וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

8 שיטות להפרדה בין חללים מבלי לבנות קירות מיותרים

לימור קלר

24.2.2014 / 14:03

מסתבר שלא חייבים לבנות קירות כדי להפריד בין החדרים או אזורים שונים בבית. מחיצות, הבדלים בריצוף, שינויים בגובה התקרה ואפילו שטיחים יעשו את העבודה

אילוסטרציה. ShutterStock
שרטטו את החלל ומכאן צאו למעשי/ShutterStock

הדבר הראשון שתעשו כשתרצו לדמיין את הדירה הבאה או את השיפוץ המיוחל שלכם, הוא לשרטט קירות דמיוניים או לצייר אותם. האמת שגם אדריכלים ומעצבים מתחילים בשרטוט קווים שהם קירות (חוץ מאותם בודדים שמתחילים דווקא מהעצים בגינה). אחרת מה יגדיר את החלל ומה יבדיל את חדר השינה מחדר הילדים, את האמבטיה משירותי האורחים ואת הסלון מהמטבח? דווקא האחרון הוא דוגמה פורצת דרך לשינוי שעבר על המתכננים למיניהם. הקיר בין הסלון למטבח הורד מזמן, שני החדרים הייעודיים התאחדו לחלל משותף, ואף אחד לא מתבלבל ביניהם. מתברר שיש דרכים נוספות להפריד בין חללי הבית – ואף אחת מהן לא כוללת קיר.

שתי יחידות דיור שחוברו לדירה; עיצוב פנים: לינור גבעולי. מושי גיטליס, בנין ודיור
הבדלים בגובה החללים השונים/בנין ודיור, מושי גיטליס

שינוי בגובה הרצפה

בחלל מספיק גבוה אפשר ליצור במה, מעין הגבהה חלקית של המפלס, ולמקם עליה פינת משחקים, פינת אוכל, פינת משפחה או כל פינה אחרת שתמלא את צרכיכם. אם תסתפקו בהגבהה של 30 ס"מ, יצרתם מדרגה אחת גדולה. אם ההגבהה גבוהה יותר, תגיעו אליה בעזרת מספר מדרגות. באותה צורה אפשר כמובן ליצור מדרגה כלפי למטה, ולהשקיע את החדר, את הסלון או את האמבטיה עם הג'קוזי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
שינויים בגובה התקרה היוצרים הפרדה בחלל. עיצוב פנים: יעל גל. איתי סיקולסקי, בנין ודיור
חיפויים שונים באזור המטבח יוצרים תחימה נעימה בעין/בנין ודיור, איתי סיקולסקי

שינוי באריחי הריצוף

גם אם שני החדרים נמצאים באותו מפלס, אפשר לתחום כל אחד מהם בריצוף שונה, למשל את האחד בריצוף פרקט ואת השני בריצוף אבן, או האחד בגרניט פורצלן והשני באריחים מעוטרים. יש לדאוג, כמובן, לחיבור בין שני חומרים שונים, שלא ייראה מלאכותי ושלא יגרום לבעיות אם אחד מהם טבעי ו"נושם" בעוד השני לא.

שטיח משולב בגדילי צמר, הביטאט. בית ונוי
שטיחים שונים יוצרים סדר בחלל/בית ונוי

הפרדה בעזרת שטיחים

מספיק שתפרסו שטיח אחד גדול למרגלות שולחן האוכל והכיסאות הסובבים אותו, וכבר אמרתם "פה יושבת פינת האוכל שלנו". כך תוכלו לעשות גם לפינת הטלוויזיה או המשפחה, לאזור העבודה או למבואת הכניסה.

ריצוף שונה היוצר הפרדה בחלל. עיצוב פנים: טלי כץ. שרון קנה, בנין ודיור
גובה של תקרה ובהתאמה גם תאורה אדריכלית נותנים תחושה של שני חללים נבדלים/בנין ודיור, שרון קנה

גופי תאורה שונים

חלל אפשר לתחום בעזרת תאורה היקפית, נסתרת או גלויה. גם שנדליר או שניים, הממורכזים לשולחן שמתחתם בסלון יצביע על שטח מוגדר. תאורה מסוג אחר באותו אזור, למשל בפינת האוכל הסמוכה, "תחשב מסלול מחדש" ותבהיר שהגענו ליעד אחר. וכמו שיצרנו פס הפרדה בין שני ריצופים שונים, כך יספק פס תאורה מאורך את ההפרדה למעלה, בתקרה

מחיצה בחדר ילדים. לימור קלר, בנין ודיור
מחיצה בחדר ילדים עשויה לחולל פלאים בין אזור השינה למשחקייה/בנין ודיור, לימור קלר

הפרדה בעזרת מחיצות

הדרך הקלה לחצוץ בין שני חלקים ועדיין להותיר פרטיות היא מחיצה ניידת או נייחת. מחיצה כזו, המשמשת כקיר לא שלם בגובה נמוך או ברוחב לא מלא, יכולה להצניע את אזור הכניסה מהדלת הראשית, להפריד בין אזור הטיפולים לאזור הישיבה במרפאה הביתית או לחלק חדר בין שני ילדים. אפשר לקפל אותה בגמר השימוש או ליצור אותה קבועה עם פתחים גדולה, לתחושה של "רואים-לא רואים".

בית בקיבוץ בדרום הארץ עיצוב פנים טל אלימלך. עודד סמדר, בנין ודיור
פינת האוכל מפרידה בין המטבח לסלון/בנין ודיור, עודד סמדר

רהיטים כחוצצים

ספה עם גב לאזור המעבר ומאחוריה שידה מאורכת, ארון בחדר שינה, כוננית ספרים או אפילו שולחן עבודה ניצב לספה – כל אלה דרכים להפוך את הרהיטים אצלכם בבית למגדירים ומחלקים חללים. הסתכלו על האזור שזקוק בעיניכם לשינוי, ונסו לחלק אותו מחדש בעזרת סיבוב רהיט או העמדה בצורה שונה.

ואם אתם בעניין של אח מחמם בחורף קריר, תלו אותו מלמעלה, כך שלא ייגע ברצפה. הוא ייצור הפרדה בין החלל שמלפניו לבין זה שמאחוריו, והמעבר בחלל ייעשה מצדדיו הפתוחים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מה ששני טפטים שונים יכולים לעשות/מערכת וואלה!, צילום מסך

מדבקות טפט עושות את האפקט

גם טפט יכול להכריז על אזור חדש, אם מדביקים אותו רק על חלק מהקיר. הוא יכול לתחום אזור שינה בחדר שלם או פינת אוכל שנשענת על קיר מאוד ארוך.

לאינדקס רהיטים; לאינדקס ריצוף
לפורטל העיצוב מבית מגזין בניין ודיור

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully