וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שקיפות: המדריך המלא לניקוי חלונות

13.2.2014 / 7:58

עיתונים עלולים לשרוט אותם, וקס יגן עליהם מפני אבק וסיליקון יעניק להם מראה מבריק. כשהחלונות נקיים בבית, אפשר לראות מה קורה בחוץ. כך תעשו זאת נכון

ניקיון חלונות מזכוכית. ShutterStock
חומרים על בסיסי סיליקון יעשו פלאים לשמשה/ShutterStock

ניקוי חלונות זאת מטלה שרובנו לא ששים לבצע, אבל כדי לשמור על בית נקי ובעיקר להצליח ולראות מה קורה בחוץ מומלץ לדאוג לניקיון החלונות באופן קבוע. חלונות מבריקים דורשים עבודה כפולה - לנקות גם בצד הפנימי וגם בצד החיצוני של החלון, לקרצף את התריסים, הסורגים, המסילות וכן לנקות את הרשתות. רגע לפני שאתם מתייאשים אמצו לכם כמה טיפים שיהפכו את החלון מבריק ונוצץ.

בחירת חומרים
רצוי להשתמש בחומר לניקוי חלונות על בסיס סיליקון. זהו חומר אמנם יקר אך הוא איכותי ומבטיח תוצאות טובות. ישנם חלונות בעלי מסגרות מחומרים שונים, כמו פלסטיק, עץ ואלומיניום. ולכל מסגרת יש את חומר הניקוי המתאים לה כדי שבסיום הניקיון לא יצא מצב שעשיתם נזק לחלון במקום לנקות.

ניקיון חלונות מזכוכית. ShutterStock
מים חמים, חומץ ונוזל לשטיפת כלים למקרה שתרצו לחסוך בעלויות/ShutterStock

חומרים תוצרת בית

אם אתם מעדיפים להשתמש בחומרים נגישים וזולים יותר, הנה המתכון: מלאו דלי בליטר וחצי מים חמים, רבע כוס חומץ ושתי כפות נוזל לשטיפת כלים. טבלו ספוג רך בדלי ונקו ביסודיות את החלון עם כמות נדיבה של החומר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
ניקיון חלונות מזכוכית. ShutterStock
שפע של סבון ישאיר כתמים שלא ירדו בקלות/ShutterStock

הסרת לכלוך קשיח

כדי להסיר לכלוך קשיח שדבק בחלון, כמו לשלשת יונים וחלקי בטון מהשיפוצים של השכן מלמעלה, כדאי להשתמש בסכין מקצועית לניקוי חלונות. הסכין תסיר את הלכלוך מבלי לשרוט את החלון ותותיר את משטח הזכוכית נקי.

ניקיון חלונות מזכוכית. ShutterStock
כלי עבודה הכרחי - מגב עם ידית, מסילה וגומי גמיש/ShutterStock

ניקוי המסילות

האזור הבעייתי ביותר בניקוי חלונות הן המסילות שצוברות אבק ולכלוך רב. לא מומלץ להזניח את אלו שכן, המצב עשוי להחמיר והמסילה תמשיך לצבור עוד ועוד לכלוך עד שבמצב קיצוני לא תאפשר סגירה חלקה של החלון. כדי לנקות את זו טבלו קיסם אוזניים בכוס חומץ ונגבו את האזורים הצרים. בעזרת מטלית הטבולה בחומץ, ניתן לנקות את האזורים הרחבים יותר של המסילות.

עיתונים. ShutterStock
למרות המיתוס - ניקיון עם עיתונים עשויים להותיר סימנים על הזכוכית/ShutterStock

שיטות ניגוב

לעיתים קרובות דווקא אחרי שמנקים את החלון הוא נראה מלוכלך יותר. לרוב זה נובע בשל ניגוב לא נכון של החלונות. מומלץ להשתמש במנגב חלונות מקצועי, שניתן לרכוש בחנויות לחומרי ניקוי. רצוי לבחור את זה שיש לו ידית, מסילה וגומי גמיש וחלק. את חומר הניקוי נגבו מלמעלה למטה, בטורים. ניתן גם לנגב בשורות מצד לצד, כאשר יש להתחיל לנגב מהחלק העליון של החלון. טיפ נוסף לנקות את החלונות הוא הטיימינג. רצוי לעשות זאת בשעות שחזית הבניין מוצלת, אחרת קרני השמש הישירות על החלונות יגרמו להם להתייבש מהר מדיי, דבר שישאיר סימני מריחה. השיטה המסורתית של ניגוב החלון עם העיתון אמנם תנגב ביעילות את חומר הניקוי, אך קחו בחשבון שהיא עלולה להשאיר שריטות. לכן, עדיף לנגב את החלון בעזרת חולצת טריקו ישנה שהוסבה לסמרטוט. כאשר מנגבים יש להתמקד בפינות, עד לייבוש מוחלט של החלון.

ניקיון חלונות מזכוכית. ShutterStock
תנקו ותתחזקו - תוכלו ליהנות מהנוף/ShutterStock

למנוע לכלוך

החלונות החיצוניים חשופים לאבק, גשם וסופות חול, ובכל זאת ישנו פטנט שיעזור למנוע הצטברות של לכלוך לחלון: מרחו שכבת וקס או שעווה לרצפה על החלק החיצוני של החלון והיא תשמור שהלכלוך לא יידבק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully