וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא מתכוון לשבת: פרויקט הכיסאות של קארל לגרפלד

אחרי שכבש את זירת האופנה הבינלאומית, עיצב קולקציית כלי שולחן והשתתף בכמה תערוכות צילום, קארל לגרפלד, המעצב והקוקו הלבן, מתפנה לפרויקט צילומים מיוחד של רהיטי קסינה האיטלקיים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כיסא SuperLeggera עיצוב ג'יו פונטי/מערכת וואלה!, צילום מסך

ב-75 שנות חייו הצליח קרל לגרפלד להוכיח את עצמו כצלם, במאי, מוציא לאור ומעצב אופנה, תוך שהוא הופך למגה-מותג גרמני מוערך, ומוכיח גם בגיל 75 שהעולם לא שייך רק לצעירים. "מה שאני באמת אוהב זה לעשות דברים אותם מעולם לא עשיתי קודם לכן" מצהיר, ובהתאם לכך הוא מצרף לביוגרפיה האקלקטית שטופת השנים והסטייל גם שיתוף פעולה ראשון מסוגו עם חברת הריהוט האיטלקי 'קסינה'.


פרויקט הצילום, שזכה לשם "An Authentic Eye" , נעשה לכבוד חגיגות ה-85 של המותג. במסגרתו, פורש לגרפלד את משנתו הפילוסופית כארט דירקטור וצלם, תוך שהוא מציג מיזם חלוצי ופואטי שלא נראה כדוגמתו בעולם העיצוב. התוצאה, כפי שניתן לצפות מהפנומנון של תעשיית האופנה, היא סדרת צילומי פורטרט מרהיבה ואותנטית, המתעדת את פריטי העיצוב של 'קסינה' דרך זווית ראייה חדשה ומרעננת. הסדרה כוללת כ-20 יצירות מקור, אותן אצר לגרפלד מתוך ארכיון המוצרים של יצרנית הרהיטים, הנחשבת לאחת מחלוצות תעשיית העיצוב האיטלקי המודרני. לנבחרת של לגרפלד נכנסו פריטים בעיצוב עכשווי לצד פריטים היסטורייים.

השלל האקלקטי מתהדר, כמתבקש, ברשימה מתמשכת של אדריכלים, מעצבים ומאסטרים מהמאה ה-20 וה-21 ביניהם לה- קורבוזייה, ג'יו פונטי, צ'רלס ר. מקינטוש, ויקו מג'יסטרטי, חריט ריטפלד, פיירו ליסוני ועד לז'אן-מארי מסעוד.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לא מתכוון לשבת בגיל 75, קארל לגרפלד עם כיסא בעיצוב של ג'יו פונטי/מערכת וואלה!, צילום מסך

סדרת הפורטרטים מציגה את האובייקטים המצולמים תחת תפיסה חדשה ואמנותית אשר נשענת על רוח ה-'קארליזם', מותחת את קו התפר בין ה"ארט" לבין ה"דיזיין" - מתרגמת את אמירותיו של לגרפלד למסר חזותי, תיאטרלי ודרמטי, בו "העיצוב הופך לאמנות" דרך החיבור בין עולם הצילום, העיצוב והאופנה. התערוכה המרשימה מורכבת ברובה מצילומי שחור-לבן, לצד כמה צילומי צבע. אלו מנציחים את מפגש הקוטור החד-פעמי, דרך תצוגת דיוקנאות ענק (במידות 105 -210 ס"מ, ו-150 -300 ס"מ) ומשחק מרתק בין דו ותלת- מימד. כל אחד מ-20 האובייקטים מתועד בדרך יוצאת דופן, בליווי סטיילינג וטכני של גרהארד סטיידל, אמן ומוציא לאור מיתולוגי אשר יישם בהדפסים את טכניקת החשיפה Lambada c, המשלבת בין דפוס דיגיטלי ואטימה בחומר אקרילי ומהווה פטנט ייחודי של האמן.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

צפו: המאסטר לגרפלד בפעולה מאחורי הקלעים

התוצאה, כאמור מוקפדת ומעוררת מחשבות והשראה. דרך עין העדשה מלווה לגרפלד את הפורטפוליו המעוצב ופעילותה המסחרית ורבת השנים של 'קסינה'. הוא מעניק פרשנות תיעודית-סנסציונית למדיום הריהוט המעוצב והפונקציונאלי, אשר הופך תחת שרביטו של גאון הצילום לכלי אקספרסיבי ולעניין רוחני. התמקדות בפרטים, ארגון מחדש, העמדה, הרכבת קומפוזיציות וגרפיקה מהפנטת מייצרים דיאלוג בלתי שגרתי וביטוי מסתורי של הפריטים; הוא מחלץ מהפורמה הפרקטית מידה של אנושיות, תנועה ורגש אשר מביאה לידי ביטוי את חותמת ההיכר הייחודית שלו, אך גם מצליחה לשמר את הזהות העיצובית של האובייקט.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כורסת LC2 עיצוב לה קורבוזייה ו-Charlotte Perriand/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כורסה Auckland בעיצוב ז'אן מארי מסעוד/מערכת וואלה!, צילום מסך

כורסת Aspen בעיצוב Jean-Marie Massaud מייצרת מפגש אסתטי וסימטריה הרמונית במראה דמוי גבעות מתרוממות; כסא Auckland של מסעוד מתעד מבט פרט וחיבוק פואטי; יצירתו של פרנקו אלביני Tre Pezzi Wool מאורגנת כקומפוזיציה דינמית, אירונית והומנית המושאלת מעולם הין-והיאנג. עבודתו של אבי המודרניזם לה-קורבוזייה LC14 Tabouret מתועדת כתזכורת היסטורית לעבודת הנגרות והקראפט של החברה. שרפרפי עץ מתוך סדרת Authentic Wood אשר עוצבו בשנות ה-50 , נכנסו מחדש לקו הייצור וזוכים לעימוד מחדש במראה קו הרקיע של מנהטן, בקומפוזיציה מרשימה של רכות ומרגוע; הכסא האיקוני superleggera (=סופר-קל) מבית האדריכל ג'יו פונטי מונף בקלילות בידו של לגרפלד.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סדרת Authentic Wood עיצוב לה קורבוזייה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כיסא LC7 עיצוב לה קורבוזייה ו-Charlotte Perriand/מערכת וואלה!, צילום מסך

תערוכת הצילומים הושקה לראשונה באולם התצוגה של 'קסינה' בפריז, אשר עוצב מחדש תחת ידו של Steidl כגלריה לאמנות. משם, היא צפויה לנדוד ברחבי הגלובוס דרך שבוע העיצוב במילאנו ובריסל ובספטמבר, רגע אחרי השקת הסרט המדובר "אופנה כדת" בכיכובו של לגרפלד, היא תציג גם באולם התצוגה של 'קסינה', במסגרת פסטיבל העיצוב שייערך ב 14-22 בספטמבר 2013, בלונדון.

אולם התצוגה של 'קסינה' ,דרך פרומפטון 238-242, לונדון

קולקצית כלי הגשה שעיצב קארל לגרפלד

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כיסא זיג-זג בעיצוב חריט ריטפלד/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ספת Aspen בעיצוב ז'אן מארי מסעוד/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
Nuage -ספרייה בעיצוב Charlotte Perriand/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ספריית Veliero בעיצוב פרנקו אלביני/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כורסאות Tre Pezzi Wool בעיצוב פרנקו אלביני/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כיסא זיג-זג בעיצוב חריט ריטפלד/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
Hill House בעיצוב צ'רלס ר. מקינטוש/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully