וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה עדיף: ארון או חדר ארונות?

לימור קלר

25.3.2014 / 14:34

אם יש לכם שטח עודף, ערימות של בגדים ואקססוריז כדי שתחשבו על אופציה של חדר ארונות. מצד שני, אם האבק מטריף אתכם והבלגן מקפיץ אתכם ארון בגדים עם דלתות יעניק לכם ראש שקט

חדר ארונות. ShutterStock
קחו בחשבון שיש לוותר על שטח אחר לטובת ארון בגדים/ShutterStock

בים ההחלטות העומדות בפני תכנון בית חדש או משופץ, עולות לא פעם שאלות רבות משמעות כמו מספר החדרים, השימושים הנדרשים לדיירי אותו בית באותם חללים וכמובן, מה יהיה גודלם ומה יכילו. כל זאת בלי להתייחס עדיין לבחירות החומרים, הרהיטים, הצבעים או הטקסטיל. יכול להיות מאוד שגם אתם מתלבטים ברגעים אלה ממש אם למשל, להשתמש בחדר משפחה או להסתפק בסלון. כדי לאפשר לכם להחליט אם יש צורך בחלל מסוים או שמא ניתן למצוא לו תחליף ראוי, פתחנו בסדרת "דו קרב" עם פינת האוכל והאמבטיה בתוך חדר השינה. הפעם נעלה על המוקד את חדר הארונות.

מי אמר שצריך חדר ארונות? עד שסידרתם לכם "מאסטר בד רום", לא תפנקו את עצמכם עד הסוף? איפה בדיוק תאחסנו את כל הבגדים שלכם ויש הרבה? תצוגה רב תכליתית למאות השרשראות לא צריך? כבר לא נשארו שלדים שצריך להסתיר בארון, אז למה לא להגדיל אותו לחדר? וחוץ מזה, מה, רק לקארי בראדשו מותר לחלום?

חדר ארונות. ShutterStock
כמות רבה של בגדים, נעליים ואקססוריז מצריכה שטח גדול של מדפים ואזורי תלייה/ShutterStock

חדר הארונות התחיל כארון בודד, מעין תיבת עץ, המשמשת לאחסון בגדים, מצעים ושאר פריטי לבוש או חפצים. דלתותיו נועדו לשמור על כל המאוחסן בו מפני אבק, פגיעה או לכלוך. בסוף שנות השבעים החלה זליגה של הארון החוצה מחדר השינה, כדי לאפשר פריסה נאה ומכובדת לכמות גדולה יותר של בגדים, ובמקביל כדי לפנות מקום בחדר. היום נהוגות כמה שיטות לאחסון בגדים: כארון צמוד לקיר בתוך חדר השינה, כחדר ארונות מבודד הצמוד לחדר השינה או לכמה חדרי שינה, או כחלל פתוח של ארונות סגורים בתוך חדר השינה (שמשלים ותואם, כמובן, את מראה האמבטיה הפתוחה לחלל).

כמות רבה של בגדים ופריטי לבוש, במיוחד כמו נעליים הדורשות מקום אחסון נרחב או אקססוריז ותכשיטים, כמעט תחייב אתכם בחדר ייעודי עם מקום מתוכנן ומחושב לכל אחד; ארון תופס מקום גדול, ואם חדרי השינה קטנים מדי, פשוט אין ברירה אלא להשתמש בחדר אחר שירכז את כל הביגוד של בני הבית. אם יש חדר פנוי בבית, ואין לו שימוש דחוף יותר, זו יכולה להיות אופציה טובה "לשחרר" את החדר מנוכחות ארון ולאפשר בו מרחב או שילוב פונקציות אחרות; חדר הארונות עצמו מאוד יעיל – הוא משמש לאחסון, אפשר להתלבש בו, להציב בו מראה ארוכה ולרכז את כל תכולת הארונות המפוזרים בבית; במקום להוציא סכום גדול על ארון עם כל הפירוטכניקה העכשווית, בחדר ארונות אפשר להסתפק רק במדפים, או ליצור אותם מגבס, מה שמוזיל עלויות.

מעצבת הפנים טליה כהן אבוטבול הופכת בימים אלה חדר פנוי, הסמוך לחדר השינה בדירת קבלן, לחדר ארונות גדול עם ספסל מרכזי, שידת איפור ומראה, התואם את חלומם של בני הזוג לחדר מהסרטים. "בדירות קבלן בעלות שטח מצומצם, חדר ארונות נפרד מאפשר את הוצאת הארון משטח השינה. חדר מתוכנן טוב יכול להיות פונקציונלי לאחסון לא רק של לבוש, אלא גם למזוודות, קופסאות או נעליים. תוספת של פרזול חכם, תאורה מרכזית ובין המדפים ומראת גוף יועילו גם הם".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
חדר ארונות. ShutterStock
מדפים פתוחים עשויים למשוך אבק/ShutterStock

לא לכולם נוח לצאת מחדר השינה האינטימי ולהיכנס לחדר אחר על מנת להתלבש; מדפים פתוחים בחדר אחד סגור לא אומר שנפטרנו לגמרי מהאבק, אתם יודעים; בדירות קבלן מתכננים בדרך כלל חדרי ארונות מיניאטוריים וצפופים עם מדפים פינתיים שאינם נוחים. לעיתים עדיף לבטל את החדר, להרחיב את האמבטיה הצמודה ולמצוא מקום ראוי לארון בחדר השינה, שיהיה גדול, נגיש ונוח יותר לשימוש. אחרי הכול, גם קירות חדר הארונות תופסים מקום יקר.

גלי ואפרת מסטודיו "Create יוצרות בית" פשוט לא אוהבות חדרי ארונות: "במרבית המקרים הם קטנים, צפופים ולא יכולים באמת להכיל את הבגדים של שני בני הזוג, בעוד ארון קיר גדול ומתוכנן בצורה נכונה יכול לשרת את המטרה הזו. גם בבית המאפשר חדר ארונות מרווח אנחנו ממליצות על ארונות קיר גדולים מתוך מחשבה שארון סגור שומר על הבגדים נקיים ועל סדר. מדפים פתוחים גם לא נראים טוב, שכן הארונות של רובנו לא נראים כמו בפרסומות לחדרי ארונות".

אילוסטרציה. ShutterStock
אם חדר הארונות מבורדק אין משהו שיסתיר אותו/ShutterStock

ואם בחרתם שלא להכניס חדר ארונות הביתה, בכל זאת כדאי שתדאגו ל:

ארון רחב, אולי אפילו בגובה התקרה, לאחסון מרבי – בחדר השינה או בחלל אחר כמו מסדרון.

את הארונות בחדרים השתדלו לא להציב כשחזיתותיהם ממש מול הכניסה, כדי לא לגרום לתחושת צפיפות וחוסר מרחב בחדר.

גם דופן של ארון קיר מול הדלת היא לא מראה רצוי. שקלו להצמיד אליה קיר כדי שתוכלו לעצב אותו בכל דרך הנראית לכם, ובכך ליצור כניסה מרשימה יותר לחדר.

ארונות עם דלתות הזזה במקום דלתות כנף הנפתחות לרווחה יחסכו לכם מקום בחדר.

לאינדקס ארונות בגדים; לאינדקס נגרים
לפורטל העיצוב מבית מגזין בניין ודיור

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully