וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טמפרטורות גבוהות: כל השיטות לניקיון התנור

18.3.2014 / 9:25

אחרי שאימצתם שעות נוספות את התנור באפיית אוזני המן לחג, הגיע הזמן לקרצף ולנקות אותו עד הפירור האחרון. כל השיטות היעילות לביצוע המשימה

אפיית עוגיות בתנור. ShutterStock
כל מה שיכנס לתנור שלכם יושפע מתחזוקו היום יומי/ShutterStock

פירורים של עוגה, כתמי שמן ושרידים של רוטב עגבניות מסביב לדפנות. אם ככה נראה התנור שלכם, זה הזמן להפשיל שרוולים, ללבוש כפפות ולהתחיל לנקות. רבים וטובים נוטים לחשוב שלא בצדק כי ניקוי התנור דורש זמן רב ועבודה קשה אך תתפלאו לשמוע שאפשר לעשות זאת אחרת ולא מדובר בעבודה מאומצת.

ניקיון תנור המטבח. ShutterStock
לא לשכוח את דלת הזכוכית/ShutterStock

תרופה למכה

כדי למנוע היווצרות של לכלוך בתנור, מומלץ לנקוט באמצעי מניעה. בזמן הבישול והאפייה, הניחו על גבי נייר אפייה את התבשילים, וכך תמנעו זליגה של רטבים. בנוסף, עטפו מגש באלומיניום ומקמו אותו בתחתית התנור. כך, במצב שבו רוטב סורר הצליח לזלוג מבעד לנייר האפייה, הוא יתנקז למגש ולא ילכלך את משטח התנור או את הדפנות.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
ניקיון תנור המטבח. ShutterStock
למרות החושך הכתמים העקשניים משתוללים שם בפנים/ShutterStock

תנו ללכלוך להתאדות

כדי להיפטר מלכלוכים קשים, מומלץ להכניס לתנור קערה מלאה במים וחסינת אש ולהפעיל את התנור למשך 30 דקות. האדים שיתפזרו בתנור ירככו את הלכלוכים שנדבקו וכך תוכלו להסיר אותם בקלות רבה יותר.

ניקיון תנור המטבח. ShutterStock
מלח על נוזל מבעבע יחולל פלאים/ShutterStock

טיפול טרי

למקרה שאתם עדים בזמן אמת לתבשיל שנוזל היישר לתנור, אל תחכו ותדחו את פעולת הניקיון,מהסיבה הפשוטה שאז יהיה לכם קשה יותר להסירו. פזרו מעט מלח על הנוזל המבעבע וכשהתנור יתקרר נגבו את הנוזל במטלית להעלמת כל הכתמים והעדויות.

גירוד כתמים

במקרים שבהם כתמים חומירם מעטרים את כל הדפנות אין צורך לשפשף אותם עם סקוצ' שעות על גבי שעות. מגרדת משטחים (דלי עבודה ידני) יעשה עבורכם את העבודה. גרדו את הסוררים בעזרת המגרדת שניתן להשיג בכל חנות צבע ומוצרי בניין. טבלו אותה מדי פעם במים חמים לייעול הפעולה.

אילוסטרציה. ShutterStock
פזרו סודה לשתייה על הכתם ועברו עם מטלית לחה/ShutterStock

תמיד מצילה: סודה לשתייה

ניתן להסיר כתמים שהצטברו בתנור בעזרת שיטה טבעית- סודה לשתייה. פזרו כמות נדיבה של סודה לשתייה על גבי הכתם והניחו מעליו מגבת קטנה לחה לכמה שעות. לאחר מכן שאבו בעזרת שואב אבק את שאריות הסודה ועברו עם מטלית לחה על האזור.

תבנית אפייה. ShutterStock
כדי לא להגיע למצב כזה יש למגר את הכתמים במיידי/ShutterStock

על החומץ לבדו

חומץ נחשב לחומר ניקיון נפלא, במיוחד לניקוי התנור, הוא לא רעיל ויעיל להסרת כתמים שהתייבשו. אם החלטתם ללכת על השיטה הטבעית הזו הכינו את התערובת הבאה: 3/4 כוס חומץ ורבע כוס מים חמים. חממו מעט את התנור, טבלו מטלית בתערובת ונקו את דפנות התנור. לאחר מכן יש לשטוף עם מים חמים ולנגב היטב.

מדפים ומגשים

אם יש לכם מדיח כלים בבית הכניסו לתוכו את מגשי התנור ותנו לו לנקות את הכתמים. אם אין לכם מדיח תוכלו להשרות את המדפים והמגשים בתוך חומץ למשך כל הלילה ובבוקר לשטוף אותם היטב במים. כמו כן, אפשר להשרות את אלו במים עם הסבון החמים שנפלטים ממכונת הכביסה, להשרות הכל באמבטיה למספר שעות (או למשך הלילה) ולייבש בסיום ההשרייה.

ניקיון תנור המטבח. ShutterStock
כשהתנור שלכם נקי הוא לא יפיץ ריחות רעים בכל הפעלה/ShutterStock

ניקוי דלת הזכוכית

דלת הזכוכית מתלכלכת בקלות וכדי להחזיר לה את הברק אפשר להשתמש בחומרים ביתיים ונגישים. ערבבו מעט אבקת אפייה עם מים עד לקבלת מרקם משחתי. מרחו את החומר שנוצר על דלת הזכוכית והשאירו אותו על המשטח למשך רבע שעה. לאחר מכן עברו עם מטלית רטובה והדלת תקבל מראה של חדשה.

קערת סמרטוטים ניקיון עם לימון. ShutterStock
חמוץ, מרענן ומבשם את התנור. לימון לא רק ללימונדה/ShutterStock

בישום התנור. יש כזה דבר

יש מקרים שבהם התנור פולט ריחות לא נעימים. כדי לרענן אותו, ניתן לסחוט מיץ משני לימונים, לשפוך את המיץ לתוך כלי חסין אש, להוסיף מים וכן את שאריות הלימונים. לאחר מכן, יש להפעיל את התנור על חום בינוני למשך עשרים דקות עד לקבלת תנור ריחני, נעים ונקי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully