וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדריך: כל השיטות לגיהוץ ויישור הבגדים

27.2.2014 / 8:53

בגדים מקומטים יכולים להרוס כל לוק באשר הוא, גם אם מדובר בכזה שנרכש בחנות מפונפנת בכיכר המדינה. איך בוחרים מגהץ ומהן השיטות שיהפכו את החולצה המכופתרת לפלס?

יבוש וגיהוץ כביסה. ShutterStock
מיומנות בפני עצמה/ShutterStock

אתם עומדים מול המראה ומחייכים לדמות שנשקפת מולכם. השיער מסתדר נפלא, המכנסים יושבים טוב ואתם נראים מצוין. רק דבר אחד מעיב על הכל- החולצה המקומטת שאתם לובשים. בגדים מקומטים יכולים להרוס כל לוק באשר הוא גם אם הוא נרכש בחנות מפונפנת בכיכר המדינה. לכן, חשוב לגהץ את הגרדרובה ביעילות ולהשתלט על המשימה בלי פאניקה מיותרת.

יבוש וגיהוץ כביסה. ShutterStock
גם מגהץ צריך לדעת לקנות/ShutterStock

בחירת מגהץ

אל תתפשרו בבחירת המגהץ. ככל שהמגהץ איכותי יותר כך התוצאות טובות יותר. נוסחה פשוטה כמו כל מכשיר חשמלי. לפני רכישת המגהץ בדקו את המפרט הטכני שלו. שימו לב אם יש בו לחץ אדים גבוה, מהו הספק גוף החימום, האם תחתית המגהץ עשויה מאלומיניום עבה והאם קיימת אפשרות של אדים יבשים. כמו כן, יש לוודא כי מיקום חרירי האדים ממוקמים בקצה המגהץ. כדאי לרכוש מגהצים מתקדמים בעלי טכנולוגיה המאפשרת לשלוט על פיזור האדים וכך לטפל בקמטים עקשנים, ושיש להם אופציה לחסכון בחשמל ובמים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שלטו בטמפרטורה של המכשיר אם אתם רוצים תוצאות טובות/מערכת וואלה!, צילום מסך

התאמת חום המגהץ לבד הבגד

כל בגד עשוי מבד אחר אשר דורש רמה שונה של חום בגיהוץ. יש לקרוא היטב את תוויות הבגד ולהתאים את חום המגהץ להוראות. כך תימנעו גרימת נזק לבד וגם תוכלו לגהץ בצורה חלקה. למשל, חולצות פוליאסטר ומשי מומלץ לגהץ בחום נמוך, כשמגהצים חולצות צמר יש להשתמש בחום בינוני וכדי לגהץ בדי כותנה דרוש חום גבוה של המגהץ.

יבוש וגיהוץ כביסה. ShutterStock
כיווני הגיהוץ עושים את ההבדל/ShutterStock

גיהוץ חולצה מכופתרת

חולצה מכופתרת דורשת לעיתים קרובות גיהוץ, אז איך מיישרים אותה בקלות? תחילה, מומלץ לגהץ את צווארון החולצה, את חלקו האחורי ולאחר מכן את הקדמי. יש לגהץ מהחוץ פנימה, מקצוות הצווארון כלפי מרכזו. לאחר מכן הניחו את השרוול באופן ישר על גבי קרש הגיהוץ וגהצו מהצד האחורי לצד הקדמי ולבסוף גהצו את חפת פרק היד. כעת יש לגהץ את חזית החולצה ואת גבה- מומלץ לגהץ מכיוון הכתף אל החלק התחתון של החולצה.יש להניח כל חלק מהחולצה בנפרד על גבי הקרש ולא את כל החולצה בשלמותה. לאחר גיהוץ החלק הקדמי, עברו לחלק האחורי וחזרו שוב לגיהוץ חזית החולצה.

מיון כביסה. ShutterStock
גם בעת מיון הבגדים הקפידו של לערום אותם יתר על המידה/ShutterStock

גיהוץ קמטים עיקשים

הבגד שלכם כל כך מקומט שהמגהץ לבדו לא מצליח ליישר אותו? כדאי להרטיב את הקמט בעזרת ספוגית טבולה במים. דבר זה יגרום לבגד לקבל לחות וכך תוכלו לגהץ במהירות ובקלות רבה יותר.

אילוסטרציה. ShutterStock
אילוסטרציה/ShutterStock

לשרוד את מייבש הכביסה

אחת הטענות נגד מייבשי כביסה היא קימוט הבגדים. ההמלצה היא להכניס את הבגדים למייבש מיד לאחר שמכונת הכביסה סיימה את פעולתה. ככל שתוציאו את הבגדים המכובסים מהר יותר מהמכונה כך יקטן הסיכוי שיתקמטו במייבש. כמו כן, תוכנית אל קמט במייבש תזרים אוויר קר בסיום הליך הייבוש וכך תמנע קמטים. בדקו גם את תוכנית ה"קריס קרוס" במייבש. בשיטה זו התוף משנה את כיוון הסיבוב שלו לסירוגין במהלך הייבוש וכך הבגדים יצאו עם כמה שפחות קמטוטים. אפשרות ברורה היא לוותר על שימוש במייבש עבור בגדים שמראש מועדים לפורענות והקמטים עשויים להקשות מאוד בעת הגיהוץ.

שיטות יעילות לייבוש כביסה. ShutterStock
יש מקרים רצוי לוותר על ייבוש במייבש/ShutterStock

להיפטר ממסטיק שנדבק

נדבק לכם מסטיק לחולצה ואתם בטוחים שזה הסוף שלה? אל תילחצו. המגהץ יכול לסייע לכם להסיר את המסטיק מהבד. כל שעליכם לעשות הוא להניח על הבד עם המסטיק נייר פרגמנט ולגהץ את הנייר בטמפרטורת חום גבוהה. המסטיק ינשור מהבד ולא ישאיר אחריו אף סימן.

אילוסטרציה גבר מתבשם. ShutterStock
לבשם את החולצה באמצעות המגהץ - פטנט שווה/ShutterStock

להוסיף ריח טוב

רוצים שהחולצה האהובה עליכם תריח נהדר? טפטפו מספר טיפות בושם לתוך פתח מגהץ האדים דרכו מחדירים מים. במהלך הגיהוץ הבושם יתפזר על החולצה שתספוג את הריח הנעים. אין חשש לכתמים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully