וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עבודת נמלים: כל השיטות למלחמה בנמלים שמטיילות ברחבי הבית

21.1.2014 / 10:20

הן מחפשות בית חם כשקר בחוץ ויכולות להתרבות בין הסדקים הקטנים שברצפה ובמשקופים. איך נפטרים מהנמלים ומשתלטים על הטיילת שהן משליטות במטבח?

שיירת נמלים. ShutterStock
למרות המיתוס, הן מופיעות ברחבי הבית גם בחורף/ShutterStock

בוקר אחד קמתם וגיליתם שבכל המטבח יש שיירה ארוכה של נמלים, שמטיילות להן בין הסירים והמחבתות ואוספות כל פירור מאכל שנשאר על השיש. החרקים הללו, על אף הממדים הקטנים- מהווים מטרד גדול גם בחורף. כשקר בחוץ ויורד גשם, מחפשות הנמלים מקום מסתור וסביבה נעימה יותר. הן נכנסות למקום חמים כמו הבית שלנו, ובהמשך עשויות להתרבות, והבעיה עלולה להחריף. אז איך נפטרים מהן? אל דאגה, לא מדובר בעבודת נמלים. עם קצת חריצות גם אתם תצליחו לפתור את בעיית הנמלים בבית.

אילוסטרציה. ShutterStock
עם כיור מטונף שכזה לא מפתיע שהנמלים חוגגות פה/ShutterStock

הדברה ביתית

אם אתם מעדיפים להדביר את הנמלים בעצמכם ולא לפנות לאיש מקצוע, תוכלו לרכוש חומרי הדברה ולרסס ברחבי הבית, על המשקופים, אדני החלונות, הפנלים, מאחורי הארונות, מתחת לכיורים ומאחורי המקרר. פנו את ארונות המטבח מכלים ורססו גם בתוכם, וכן, בכל מקום בו אתם רואים נמלים. נסו לעקוב אחר הנמלים ולבדוק היכן שוכן הקן שלהן. מרגע שתאתרו אותו, רססו לתוכו את חומר ההדברה. הנמלים כבר לא יחזרו אליו משום שיבינו מיד כי המקום אינו בטוח. חשוב לדעת שלאחר הריסוס, כאשר הטמפרטורות נמוכות, חומרי ההדברה מגיבים פחות טוב עם הסביבה ולכן ייקח מספר ימים עד שהחומר יחל לפעול.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
אילוסטרציה. ShutterStock
הקפידו על הניקיון ושמרו את המזון בקופסאות סגורות/ShutterStock

פיתיונות

שיטה נוספת שתעזור לכם להיפטר מהנמלים היא הצבת פיתיונות. לעיתים, קן הנמלים בלתי נגיש וממוקם מתחת לרצפה או בחלקים נסתרים מהעין. מכאן, קשה לאתר ולרסס אותו. הפיתרון הוא להשאיר לנמלים פיתיון גרגירי הדברה שניתן לרכוש בחנויות המורשות לחומרים אלו. בשעה שהנמלים מבחינות בפיתיון הרעיל הן מובילות אותו לעבר הקן ומאכילות בו את המלכה ואת כל אוכלוסיית הנמלים. החומר המכיל קוטל חרקים, ישמיד מיד את הנמלים ויחסל את הקן כולו בטווח של שבוע ימים. את הפיתיון הגרגרי ניתן לפזר גם מסביב לבית לאורך כל השנה.

נמלים. Matt Valentine, ShutterStock
אוהבות גבינה שונאות נענע/ShutterStock, Matt Valentine
אילוסטרציה. ShutterStock
סדר, ניקיון והדברה בארונות המטבח יעשו את העבודה לתקופה הקרובה/ShutterStock

חומרים טבעיים ועוד הברקות

ניתן לנסות להיפטר מהנמלים גם בעזרת חומרים טבעיים. מסתבר שהנמלים נרתעות מנענע ומנטה, מכאן, כדאי להשתמש שמנים המדיפים ריחות מרעננים אלו ולרסס במקומות בהם איתרתם נמלים, או אפילו נגבו את המשטחים בסמרטוט הספוג בשמן. כמו כן, אפשר לשתול עציצי נענע, אמנון ותמר, או גרניום שירחיקו את הנמלים.

טלק משמש אף הוא כחומר שמרחיק נמלים. מומלץ לפזר פזרו אבקת טלק על הנתיב שלהן ובתוך הקן. כמו כן אפשר לפזר מלח, פלפל שחור ופפריקה בחורים מהן מגיחות הנמלים, וכן מעט אבקת קינמון או אפילו מסמרי ציפורת שניתן לרכוש בכל חנות תבלינים. גם גירי לוח משמשים כחומר שהנמלים רגישות אליו, ניתן לשרטט בעזרת הגיר קו בשביל הנמלים ואלו ייעלמו.

שקית אשפה קשורה. ShutterStock
הקפידו לקשור את שקיות הזבל באופן קבוע/ShutterStock

עוד שיטה למלחמה במכה המהלכת הזו, היא שטיפת הרצפה בחומץ: מלאו פקק של נוזל לשטיפת רצפה בחומר החמוץ, טפטפו 5 טיפות של שמן אתרי בריח מנטה ושטפו את האזורים ברצפה בהם מתאגדות הנמלים. אופציה נוספת היא הכנת תרסיס מיוחד הכולל: כפית חומץ עם 10 טיפות מנטה, חמש טיפות קינמון וחמש טיפות גרניום. יש לרסס את כל אלו רססו ברחבי הבית מה שישאיר באותה הזדמנות גם ניחוח נעים וירחיק את הנמלים (והיתושים בקיץ). אם הבחנתם בפתחים וסדקים במשקופים מהם חודרות הנמלים לתוך הבית, יש לסתום אותם היטב. כמו כן, יש להקפיד על ניקיון הבית מפירורים ושאריות מזון, להוריד את הזבל בתדירות גבוהה, לאחסן ממתקים בתוך המקרר ואת המזון להכניס לכלים אטומים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully