וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עבודה עברית: עמדת עבודה ישראלית זוכה במקום ראשון בתחרות עיצוב בינלאומית

עמדת עבודה חכמה שעיצבו סטודנטיות המכללה למנהל, הוכתרה למוצר הדגל של תחרות העיצוב הבינלאומית IFI. העמדה עשויה משטחים עץ דחוסים שנפתחים למושב, משטח מחשב וגוף תאורה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פלחי MDF שנפתחים למושב, משטח עבודה, מדפים ושטחי אחסון/מערכת וואלה!, צילום מסך

לפני שנה נגשו אלינה בוקובסקי ויראת לורנץ, סטודנטיות שנה שלישית בחוג לעיצוב פנים במכללה למנהל, לתחרות העיצוב והאדריכלות הבינלאומית אי אף אי (The International Federation of Interior Architects/Designer). השתיים לא ידעו בדיוק במה מדובר, אך ניסו את מזלן והגישו את עמדת העבודה החכמה והמוארת שעיצבו. התחרות נחשבת לאירוע מכונן בתחום, המעניק את חותמת הגומי לעיצובים מוצלחים ובעלי עתיד בשוק העולמי. היא הוקמה ב-63' בקופנהאגן ומאז הפכה לסמכות עולמית בתחום של מעצבים ואדריכלים.

השנה השתתפו ב-אי אף אי, 35 מתמודדים מ-16 מדינות שונות ברחבי העולם. בוקובסקי ולורנץ הצליחו לכבוש את המקום הראשון וזכו בתחרות המוצר WING 2013. בחודש שעבר נתבשרו השתיים כי העמדה החכמה הוכתרה למוצר הדגל של התחרות. בבחירת הזוכה בתחרות הבינלאומית, נסמכו השופטים על רשימת קריטריונים להערכה הכוללים יצירתיות רעיונית, מקוריות, אסתטיקה חברתית ושיקולים סביבתיים יכולת חזותית / מילולית להסביר את הרעיונות.

הפרויקט של הישראליות נקרא BLOB - בועה. הוא עשוי פלחים דינאמיים של לוחות MDF (שכבות עץ דחוסות), המחוברים למוט שבתוכו עובר חוט חשמל. הפלחים נפתחים ונסגרים בהתאם למשתמש ויוצרים מושב, משטח עבודה, מדפים ואפילו מקומות אחסון. בשל אופי הפלחים הרבים העמדה יכולה להתאים לילדים ולמבוגרים כאחד, ללא תלות בגובהם. בשעה שהעמדה סגורה לחלוטין היא משמשת כגוף תאורה פיסולי שמאיר בקודקודו. "לקח לנו חודש לתכנן את העמדה, כשעל הביצוע עמלנו שבוע וחצי (ללא שינה)", מציינת אלינה בוקובסקי. "ההשראה הראשונה שלנו נבעה ממניפה שעשויה מרצועות דינמיות שנפתחות".

העמדה מתמקדת במרחב האישי של אנשים שמופחת באופן דרמטי בעידן העכשווי, כתוצאה משינוי דמוגרפי. עיצוב העמדה הושפע מהמגמה המוכרת באחרונה שבמסגרתה יוצרים מוצרים המכילים מספר רב של שימושים באובייקט אחד. לאור מגמה זו, פיתחו הסטודנטיות מודל סביבת עבודה המשלבת היבטים פונקציונליים ודקורטיביים כאחד.

BLOB עוצב בשנה שעברה במסגרת הסדנה לעיצוב ריהוט במכללה למנהל, בהנחייתם של פרופ' שמואל קפלן ועוזר הוראה ערן זריהן.

הפרס הראשון לזוכות מקנה להן השתתפות בכנס מעצבים ואדריכלים שיערך במלזיה במאי 2014. שם תיחשף לעיני אלפים העמדה החכמה ותקבל הזדמנות להצפה בשוק המסחרי.

תהליך העבודה על העמדה החכמה:

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בקודקוד העמדה הושתלה תאורה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אלינה בוקובסקי ויראת לורנץ בוגרות המכללה למנהל, זוכות הפרס הראשון ב-IFI/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully