וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שחור ומוכתם בעובש? כל השיטות לקרצוף חדר האמבטיה

6.3.2014 / 8:51

חומץ, שמן תינוקות, אבקת סודה לשתייה ובד כותנה יסייעו לכם לתחזק את האמבטיה ולשמור עליה מבריקה ונעימה

אמבטיה. ShutterStock
רוצים אמבטיה מפנקת? תשקיעו בניקיון קודם/ShutterStock

לשכב באמבטיה חמה ומלאת קצף זה פינוק גדול, אבל לנקות אותה קצת פחות. ניקוי חדר האמבטיה אמנם דורש עבודה רבה, אך זהו המקום בבית שהניקיון בו נמצאת בעדיפות עליונה. מדובר על האזור בו אנחנו הכי חשופים, ולכן חשוב שיהיה היגייני וסטרילי. אז לפני שאתם ניגשים לעבודת הקרצוף והשפשוף, הנה כמה טיפים מאיתנו. אחרי עבודת הניקיון המאתגרת תרשו לעצמכם לעשות מקלחת טובה:

אילוסטרציה. ShutterStock
שפשוף בעזרת ספוג יסייע בהגנה מפני שריטות וסימנים/ShutterStock

בחירת כלי הניקוי
בין אם יש לכם מקלון, ג'קוזי או אמבטיה- חשוב שתשפשפו אותם בספוג רך בלבד, שלא משאיר שריטות וסימנים. יש להשתמש בחומרי ניקוי המיועדים באופן ספציפי לחדר האמבטיה ולא בכל חומר ניקוי שקיים בביתכם. עוד המלצה היא בשעת הניקוי להצטייד בכפפות חד פעמיות, על מנת למנוע מגע עם החומרים הקשים, וכן בסיום מלאכת הניקיון מומלץ למרוח את הידיים בקרם ידיים שיותיר מגע נעים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
כף עם סודה לשתיה. ShutterStock
תערובת של סודה ואבקת כביסה ישיבו את לובן האמבטיה/ShutterStock

ניקוי האמבטיה והמקלחת
אם האמבטיה והמקלחת מלוכלכים מאוד, הכינו בעצמכם אבקה שתחזיר את הצבע הלבן- ערבבו בקערה אבקת כביסה עם סודה לשתייה. הרטיבו את המקלחת או האמבטיה ושפשפו עם האבקה באמצעות מברשת. לאחר מכן יש לנקות שוב עם חומר רגיל לניקוי אמבטיה. במידה והכתמים עקשנים במיוחד, השאירו את האבקה שהכנתם כל הלילה. בבוקר תיווכחו לראות שהאמבטיה והמקלחת נראים כמעט כמו חדשים.

בקבוק חומץ. ShutterStock
חומץ טוב לכתמי העובש שנוצרים על וילון האמבטיה/ShutterStock

הסרת כתמי עובש
הצטברו לכם כתמי עובש על הקירות? על מנת להסיר אותם יש לרסס את הקיר בעזרת מרסס בייתי (כמו זה שמיועד לריסוס עציצים) בחומר המיועד להסרת כתמים. אפשרות נוספת היא לשפשף את הקירות בעזרת תערובת של מים ואקונומיקה. המתינו חצי שעה לאחר השארת החומר ושטפו. מומלץ לחזור על הפעולה ארבע פעמים בשנה. אם העובש הצטבר לכם על וילון המקלחת, תוכלו לכבס אותו במכונת כביסה, ביחד עם כוס חומץ.

ניקיון וילון האמבטיה. ShutterStock
פעם בשבוע מרחו שמן תינוקות למניעת הופעתה של האבנית/ShutterStock

לטפל באבנית
האבנית שמקורה במים, עלולה להצטבר בכל אזור בחדר האמבטיה שלכם: על דלת המקלחון, האריחים, פתחי הברזים ושטח האמבטיה. אם מזניחים אותה, האבנית נוטה להצהיב, ולכן חשוב להשתמש בחומרים ייעודים להסרת אבנית באופן קבוע. כדי למנוע הצטברות של אבנית על דלתות המקלחון, אפשר למרוח על הדלות בעזרת בד נקי שמן תינוקות או שמן אתרי בניחוח לימון. מומלץ לבצע את הפעולה פעם בשבוע.

ברז עם כתמי מים בחדר האמבטיה. ShutterStock
אחרי ניקיון הברז העבירו עליו בד כותנה יבש שיביא למראה נוצץ/ShutterStock

ניקוי ברזים
חומץ יכול לחולל פלאים בניקוי הברזים שלכם. רססו את הברזים בעזרת חומץ מעורבב עם מים ושפשפו היטב. אם הכתמים נשארו ניתן לפזר אבקה סודה לשתייה ולאחר מכן לשפוך חומץ טהור שאינו מהול במים. למקומות בברז בהם קשה להגיע, אפשר להיעזר במברשת שיניים שתקרצף את האזור בצורה יעילה. להשגת תוצאות טובות- טבלו את מברשת השיניים עם מעט אבקת סודה לשתייה ואבקת כביסה ותתחילו להבריש. רק שימו לב שאתם מרחיקים את מברשת השיניים בהם השתמשתם משאר המברשות לשיניים, למניעת תקרית לא נעימה. כדי להבריק את הברזים, העבירו בד כותנה יבש על הברז ותשמרו עליו נוצץ ובוהק.

בחורה באמבטיה. ShutterStock
ככה יותר נעים להתקלח. לא?/ShutterStock

ניקוי הג'קוזי
אם התברכתם בג'קוזי בבית וברצונכם לנקות ולטהר אותו מחיידקים, מלאו אותו עד קו המשפכים. הוסיפו ליטר חומץ וכשלוש כפות מלח לימון, הפעילו את הג'קוזי לכמה דקות והשאירו את המים עם החומר עד הבוקר. החומץ והלימון יחסלו את הפטריות והחיידקים וגם ינקו אבנית. כדאי לחזור על פעולה זאת פעם בשנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully