וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טמפרטורות נמוכות: כל השיטות לסידור המקרר

20.2.2014 / 8:30

למקרה שאתם לא רוצים למצוא עצמכם מול מקרר מבורדק מלא בפרודוקטים שפג תוקפם, כדאי שתאמצו כמה טיפים יעילים. מניקיון המדפים ועד עריכת רשימה מסודרת של מוצרים

אילוסטרציה. ShutterStock
מקרר נקי ומסודר עושה גם סדר בקיבה/ShutterStock

קמתם באמצע הלילה ואתם מתים מרעב. אתם מדדים לעבר המטבח עם עיניים עצומות למחצה, פותחים את המקרר ומנסים למצוא גבינה צהובה לנשנש. אבל לאתר את הגבינה בין כל הירקות המפוזרים בערימה יחד עם הבשר שנדחס לו, הקוטג' שכבר פג תוקפו והסירים שממלאים כל פינה, זאת משימה כמעט בלתי אפשרית שלא לומר טורדנית במצב האמור. אם התסריט הזה מוכר לכם, סימן שהגיע הזמן לעשות סדר במקרר – אחד המכשירים הכי שימושיים בבית. רגע לפני שאתם מאבדים את זה ונתקפים בשאלות בנוסח מאיפה מתחילים ואיך עושים, הנה כמה טיפים שיסייעו להשתלט על המשימה.

אילוסטרציה. ShutterStock
רוצים למצוא משהו לנשנש באמצע הלילה? רצוי שיהיה פה סדר/ShutterStock

ניקיון מדפים

הדבר הראשון שיש לעשות הוא להוציא את המקרר מהשקע, לרוקן אותו ביסודיות ולהתחיל בניקיון: שפכו לקערה חצי כוס אקונומיקה, חצי כוס חומץ, רבע ליטר מים חמים ורבע כוס סודה לשתייה. טבלו סקוץ' בחומר ונקו את המדפים. החומרים האלו לא רק ינקו היטב את המקרר אלא גם ימנעו עובש ובקטריות.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
שומרים על מקרר מסודר. ShutterStock
להוציא מהשקע ולעבור על המדפים עם חומר ניקוי שימנע עובש/ShutterStock

רשימת קניות

הכנת רשימת קניות מסודרת לפני ההליכה לסופר, תאפשר לכם להשליט קצת סדר בבלגן שבמקרר וגם תחסוך בהוצאות. כתבו מראש את כל המצרכים שאתם צריכים וכך תמנעו מרכישת מוצרים שאין בהם צורך ממשי. מומלץ להכין את הרשימה בפתק על המקרר ולעקוב אחר המצרכים שאוזלים. ברגע שמשהו חסר יש לרשום מיד על הפתק.

שומרים על מקרר מסודר. ShutterStock
רשימת קניות מסודרת יעילה יןתר כשהיא מתנוססת מול העיניים/ShutterStock

מיון בשקיות

בעת עריכת הקניות מומלץ למיין את המצרכים שקניתם לשקיות שונות לפי קטגוריות: מוצרי חלב, ירקות, פירות, מוצרים יבשים וכו'. בדרך הזו תכניסו את המוצרים למקרר בחלוקה מסודרת במקום לדחוף אותם ללא הבחנה.

שומרים על מקרר מסודר. ShutterStock
הקפידו לבדוק אם השאריות ראויות למאכל או שמקומן בפח/ShutterStock

מוצרים שלא צריכים

מוצרים שהתוקף שלהם התפוגג לו מזמן, גם ממלאים מקום מיותר במקרר ומיותר לציין שמהווים סכנה תברואתית לבני המשפחה. לכן, בדקו היטב את תאריך התוקף של המוצרים במקרר והשליכו את אלו שאינם ראויים עוד לאכילה. ואם בתוקף מדובר, מומלץ שלא להשאיר ירקות בתוך שקיות מאחר וזה מקשה לראות את הירקות וגם הלחות שבשקית עלולה לגרום לירקות להירקב. טיפ נוסף בעניין שאריות הוא הכנת ארוחה מכל אלה. אם נשאר לכם שאריות אוכל בסיר שעדיין טריות, אל תשאירו אותם במקרר כי הן תופסות מקום ומנגד אל תזרקו אותם לפח. במקום זה אפשר להכין ארוחה שתשלב את השאריות. נסו להיות יצירתיים ולשתף את כל בני הבית בחגיגה.

אילוסטרציה. ShutterStock
ותרו על שקיות/ShutterStock

המצרכים השימושים מקדימה

את המצרכים שאתם נוהגים להשתמש לעיתים תכופות, יש להניח בקדמת המקרר כך שהגישה אליהם תהיה נוחה ומהירה. את מוצרי החלב למשל ניתן למקם במגש נשלף, וכך יהיה לכם קל למצוא את הגבינות בין כל המצרכים או כלי אחר שקוף שיאחסן את כולם יחד.

אילוסטרציה. ShutterStock
גם את המקפיא יש לארגן בצורה שתאפשר מקום לכל המוצרים/ShutterStock

עידן הקרח

שקיות מזון שהכנסתם למקפיא מומלץ להשטיח, כדי לנצל בצורה מקסימלית את המקום. אם החלטתם להקפיא אוכל, מומלץ להכניס אותו לקופסאות מלבניות ולא עגולות, החוסכות מקום ונערמות בצורה מסודרת יותר. מומלץ לכתוב בעזרת טוש עמיד על גבי הקופסאות את תאריך ההקפאה ואת המזון שהוכנס לקופסה. אחרי ההקפאה קשה להבחין איזה בשר הוקפא- האם זה שניצל, בשר בקר או הודו לכן, גם במקרים אלו רצוי לכתוב על גבי אריזות הבשרים הקפואים את תכולת השקית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully