וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יומנו של מנקה: 4 טיפים שווים לניקוי חדר הרחצה

ריצ'י פז

22.11.2013 / 9:43

ריצ'י פז החליט לקחת יוזמנה ולגלות את רזי המקצוע. הפעם מדובר בטיפים ועצות זהב שיהפכו את חדר הרחצה שלכם להייגיני ונעים

כמגוון הבתים, כך מגוונים לקוחותיי. נשים, אמהות, גברים, סטודנטים ועוד. לכולם יש מכנה משותף אחד. הם תמיד שואלים אותי שאלות שקשורות לניקוי הבית, טיפים, עצות ותובנות המקצוע. אז אחרי שנים כמנקה ואחרי אין ספור שאלות ופתרונות מצידי, החלטתי שאני רוצה לחלוק את רזי המקצוע. נתחיל עם רשימה של ארבעה טיפים מובחרים שלי להפעם לחדרי הרחצה והשירותים. תמיד תזכרו שאלו החללים שנמצאים בשימוש תמידי, גם על ידכם וגם על ידי האורחים שלכם. אני תמיד אומר: תראו לי את השירותים שלכם ואגיד לכם מה רמת ההיגיינה שלכם.

שירותים: תמיד צריכים להיות מצוחצחים, ולא רק לפני שהחברה הטובה שלכם ניגשת להתפנות ואתם אוכלים סרט אם זכרתם להקפיד לנקות. את ה"ספר" הזה כן שופטים לפי ה"כריכה" שלו ולכן חשוב מאוד שמכסה האסלה יהיה מצוחצח. אפשר להיעזר עם מגבון ניקוי לח שידאג להשמיד כל שארית לכלוך והכתמים. מתי עושים זאת? לאחר כל שימוש. אל תתעצלו ככל שזה נוגע אליכם. אתם ראויים לשירותים של מלכים וגם האורחים שלכם. חוץ מזה כבודה של האסלה במקומה מונח, וגם אותה צריך לנקות אחרי כל שימוש עם המנקה הייעודי לכך. בנוסף, ריח, ריח ועוד קצת ריח. אם אתם לא משתמשים במתקן קבוע באסלה להפצת ריח, עשו זאת ידנית עם חומר לניקוי אסלות, ואם גם לזה אין לכם כוח, אז תשאירו ריחן קבוע בחלל. זה החדר שצריך להריח הכי טוב בבית. מומלץ לשים את החומר מאחורי האסלה כדי שיהיה נגיש בכל רגע.

מקלחת: השימוש במים עם הזמן עושה את שלו. החדר ושאר הכלים הסניטריים חשוף לשינויי טמפרטורה מהמים וממזג האוויר ורואים את תוצאות מהר מאוד. איפה? בעיקר ברובה (החומר בין החריצים) שמתלכלך עם הזמן, בקרקעית האמבטיה או המקלחון ובאבנית שנוצרת על הברזים. הפתרון נמצא במילת קסם פשוטה: א ק ו נ ו מי ק ה! פעם בשבוע (אני מרשה גם פעם בשבועיים), לוקחים סקוצ'בריט ספוג באקונומיקה ופשוט לעבור על כל חלק שמתחיל להראות סימנים של חלודה/ השחרה/ אי ניקיון. תראו שזה נעלם ברגע ואחרי שהמים מנקים את הקרמיקה ואת המשטח, הכל נראה כמו חדש! ומה יותר כיף מאשר להיכנס למקלחת שנראית כמו מיליון דולר?! בכל הנוגע לברזים – מספיק שתעברו פעם בשבועיים עם מטלית ספוגה בחומר הניקוי שמסיר אבנית, על כל חלקי הברז והטוש.

כיורים: גם פה אתם יכולים ליפול בענק ואף אחד מכם לא רוצה ליפול. ה"קסם" עושה את העבודה. צחצוח של הכיור מכל המשקעים של השבוע יהפוך אותו לנעים יותר לשימוש. ככה הוא תמיד צריך להיראות. תקפידו שאחרי הצחצוח המשחה לא נשארת להתייבש, כך גם לגבי הגילוח, דאגו להעביר ויש של מים. תשומת לב של שנייה תחסוך לכם עבודה של שעה. עוד פעולה פשוטה שיש לבצע על בסיס קבוע היא ביקורת של הכלי למברשות השיניים וכלי לסבון (שחייבים להיות תואמים אם אתכם מגדירים את עצמכם טיפוסים בסטייל). יש לרוקן אותם ממים מיותרים שהופכים עכורים ומצחינים ולבדוק אחת לשבוע שלא מתפתחים של יצורים. זכרו שהתפקיד של אלו איננו לאגור נוזלים.

מראות: פה אתם כבר בבעיה עם הטבע, ולכן אם לא תקפידו שהמראה תהיה מצוחצחת אתם יכולים להיות בבעיה גדולה. למה טבע? כי טבע האדם להביט בעצמו בכל רגע שהוא רואה השתקפות של בבואתו. ומראה לא נקייה זה הדבר הכי לא אסטטי שיש. לכן, חשוב שתנסו לשמור על ניקיונה, וכדי להצליח במשימה כל מה שדרוש זה חומר ניקוי למראות עיתון ישן, או אפילו קצף גילוח. הטריק הזה עדיין עובד, ועובד מצוין.
בקיצור, אל תשכחו שאתם משקיעים בניקיון הסביבה שלכם, אתם משקיעים בעצמכם כי מגיע לכם.

עוד טורי ניקיון שחובה לקרוא מבית היוצר של ריצ'י פז

  • עוד באותו נושא:
  • ניקיון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully