך כ-11 דקות, כשרובו הצטלם באחת האחוזות המפוארות בקליפורניה, השייכת לאיל העיתונות ואספן העתיקות האמריקאי רנדולף הרסט.

האחוזה שוכנת בקצה גבעה ומשקיפה לרצועת החוף הקליפורני. היא זכתה לכינוי La Cuesta Encantada שמשמעותה "הגבעה הקסומה". בניית האחוזה נמשכה 28 שנים (( 1947-1919 והיא כוללת 100 חדרים לרבות חדרי מגורים והארחה, שלוש בריכות נוי, בריכה רומית פנימית המחופה בחצי מיליון אריחי פסיפס איטלקיים ועלי זהב ובריכת שחיה חיצוניות, המוקפת בארכיטקטורה דקורטיבית יוונית של גמלונים עצומים. חדר האוכל בו אירח בעל הבית את קרואיו שיחזר בעיצובו אולם משתה מימי הביניים. ג'וליה מורגן, האדריכלית שהוזמנה לתכנן את המבנה המפלצתי הזה הפכה אותו למעין מונומנט המשבח ומפאר את יכולותיו וכוחו של מי שהפך להיות פטרונה, אחת הפיגורות החזקות בארצות הברית, הלוא הוא הרסט. מורגן, נחשבה באותם הימים לאדריכלית המוערכת והפופולארית ביותר, כשברזומה שלה היא חתומה על 700 מבנים ברחבי קליפורניה. מעבר לכל הפרסטיז' של אשת המקצוע היא נחשבה גם לאדריכלית הראשונה שזכתה ברישיון אדריכלי במדינה המוזהבת.

אחוזת הרסט הפכה עם השנים למוזיאון וכיום, היא נחשבת לאטרקציה הגדולה ביותר בקליפורניה אחרי דיסנילנד. ליידי גאגא התאהבה בדקדנטיות של העיצוב והאדריכלות העתיקה שמאופיינת בעומס אלמנטים קישוטיים אקלקטיים שנעים מספרד ועד מקסיקו. מבחוץ, נראה המבנה כמו יצירת כלאיים של קתדראלה גותית ומקדש יווני עם ציטוטים אוריינטליים. היא מוקפת בשטח עצום של עצים וצמחיה שכמו תוחמים אותה ומבדילים אותה מכל מה שמסביב. מיותר לציין שהלוקיישן לצילומי הקליפ שכבר זכה ל-13 מיליון צפיות ביו טיוב, כאילו נעשה בהזמנה לשגעת המאפיינת את הקליפים והופעות הבמה של ליידי גאגא, למרות שבנייתו הושלמה לפני 67 שנים. הכוכבת לא פסחה כמעט על אף פינה אטרקטיבית באחוזה. בבריכה החיצונית היא מוטבלת וכמו נולדת מחדש, בבריכה הפנימית המפורסמת באריחיה, היא שטה על גבי גונדולה ובחדרי האירוח היא יורה בחץ וקשת. גם מייקל ג'קסון, ישו וגינדי מגיעים לבקר באחוזה הפומפוזית. מתוך 11 דקות של הקליפ, 5 דקות הוקדשו לרשימת קרדיטים של כל לוקחי חלק ביצירתו.

צפו בקליפ של גאגא לשיר GUY

אחוזת הרסט בקפילורניה, סט הצילומים לקליפ של ליידי גאגא. AP
כלאיים של כנסייה גוטית, מקדש יווני ומונומט איסלאמי - אחוזת הרסט בקליפורניה/AP
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הבריכה החיצונית באחוזה מוקפת גמלונים ייוונים/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בריכה רומית פנימית מחופה בחצי מיליון אריחים איטלקיים ועלי זהב/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הליידי התאהבה בדקדנטיות של המבנה העתיק/מערכת וואלה!, צילום מסך
אחוזת הרסט בקפילורניה, סט הצילומים לקליפ של ליידי גאגא. AP
האחוזה מוקפת בשטח עצום של גנים/AP
אחוזת הרסט בקפילורניה, סט הצילומים לקליפ של ליידי גאגא. AP
אוסף של יצירות אמנות ופסלים/AP
אחוזת הרסט בקפילורניה, סט הצילומים לקליפ של ליידי גאגא. AP
תקרה מפוסלת באחוזת הרסט/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully