וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טאצ' ווד: כל השיטות לניקיון רהיטי עץ

12.3.2014 / 9:16

בין אם התחלתם לנקות את הבית לקראת הפסח ובין אם לא, רהיטי עץ מצריכים טיפול מיוחד. איך שומרים על יופיים והדרם לאורך שנים?

רהיטים עשויים מעץ. ShutterStock
רלוונטי גם לגבי מטבח עץ/ShutterStock

לרהיטי עץ יש יתרונות רבים. הם יפים ומשרים אווירה חמימה בבית, אך חסרונם הבולט הוא עניין פגעי. השנים ניכרות על רהיטי העץ, המתמלאים בסדקים, שריטות וכתמים וכדי להגן על הרהיט, מומלץ לנקות אותו בחומרים מתאימים וכך, לשמור עליו יפה לנצח. אז איך עושים את זה כמו שצריך מבלי להרוס הדרו של החומר הטבעי?

אילוסטרציה - ניקוי רהיטי עץ. ShutterStock
המנעו מחומרים אגרסיביים שעלולים להזיק לחומר הטבעי/ShutterStock

בחירת חומרי הניקוי

העץ הוא חומר טבעי וחומרי ניקוי המכילים כימיקלים אגרסיביים עלולים להזיק ולפגום במראהו. לכן, העדיפו להשתמש בחומרים ייעודים המתאימים לעץ, עדינים וטבעיים. עדיף לנסות את החומר בפינה נסתרת ברהיט על מנת לבדוק כיצד החומר מתקבל והאם לא נוצר נזק. יש להשתמש במטליות לחות ורכות, ולא בסקוצ'ים ומטליות גסות אשר עלולים לשרוט את העץ, בעיקר אם מדובר בעץ מבריק בעל ציפויים שונים.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
רהיטים עשויים מעץ. ShutterStock
אם תדעו איך לתחזק אותם הם יגמלו לכם בהתאם/ShutterStock

ניקוי רהיטים מעץ מלא

בשעת הניקיון אנחנו רגילים להשתמש בחומר הכי טבעי שיש- מים, אך כאשר מנקים רהיטים העשויים מעץ מלא יש להימנע ככל האפשר משימוש במים משום שהם גורמים להתנפחות העץ ולנזק בלתי הפיך. ניתן להעביר מטלית לחה על הרהיטים אך אסור שתהיה רטובה לגמרי.

ניקיון רהיטים עשויים מעץ. ShutterStock
התאימו חומרי הניקוי המיועדים לעץ/ShutterStock

ניקוי עץ מצופה

במידה ורהיט העץ שלכם מצופה לכה או שעווה, מומלץ לנקות את הרהיט בעל המראה המבריק בעזרת מטלית רכה ולחה הטבולה בתרסיס, או לחילופין להשתמש בנוזל לניקוי העץ המותאם לסוג הציפוי של הרהיט.

רהיטים עשויים מעץ. ShutterStock
אל תחששו להשתמש עם חומרים שומניים/ShutterStock

ניקוי עץ משומן

צביעת רהיטי עץ בשמן מקנה לרהיט מראה בעל ברק עדין וחמים. כדי לשמור על המראה היפה לאורך זמן, יש לשמן מעט את הרהיט בעזרת שמן מיוחד אחת למספר חודשים. במידה ונשארו כתמים לבנים לאחר הניקוי, ניתן לנקות בעזרת מטלית רכה הטבולה במעט שיניים. שיטה נוספת היא לערבב כפית סודה לשתייה עם כף שמן זית ולנקות עם מטלית.

אגוז מלך. ShutterStock
כוחו של אגוז מלך לניקוי רהיטים/ShutterStock

אגוזים מוכחים כמנקים

בעזרת קליפה רכה של אגוז מלך תוכלו להחזיר את המראה של הרהיטים כמה שנים אחורה. חתכו את הקליפה ושפשפו את הרהיט עם צידו הפנימי של האגוז. מומלץ ללבוש כפפות בזמן השיוף כדי לא לפגוע בעור העדין של הידיים.

ניקיון רהיטים עשויים מעץ. ShutterStock
השתמשו במטליות רכות, ללא מרקם מחוספס/ShutterStock

ניקוי אבק

הספרייה, השולחן וספת העץ שלכם צברו אבק? כדי להיפטר מהאבק מומלץ להשתמש במברשת צבע פשוטה או במברשת של שואב אבק ולהעביר אותה בעדינות על הרהיט. כך פעולה הניגוב לא תשרוט את העץ.

משחת שיניים מרוחה על מברשת. ShutterStock
גם משחת שיניים עשויה להועיל למשימה/ShutterStock

ניקוי כתמי מים

כמעט לכולנו קרה ששטפנו את הרצפה והמים הרטיבו את רהיטי העץ. לרוב, המים משאירים כתמים על הרהיטים, אך ניתן בהחלט להיפטר מהם. יש לערבב כפית סודה לשתייה עם כף של משחת שיניים. טבלו מטלית לחה בחומר שנוצר ושפשפו היטב את הכתם שעל הרהיט. לאחר מכן יש לעבור על האזור המוכתם עם מגבון לח.

אילוסטרציה. Subbotina Anna, ShutterStock
כפית שמן זית ורהיטי העץ יחושו בהבדל/ShutterStock, Subbotina Anna

פשוט מבריק!

כדי ליצור ברק ברהיטי העץ שלכם, אפשר להשתמש בחומרים תוצרת בית. יש לערבב חצי כוס חומץ לבן עם כפית שמן זית, לטבול מטלית בחומר שנוצר ולעבור אתה על הרהיטים למראה מחודש ונוצץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully