וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית זה לא מלונה: כל שיטות הניקיון למגדלי הכלבים

הוא אמנם חברו הטוב של האדם, אבל הוא לא בדיוק מודע לבעיות הניקיון שהוא יוצר בבית. כמה טיפים הכרחיים שיסייעו לכל מגדלי הכלבים לחיות בסביבה היגיינית יותר

שיטות יעילות לייבוש כביסה. ShutterStock
לא עוד ריח של גן חיות בבית/ShutterStock

יש לכם כלב בבית? אימצתם גור כלבים חדש? מזל טוב עכשיו מתחילה ההתמודדות האמתית. אם שמים לרגע בצד את העובדה הברורה שצריך להעביר את הגור סדרת חינוך התנהגותית, יש להתמודד גם עם מטלה נוספת ולא פחות קשה- ניקיון הבית. כינסו לשם כך את אנשי המערכת שמגדלים כלבים ואספנו מספר טיפים לניקיון, כדי שהבית שלכם יהיה מצוחצח, נקי וחלילה לא כמו מלונה מצחינה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קוזו/מערכת וואלה!, צילום מסך

עיתונים זה פאסה

אחת השיטות לחינוך הגור לצרכים היא לפזר עיתונים ברחבי הבית וללמד את הגור שעיתון הוא למעשה בית שימוש נייד. היום יש בשוק משטחים סופגים חד פעמיים, אותם מניחים במקום עיתונים ברחבי הבית. היות והמשטח סופג, אין חשש, כמו בעיתונים, שהשתן של הגור יחדור את העיתון ישירות לרצפה. אחרי כמה הטלות שתן של הגור על גבי המשטח, מקפלים אותו וזורקים לפח.

אם בכל זאת הגור פיספס בכמה ס"מ, תמיד כדאי להיות מצוידים בגליל נייר סופג ובמגבונים לחים "למקלחת צרפתית" כדי לא לשטוף את הבית בכל פעם שהגור פיספס.

את המשטחים ניתן לרכוש בחנויות כלבים, אך מי שרוצה לחסוך, יכול לקנות משטחי החתלה של תינוקות, הם זולים יותר ועושים בדיוק את אותה העבודה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
עיתונים. ShutterStock
את העיתונים מחליפים היום משטחים סופגים/ShutterStock

קצת ריח טוב

כשיש גור שמלכלך את הרצפה, כל מה שמתחשק לעשות הוא לשפוך המון אקונומיקה לחיטוי. מה שהרבה אנשים אינם יודעים זה שדווקא אקונומיקה גורמת לגורים להשתין שוב על הרצפה, משום שהיא מכילה אמוניה שמגבירה את ריח השתן וכידוע כלבים חוזרים ועושים את הצרכים באותו מקום שבו הם מריחים שעשו קודם. לכן רצוי להשתמש בחומרי ניקוי אחרים, חומרי רצפה ריחניים יעשו יופי את העבודה ואף ידיפו ריח ניחוח באוויר באותה הזדמנות. לניקוי בזק אפשר למלא בקבוק תרסיס בבושם המיועד לאריגים, לרסס על המקום ולנגב.

דלי עם מים לשטיפת רצפה. ShutterStock
עדיף להשתמש בחומר ריחני לרצפה ולא באקונומיקה/ShutterStock

ארגז צעצועים

לכלבים, במיוחד גורים, יש המון צעצועים- צעצועי פרווה, צעצועי נשיכה מפלסטיק, צעצועי האכלה וכדומה. כדי לשמור על מינימום היגיינה רצוי לנקות את הצעצועים אחת לשבוע. אם מדובר בבובות פרווה אפשר לעשות להן כביסה ידנית. קצת מים, סבון וחפיפה. את צעצועי הפלסטיק והקונגים (צעצועים שמטמינים בתוכם מעדנים) יש לשטוף במים חמימים ולייבש והצעצוע יראה ויריח כמו חדש. גם את הקולר והרצועה רצוי לכבס מידי פעם משום שגם הם צוברים המון לכלוך.

כלבים. חגית ברק, ספק 500
לא לשכוח לכבס את הבובות והצעצועים. אלפי צמוד לשור שלו/ספק 500, חגית ברק

חדר משלו

חדר לא באמת נקצה לכלב בבית, אבל פינת ישיבה משלו כן. חשוב שלכלב תהיה פינה שבה ירגיש בנוח וידע שהיא נעשתה במיוחד עבורו. אפשר שהיא תהיה שמיכה מונחת על הרצפה או מיטת כלבים. מעבר לעובדה שהדבר יעזור בחינוך, הכלב לא יעלה על מיטות וספות וילכלך אותן (או לפחות יעשה זאת פחות). את השמיכה או המיטה של הכלב רצוי לכבס פעם בחודש לכל הפחות היות והן צוברות אבק, בוץ ולכלוך שהכלב מביא איתו מבחוץ שלא לדבר על ערימות הפרווה שנושרות. מעבר לכך, גם לכלב יהיה נעים יותר לשכב על שמיכה בריח שושנים מאשר צחנה.

כלבים. צילום:עירית זיכלינסקי, ספק 500
נמרחים על הספות. קיקו עושה בייביסיטר לקיקה/ספק 500, צילום:עירית זיכלינסקי

לחיות עם שערות

מי שלקח על עצמו לגדל כלב מודע לעובדה שהחיים מעתה יהיו מלאים בשערות. כדי להתגבר על השערות שנשארות על הבגדים רצוי להצטייד בגלגלת דבק שתהיה בשלוף. עוד פתרון יצירתי הוא מסקנטייפ רחב, שאפשר להדביק על הבגד ולמשוך, רק שימו לב שלא מדובר בבדים עדינים שעלולים להנזק כתוצאה מהפעולה.

עצה חשובה בנוגע לכביסת הבגדים: לפני כל כביסה רצוי להבריש את הבגדים שהתמלאו בשערות במברשת קשה, כך מכונת הכביסה לא תיסתם.

באשר לשערות שמשוטטות להן על הרצפה, חלק חברי המערכת העידו כי רובוט ניקיון הוכח כמציל הסיטואציה המעיקה בתדירות של פעם ביומיים.

כלבים. צילום: אפרת בראשי, ספק 500
לולי מרגיש הכי בנוח במצעים נקיים/ספק 500, צילום: אפרת בראשי

אז מה שותים?

לכל כלב יש את הפינה בה מונחות שתי קערות, אחת לאוכל ואחת למים. רצוי להניח את הקערות על משטח כמו שעוונית או פלייסמנט מפלסטיק, משום שברוב הפעמים הכלב שותה ומטפטף מים על הרצפה בדרכו למקום אחר בבית. ואז נוצרים כתמים ואף צעדים שלא עושים חסד עם אריחי הריצוף. רצוי להשתמש במשטח פלסטיק היות ונוח וקל יותר לנקות אותו לעומת משטח בד שסביר שיתפוס ריח לא נעים של מים עומדים.

מברשת שערות קשות. trainman32, ShutterStock
להבריש את הספות משערות ופרווה עם צבעי הסוואה/ShutterStock, trainman32

ועוד קצת תמונות של כלבי המערכת:

כלבים. צילום: רענן ברנובסקי, ספק 500
קיקה מלכת השדרה/ספק 500, צילום: רענן ברנובסקי
כלבים. צילום: דנה סידי, ספק 500
בר - ברת מזל/ספק 500, צילום: דנה סידי
כלבים. דוד רוזנטל, ספק 500
פנויי ברגע של רפלקסולוגיה/ספק 500, דוד רוזנטל
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אומה עושה עיניים/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בוני מחכה שהבעלים ישוב מאילת/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
דיוק עושה פרופיל/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קאליסי מבקשת תשומת לב/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קוזו רובץ על הספה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully