וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תשאירו פתוח: המדריך המלא לרכישת דלת

עפרי גונן

3.2.2014 / 12:36

נפתחות, נסגרות, נטרקות או מסתובבות. הן הדבר הראשון שרואים כשנכנסים הביתה ועשויות להיות רכישה יקרה במיוחד. דלתות. איך קונים וכמה עולה?

דלתות כניסה לבית. ShutterStock
הדבר הראשון שרואים כשנכנסים אליכם הביתה/ShutterStock

דלתות הן ללא ספק מרכיב בסיסי בעיצוב הבית והן ממלאות מספר תפקידים חשובים, ביניהם שמירה על פרטיות, בידוד תרמי ואקוסטי וכמובן שיש להן תפקיד אסתטי - הן יכולות להשתלב עם הקיר למראה המשכי ונקי או להוות אלמנט עיצובי בפני עצמו שמוסיף צבע, טקסטורה ומורכבות לחלל הפנים בבית. כיום כאשר המודעות לעיצוב פנים הולכת וגדלה, גם תחום זה גדל ומתרחב והשוק מציע מגוון רחב מאוד של מוצרים סטנדרטיים ובהתאמה אישית. ביקשנו מחברת "פלג דלתות" שתעזור לנו לעשות סדר בין הדלתות המסתובבות.

דלתות פנים, אדריכלות: רענן שטרן. גדעון לוין, בנין ודיור
גם לדלתות פנים יש משמעות בעיצוב הבית/בנין ודיור, גדעון לוין

סוגי דלתות פנים

שני הסוגים העיקריים כיום בשוק הם למינטו והיפוקסי, שלכל אחד מהם יתרונות וחסרונות:

דלתות למינטו – דלתות מתועשות שעשויות MDF ומחופות בלמינטו, ציפוי המזכיר פורמייקה. דלתות אלו עמידות ללחות וניתן לנקות אותן בקלות, אך מבחינה עיצובית יש להם חיסרון מכיוון שניתן להשיגן רק במספר גוונים קבועים.

דלתות אפוקסי – דלתות מתועשות המחופות באפוקסי. ניתן להשיגן בכל גוון וכן ניתן להוסיף להן חירוצים ותבליטים, אך הן בדרך כלל יקרות ועדינות יותר מדלתות למינטו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
דלתות כניסה לבית. ShutterStock
חשבו על בידוד הרעש גם בדלת הראשית ולא רק בין חדר לחדר/ShutterStock

לפני שקונים

לרוב מידות הסטנדרט של דלתות הן עד 90 ס"מ רוחב ו-210 ס"מ גובה, כאשר חריגה מהמידות הללו משפיעה כמובן גם על המחיר וגם על החומרים מהם ניתן לבצע את הדלת.

לדלתות חשיבות גבוהה בבידוד הרעש בין החדרים בבית, לכן מומלץ במקרים מסוימים לבחור בדלת עם מילוי כוורת קרטון או פלקסבורד (סיבית דחוסה) שמשפרות את יכולות הבידוד של הדלת. עבור מילוי כוורת קרטון לא תצטרכו לשלם תוספת, ובנוסף במרבית הדלתות המשווקות כיום קיים גומי אטימה שמשפר את התפקוד האקוסטי של הדלת.

דלתות כניסה לבית. ShutterStock
בחרו בעיצוב קלאסי, לא טרנדי ולא אופנתי מדי/ShutterStock

טיפים עיצוביים

בבחירת הדלתות יש לזכור שכל דלת צריכה להשתלב ויזואלית עם העיצוב של שני החדרים ביניהם היא חוצצת, לכן מומלץ לבחור בעיצוב קלאסי שיוכל להשתלב בקלות עם כל צבע ואבזור. כיום הנטייה היא לבחור בדלתות בעיצוב מינימליסטי שיוצר המשכיות עם הקירות. גם אם אתם אוהבים קווים נקיים וגם אם אתם מעדיפים סגנון מעוטר יותר, מומלץ שכל הדלתות יהיו בעיצוב זהה כדי ליצור מראה מסודר ונקי בבית.

דלתות כניסה לבית. ShutterStock
על גודל לא סטנדרטי ותוספות צבע תאלצו להוסיף כסף/ShutterStock

מחירון

דלת סטנדרט (למינטו) – כ-1,400 שקלים לדלת, כולל התקנה.
דלת היפוקסי – כ-2,200 שקלים לדלת, כולל התקנה.
דלתות עמידות למים – קיימות דלתות העמידות למים שעשויות מחומר פולימרי, במידה ואתם צריכים דלת כזו תצטרכו להשקיע כ-1,700 שקלים.

דלתות במילוי פלקסבורד לבידוד אקוסטי – תוספת של כ- 100-150 שקלים לדלת.

על גודל לא סטנדרטי ועל תוספות כמו חלונות, פסי צבע ופסי אלומיניום תצטרכו להוסיף בין 100-600 שקלים לדלת, תלוי בסוג ובמורכבות התוספת.

דלתות כניסה לבית. ShutterStock
מידות מדויקות הן מפתח להצלחת הדלת/ShutterStock

התקנת הדלתות

לאחר סיום הריצוף בבית ניתן להזמין את בעל המקצוע לדירה, כדי שייקח את מידות הפתח המדויקות. את התקנת הדלתות מומלץ לבצע לאחר צביעת הבית והיא אמורה לקחת יום אחד בלבד, בו עבור כל דלת מרכיבים את המשקוף ומעמידים את הדלת במסגרת. כדי לחבר את המשקוף לקיר בלוקים משתמשים בקצף פוליאוריתני ועבור קירות גבס הוא מחובר בעזרת ברגים. השלב הסופי הוא הרכבת ההלבשות המכסות את המשקוף, לעיתים אין מקום להלבשה מלאה ובמקרה כזה יש לחתוך בשטח את ההלבשה ולמלא את החלל במרק אקרילי.

עבור בתים חדשים בבנייה ניתן להתקין משקופים עיוורים – מסגרת עץ המותקנת בסיום שלב בניית השלד, שקובעת את מסגרת הדלת ומאפשרת קו נקי ואחיד לטיוח הקיר.

דלת פנים, עיצוב פנים: תמי אקהאוס. מוניקה מוסקוביץ, בנין ודיור
שילוב הרמוני עם שאר המרכיבים בבית/בנין ודיור, מוניקה מוסקוביץ

טיפים להתקנה

גם אם אתם בונים בית חדש ומתקינים משקופים עיוורים, אתם לא מוכרחים לסגור את הזמנת הדלתות בשלב הראשוני של הזמנת המשקופים העיוורים. לרוב ינסו לשכנע אתכם להזמין גם את הדלתות בשלב זה, אך אין בכך צורך וכך לא תהיו מגבלים לספק, לסגנון או לדגם ספציפיים.

שימו לב שככל שאתם רוכשים יותר דלתות תוכלו להוזיל את מחיר ההתקנה, לכן מומלץ להזמין את כל דלתות הבית אצל ספק אחד.

מומלץ לבחור בספק דלתות שאחראי גם להתקנה ולא מפנה לקבלן משנה כדי שתוכלו לקבל שירות לקוחות נוח ומסודר וכן אחריות לכל שלבי הביצוע וההתקנה.

דלתות פנים, אדריכלות Nordes.by. Nordes.by, בנין ודיור
ויש גם כאלה שנעלמות בקירות/בנין ודיור, Nordes.by

מחירון התקנה

התקנת דלת אחת / שתי דלתות – 400-600 שקלים לדלת.
התקנת ארבע דלתות ומעלה – 250 שקלים לדלת.
התקנת משקוף עיוור - 140 שקלים לדלת.

לאינדקס דלתות; לאינדקס שערים וגדרות
לפורטל העיצוב מבית מגזין בניין ודיור

  • עוד באותו נושא:
  • דלתות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully