וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יומנו של מנקה: כל השיטות לקרצף את המטבח בקלות

ריצ'י פז

6.12.2013 / 8:21

זהו החדר הכי פעיל בבית, הכי מועד לפורענות והניקיון הקבוע בו הכרחי. כל שיטות הניקיון למטבח נעים יותר מבית היוצר של ריצ'י פז

אז אחרי שכולנו העלינו כמה קילוגרמים מיותרים בעקבות החג, הגיע הזמן להשיל אותם מעצמנו בעבודת ניקיון מאומצת. הביקור אצל משפחת כהן בשבוע שעבר גרם לי לרצות לשתף אתכם בכמה טיפים בכל הנוגע לניקוי המטבח. בנינו, מדובר בחדר מועד לפורענות מבחינת לכלוך, כי הוא החלל הכי מבוקש והכי פעיל בבית. אני יודע שלכולנו יש אורך חיים לחוץ ועמוס, אבל אם פעם בשבוע תקפידו על כמה טיפים יעילים, אני מבטיח לכם שהמטבח שלכם יראה ויריח יותר טוב וגם תחסכו לעצמכם עבודה קשה יותר בעתיד.

פח - לא משנה אם אתם סטודנטים שמשתמשים בדלי כפח אשפה, או אם אתם נובורישים שרכשו פח אוטומטי שעולה כמו שכר דירה בפלורנטין. עם הזמן, תחתית הפח תתחיל להסריח. נכון, אז אפשר להגדיל ראש ולהניח בתחתית הפח בכל פעם מחדש חתיכת עיתון שתספוג את הנוזלים. לכן, פעם בשבוע, כשאתם מפנים את שקית האשפה, תשפכו בנדיבות אקונומיקה לתחתית הפח. תנו לה לשהות שם כמה דקות טובות ואז עם סקוטצ' שפשפו, תנקזו ותנו לפח להתייבש. כך אתם גם תהפכו את הפח לנקי יותר וגם לא תיחנקו מגל של צחנה בכל פעם שתפתחו אותו מחדש.

שיש, שולחן ומשטחי עבודה:

אין ספק שבשנים האחרונות הפכנו כולנו להיות אניני טעם ומבינים גדולים בקולינריה. ספק אם מישהו פספס את אחת מהעונות של תוכניות הבישול שגרמנו לנו לרייר על המסך ועל הדרך ללמוד איך לבשל טוב יותר. בכל מטבח שף תגלו שהמקום מצוחצח ונקי כמו מסדר צה"לי. סדר זה המפתח, ואין שום סיבה שגם המטבח שלכם לא יראה ככה. אז נתחיל מהקל לקשה.

השולחן - מיותר לציין שאחרי כל ארוחה יש להעביר עליו ניגוב טוב ויסודי. זה הבסיס (השלישי במספר) שעליו אתם מניחים את הארוחה שלכם לפני שאתה מכניסים אותה לפה, ואני מבטיח לכם שתמיד טעים יותר לאכול על שולחן נקי. מטלית רטובה או חד פעמית תעשה את עבודת הניקוי באופן מושלם.
שיש – זה הבסיס (השני במספר) שעליו אתם מאחדים את כל פרטי המזון שלכם לפני שהם מגיעים לצלחת. זהו שטח העבודה העיקרי. לכן, תחזוק שוטף של סבון, כלים ומטלית לחה ינקו את שאריות המזון שנצברו עליו. פעם בשבוע אני ממליץ לעבור עם סקוטצ' ואקונומיקה שתשמיד כל תרבית חיידקית ובמקביל תחייה את ברק השיש.

משטח/י עבודה – זה הבסיס (הראשון) שבו אתם נעזרים, בין אם לחתוך ירקות, בשר, פירות ומה לא. מכיוון שהסכין יוצרת חריצים קטנים בכל חיתוך ומכיוון שמדובר במשטח שהמזון מונח עליו ישירות עלינו לחזור למקורות. לטיפים של סבתא, לשימוש במים, סבון וחומץ. חומר טבעי שינקה את המשטח מבלי להשאיר משקעים כימיים שלא בריאים לנו. אל תשכחו שאריות מזון שמצטברות (על כל אחד מהמשטחים), גם הופכות לקשות יותר להסרה ועשויות ליצור עובש.

כיריים ותנור אפייה – באזור הזה, אין פריווילגיה להתעצל. חובה לחלק את תחזוקת האזורים הללו לשניים: לאחר השימוש ובאופן קבוע פעם בשבוע. מדוע? פשוט מאוד, כדי לחסוך לכם עבודה קשה. תחשבו מה קורה כשאנחנו משאירים שאריות של קטשופ על צלחת למשך שעתיים. כמה קשה יותר להסיר אותן. עכשיו תחשבו מה קורה ששורפים שאריות של מזון. הן פשוט נדבקות למשטח התנור או הכיריים. לניקוי היומי אני ממליץ בחום על המטליות החד פעמיות שספוגות בחומר ניקוי (אנא רכשו את אלו שמתקלות עם הזמן, בכל זאת צריך לשמור על הכדור). בכל הנוגע לניקוי השבועי יש לי שתי מילים להגיד לכם: מסיר שומנים! להשפריץ בנדיבות על משטחי הכיריים ועל התנור. לתת לחומר לעשות את העבודה, ולאחר עשר דקות להסיר את משקעי הבישול השבועי.

לסיכום, אל תשכחו שאתם משקיעים בניקיון הסביבה, אתם משקיעים בעצמכם ובהיגיינה האישית שלכם.


עוד טיפים שווים לניקיון מבית היוצר של ריצ'י פז

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully