וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעופפים: כל השיטות לניקיון השטיחים

25.3.2014 / 9:53

קפה, בוץ, שערות של הכלב או לק צבעוני. למכות הכי גדולות שיכולות להכתים את השטיח יש שיטות ניקוי יעילות ופשוטות הרבה לפני ניקוי יבש בתשלום

שאיבת השטיח בשואב עדין. iofoto, ShutterStock
אל תחששו לעשות זאת בעצמכם/ShutterStock, iofoto

פרשתם שטיח חדש בסלון, שנראה נהדר עם ספת העור ומנורת הווינטג'. אבל עוד לפני שהספקתם להתרגל למרבד הקסמים הוא התלכלך. הילד התיז עליו קטשופ, החתול השיל פרווה ולכם נשפך הקפה בול פגיעה על השטיח. לפני שאתם שוקלים להחביא אותו בארון, לשלוח אותו לניקוי יקר או להשאר עם הכתם המצחין הנה כמה שיטות שימגרו את הלכלוך.

כוס יין נשפכת על שטיח. ShutterStock
קצף גילוח למהעלמת כתמי יין/ShutterStock

כתמי משקאות

חלב, קפה, מיץ או יין, ניתן להסיר את הכתמים שהם יוצרים משטיח העשוי מצמר סינטטי בעזרת השיטה הבאה: הקציפו מעט קצף גילוח על הכתם, שפשפו היטב ושטפו. התוצאה: שטיח חלקלק ונטול כתמים. אם יש לכם שטיח העשוי מצמר טבעי, ניתן להילחם בכתמים בעזרת ריסוס הכתם עם חומר לניקוי שטיחים וניגובו במטלית יבשה. לאחר מכן, יש לשפוך מעט חומץ, לנגב אותו ולשפוך שוב חומץ. לסיום יש לשטף היטב במים פושרים ולנגב במטלית יבשה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
הברשת השטיח בחומר ניקוי. Vladislav Gajic, ShutterStock
מטאטא וסבון יועילו לניקיון שטיחים סינטיים/ShutterStock, Vladislav Gajic

להיפטר מהשערות

אם הכלב או החתול שלכם קצת סקפטי ומשיר שיער רב על השטיח תמיד אפשר לשלוף את השואב כמובן, מלבד השיטה הידועה של שאיבת אבק, ניתן להיפטר משאריות הפרווה בעזרת מגב או מטאטא בעל שיערות גומי כך שיהיה קל לאסוף אותן.

צרכים של חיות המחמד על השטיח. ARENA Creative, ShutterStock
מגב שערות גומי להעלמת השערות והפרווה של הכלבים/ShutterStock, ARENA Creative

ניקוי כתמי רוטב

ארוחה טעימה בסלון נגמרה בכתמי מיונז, חרדל או קטשופ על השטיח החדש? אל תיכנסו לפאניקה. אבקת סודה לשתייה היא הפיתרון עבורכם. פזרו מעט אבקה על הכתם והשאירו אותה כרבע שעה. לאחר מכן יש להתיז חומר להמסת לכלוך ולנגב במטלית יבשה, וללכלוך לא יישאר זכר.

שואב אבק. ShutterStock
שילוב של ניקוי ידני לא בא על חשבון השואב ולהפך/ShutterStock

ניקוי כתמי בוץ

הילדים חזרו מבילוי בגינה והשאירו עקבות בוץ על כל מילימטר בשטיח? כדי להסיר את הכתמים, שפשפו היטב את הבוץ שיבש על השטיח ושפכו מעט חומץ. במקרה שהכתם לא יורד, טבלו מטלית ניקוי במעט אלכוהול ועברו על הכתם.

ניקוי כתם שוקולד

במקרה שהשטיח שלכם ספג כתם שוקולד, ניתן להסירו בעזרת מטלית לחה שנטבלה בכפית קטנה של נוזל למדיח כלים ושפשוף עדין. הכתם ייעלם והסוף יהיה מתוק.

לק בגוון ניאון. ShutterStock
טיפה של אציטון בפינת השטיח לבדיקה ראשונית/ShutterStock

הסרת כתם לק משטיח

הבנות שביניכם אולי חוו פעם את התאונה המצערת בשעה שהלק שמרחו על הציפורניים נשפך על השטיח. ניתן לנסות ולהסיר כתמי לקה אבל חשוב לעשות זאת בזהירות, כדי שלא להרוס את צבע השטיח. שימו אצטון בפינה נסתרת בשטיח בעזרת מקלון אוזניים ובדקו שאין ירידת צבע. במידה והכל עבר בשלום, טבלו מגבת לבנה מכותנה במעט אצטון ונגבו בעדינות את הלק. אם צבע הלק נספג במגבת זהו סימן שהאצטון אכן מועיל וניתן להמשיך לנגב את הכתם עד להסרתו המוחלטת. אם הבחנתם שצבע השטיח ירד על המגבת יש להפסיק מיד את את הפעולה.

זוג מחזיק שטיח. ShutterStock
רק במקרים קיצוניים ששום שיטה לא תעבוד לכם נסו ללכת לניקוי יבש/ShutterStock

הסרת כתמי דם

כדי להסיר כתמי דם מהשטיח, יש לשפשף את הכתם עם מעט חומץ לבן עם כיוון הסיבים. חשוב לוודא לפני כן שהחומץ לא יגרום לנזק ולהכתמת השטיח. טבלו מקלון אוזניים בחומץ ונסו בפינה נסתרת. אם אין הכתמה, ניתן להסיר את הכתם ללא חשש.

ניקוי כתמי שתן

הכלבלב שלכם לא הצליח להתאפק ובחר בשטיח כאזור אסטרטגי להטיל מימיו? ערבבו מעט חומץ עם מים פושרים ונגבו עם מטלית. לאחר שהכתם התייבש, פזרו מעט אבקת סודה לשתייה אשר תנטרל את הריח. עברו שוב עם מטלית לחה ואם הכתם לא ירד ניתן לפזר מרכך כביסה ולנגב היטב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully