וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוף חולצה לתליה: כל השיטות לכביסה בטוחה

26.1.2014 / 9:07

להקפיא סוודר אנגורה לפני שמכניסים למכונה, לתלות את החולצה הלבנה בצל ולהמנע מייבוש משותף של מוצרי כותנה עם סינטטיים. כך תכבסו ותייבשו נכון את הבגדים

כביסה צבעונית במכונה. ShutterStock
קחו בחשבון שבשיטה הזו המגבת הצהובה תצא סגולה והתכלת אדומה/ShutterStock

לפני שאתם זורקים את החולצה שהתלכלכה לכם בארוחת הצהריים למכונת הכביסה, כדאי לזכור שבחורף ישנם כמה אתגרים קטנים הנוגעים לכביסה, ייבוש וקיפול. אם אתם רוצים ללבוש שוב את אותה החולצה בימים הקרובים, רצוי לאמץ כמה שיטות מועילות שיהפכו את שגרת היום יום החורפית לנוחה יותר.

אילוסטרציה. ShutterStock
מיינו הבגדים לפי סוגי בדים/ShutterStock

לסל הכביסה וחסל

מיותר לציין שאין לכבס בגדים בהירים וכהים ביחד. בגד שעשוי מכותנה חדשה וכהה משחרר הרבה צבע, ולכן יש למיין את הבגדים לפי צבעים כך שאף פריט צבעוני לא יבוא במגע עם הכביסה הלבנה. אם מדובר בבדים עדינים, שמצוין על תווית הבגד כי אין לכבס אותו במכונת כביסה, יש לכבס את הבגד ביד, או להשתמש בניקוי יבש. הניקוי היבש מומלץ במיוחד עבור חליפות ומעילים. אם מדובר בכתם קשה במיוחד, כדאי לטפל בו בעזרת כביסה ידנית ורק לאחר מכן להכניסו למכונת הכביסה.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
כביסה ביד. ShutterStock
כתמים קשים מחייבים יחס אישי של כביסה ידנית/ShutterStock

מכנסיים ובגדים עדינים רצוי להפוך ורק אז לכבס. יש לוודא באותה הזדמנות שאין אוצרות בכיסים, פתקים או מטבעות שעלולים לגרום נזק למכונת הכביסה. את סוודר האנגורה שידוע במורכבותו רצוי להכניס למקפיא לכמה שעות ורק אז למכונת הכביסה. זה אולי נשמע מוזר, אך ההקפאה מפחיתה משמעותית את כדורי הצמר שמשתחררים בעת הפעלת המכונה.

בגדים לבנים שלכם שדהו והצהיבו במשך הזמן יכולים לחזור לחייהם הקודמים והלבנים בכמה פעולות פשוטות. מלאו סיר גדול במים רותחים זרקו לתוכו כמה פרוסות לימון טרי. לאחר שהמים מעט התקררו יש להכניס את הבגדים המוצהבים ולהשרות כ- 20 דקות. לאחר מכן יש לכבס את הבגד במכונת כביסה או ביד ולהמתין לתוצאות בהירות יותר.

שיטות יעילות לייבוש כביסה. ShutterStock
המנעו מהכנסת אבזמים מאסיביים למכונות/ShutterStock

ייבוש נכון

חשוב לוודא כי הבגדים שנכנסים למייבש הכביסה אינם עשויים מבדים עדינים כגון אריגי צמר, בדים סינתטיים כמו שיפון ואורגנזה ובגדים נמתחים. כמו כן, בגדים עם כפתורים גדולים ומאובזרים באבזמים יש להכניס למייבש כשהם הפוכים, זאת משום שהם עלולים לגרום לנזק למכונה. מומלץ להפריד בין הבגדים השונים שמכניסים למייבש. בגדים סינטטיים מתייבשים מהר יותר מבגדי כותנה וכשהם מסתובבים יחדיו במייבש הם עשויים להתקמט משמעותית.

אילוסטרציה. ShutterStock
השמש בארץ עלולה להצהיב לכם את הבגדים הלבנים - חפשו את הצל/ShutterStock

היות ולרוב בחורף הישראלי אנו נהנים ממזג אוויר שמשי, מומלץ לייבש את הכביסה על חבל התלייה. חשוב שזה יהיה בחוץ ולא בתוך הבית, זאת משום שמחקרים רבים מצאו כי כביסה תלויה בבית עלולה להזיק לבריאות, במיוחד לחולי אסתמה ואנשים האלרגיים לקרדית אבק הבית. ייבוש הכביסה הרטובה בתוך הבית מגביר את הלחות באוויר, דבר העשוי לגרום להתפתחות של אבק ועובש. לכן הוציאו החוצה את הכביסה הרטובה, אך לא מול שמש חזקה מדיי כדי שצבעי הבגדים לא יידהו. מומלץ שלא לתלות בגדים בלילה משום שהם יירטבו מהטל ויש להשאירם זמן קצר ככל הניתן על החבל. מיד כשהכביסה יבשה יש להוריד אותה על מנת שהבגדים לא יינזקו מהשמש. עוד פיתרון למניעת דהיית הבגדים הוא לתלות אותם הפוך. אם מדובר בחולצות צווארון יש לתלות אותן כך שהצווארון יפנה לקיר הבניין או כל אזור מוצל אחר, דבר שימנע דהייה סביב הצוואר.

שיטות יעילות לייבוש כביסה. ShutterStock
הגשם הפתיע אתכם? קפלו הכביסה במסודר והניחו אותה במקום מאוורר עד לתלייה הבאה על החבל/ShutterStock

תליתם בגדים לייבוש והגשם הפתיע אתכם? אם הבגדים עדיין לא יבשים, ניתן להוריד אותם מהחבל, לקפל אותם בקפידה ולהניח את ערמת הבגדים במקום מאוורר. כך הם לא יתקמטו, לא ייספגו ריח וכשתרצו לתלות אותם שוב הם יתביישו בזמן קצר יותר. עדיף לתלות את הבגדים מהשוליים כדי שיתייבשו מהר יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully