וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדריך: לתכנן דירה למשפחה צעירה ולהשאר בחיים

בר אילוטוביץ

21.9.2013 / 8:05

בתכנון דירה של משפחה צעירה יש להתחשב בהתפתחות המשפחתית העתידית ולאפשר גמישות עיצובית שתיצור מרחב ליצירת זיכרונות קסומים. ככה תעשו זאת נכון

חדר הורים מעוגל  אדריכלות פרימה ברק. פרימה ברק, בנין ודיור
חדר הורים מעוגל/בנין ודיור, פרימה ברק

כולם זוכרים את הדירה הראשונה שלהם כמשפחה צעירה, הדירה בה נולדו הילדים (הראשונים לפחות), בה התא המשפחתי גדל והתבסס ובה נוצרו זכרונות יקרים מפז. אז כדי שהזכרונות שלכם יהיו גם קסומים וגם מעוצבים יצרנו עבורכם את המדריך השלם לעיצוב ותכנון דירה למשפחה צעירה.

השלב הראשון והמאתגר ביותר הוא שלב תכנון מערך החללים והחדרים בדירה, בשלב זה יש צורך להתחשב בכמות האנשים בבית כעת ואפשרות להתרחבות המשפחה בעתיד. במקרה של ילדים בגילאים קטנים מומלץ למקם את חדר ההורים בסמוך ככל הניתן לחדר הילדים, כדי למנוע מעבר של מרחקים גדולים בשעות הלילה.

חדר ילדים משותף. טמבור, בנין ודיור
חדר ילדים משותף/בנין ודיור, טמבור

במידה וישנם מספר ילדים קטנים בבית ניתן לתכנן להם חדר שינה משולב וחדר משחקים נפרד, לשיטה זאת ישנם מספר יתרונות כמו לקרב בין הילדים ולעודד שיתוף וחברות ובאותו הזמן לנצל בחוכמה מספר חללים קטן שמאפיין דירות ראשונות.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
סלון משפחתי עיצוב: יפה רזיאל. בנין ודיור
סלון משפחתי/בנין ודיור

במערך החללים בדירה מומלץ לתכנן גם מקום ייעודי עבור פינת עבודה קטנה שיכולה להכיל מקום למחשב וניירת ביתית קטנה שתשמש את כל בני הבית בנוחות. אזור זה יכול להיות בפינת חדר המשחקים, באזור פינת משפחה או בפינה מיותרת הקיימת באזור הפרטי.

מכיוון שדירות ראשונות לא מכילות לרוב מגוון רחב של חללים, הסלון יתפקד גם כפינת המשפחה ולכן חשוב לתכנן מערך ישיבה נוח ופרופורציונאלי שיאפשר לכולם לשבת בנוחות ולבלות יחד, ובאותו הזמן לשמור על יחס הגיוני בין הריהוט לשטח הנתון. כדאי לבחור בריהוט מחומרים ידידותיים, קלים לניקוי ובטוחים לילדים שיתאימו למשפחה צעירה ומתפתחת.

חדר ילדים בריצוף פרקט במבוק. בנין ודיור
חדר ילדים בריצוף פרקט במבוק/בנין ודיור

בבחירת חומרי הגמר לדירה כמו הריצוף והחיפויים כדאי להתחשב בתחזוקה של הדירה ולבחור בחומרים נעימים ויפים בו זמנית. למשפחה צעירה מומלץ להימנע מריצוץ מחוספס ודומיננטי ומריצוף מבריק שמשקף כל לכלוך קטן. אופציות הריצוף המתאימות במיוחד הם סוגים שונים של פרקט שיכול להתאים גם למטבח או אריחי גרניט פורצלן המגיעים במגוון גדלים, גימורים וגוונים שיכולים להתאים לכל עיצוב ולכל תקציב.

ניתן לשלב את שני סוגי הריצוף הנתונים ברחבי הבית ולרצף את האזור הציבורי של הבית באריחים ואת החדרים בפרקט ליצירת אווירה נעימה וחמה יותר. במקרה בו בוחרים בשיטה זאת כדאי לבחור בגוונים דומים ומשלימים שיעזרו לשמור על מראה עיצובי אחיד.

צורות שונות של תאורה בסלון. ערן תורג'מן, בנין ודיור
צורות שונות של תאורה בסלון/בנין ודיור, ערן תורג'מן

החדרים הרטובים של הבית דורשים התייחסות נפרדת ובהם חשוב לבחור בחומרים שיגנו על הקירות מפני נזקי רטיבות מתמשכים. את הרצפה מומלץ לחפות באריחי גרניט מונעי החלקה ואת הקירות הסמוכים לאזורי מים לחפות באריחי קרמיקה שונים המתאימים לעיצוב של החלל.

תכנון התאורה בדירה צריך לקחת בחשבון את כמות התאורה הטבעית החודרת דרך החלונות. לאחר מכן מומלץ לחלק את התאורה המלאכותית לתאורה ראשית ותאורה היקפית ודקורטיבית. חשוב למקם נקודות תאורה רבות עם שליטה נפרדת כדי לאפשר גיוון במצבי התאורה בבית כדי לענות על צרכים שונים.

בנוסף לתאורה חשוב למקם שקעים ונקודות חשמל באזורים מוגדרים מראש בהתאם לשימוש. אזורים בהם חשוב למקם שקעים הם קיר המדיה בסלון, לצד פינת הישיבה, מספר נקודות חשמל מעל משטח העבודה עבור מכשירי חשמל שונים, באזור פינת המחשב, לצד המיטות, באזור הכניסה, שקעים מוגבהים ומוגנים ממים בחדרי המקלחת ועוד מספר נקודות כלליות בכל חדר.

לאינדקס חדרי ילדים; לאינדקס שיפוצים
לפורטל העיצוב מבית מגזין בניין ודיור

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully