וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאכול עם העיניים: קארים ראשיד משיק מסעדה פסיכדלית בסיאול

שולחנות מתפתלים, צורות מתעקלות, צבעים בלתי שגרתיים וחתימה אחת ורודה שבולטת מכל פינה במסעדת הפאסט-פוד ומעידה שאת המקום תכנן לא אחר מאשר המעצב הפופולארי קארים ראשיד

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
צורניות מתעקלת ומתפתלת: חוויה היפר-חושית וויזואלית המתכתבת עם העידן הדיגיטלי/מערכת וואלה!, צילום מסך

שתופי פעולה בין השוק הקמעונאי ומעצבים מובילים הפכו זה מכבר לתופעה גלובלית בזירת העיצוב המסחרי. בעוד המשבר הכלכלי לא פסח על עולם העיצוב, עבור רבים נוצר חלון הזדמנויות להוביל את הבמה והסצנה מתוך האמונה בכוחו של המעצב והתובנה שעיצוב אינו מותרות, אלא פקטור בלתי נפרד מהמוצר. חלק מרכזי במיתוג ובניית העסק וכלי לשינוי וצמיחה בעתות של משבר. בפאנל האטרקטיבי הזה ניתן למצוא גם את קונגלומרט LOTTE אשר מוביל את שוק הנדל"ן, המלונאות, הבנייה, הקנייה והקולינריה בדרום קוריאה. למרות הצל הכלכלי המעיק, קבוצת החברות הקוריאנית מסתכלת קדימה, פותחת חלון ומצרפת לפורטפוליו המסחרי את מעצב הצמרת קארים ראשיד, אשר הופקד על עיצוב קפיטריית 'Lotte Amoje, Food Capital', 'חנות בתוך חנות' שהושקה במאי האחרון בסיאול.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אובייקטים טכנו-אורגניים: מפגש בין האורגני, הטכנולוגי והארגונומי/מערכת וואלה!, צילום מסך

בעיצוב הפנים מתרגם ראשיד את שפת העיצוב האמורפית המזוהה עם עיצוביו, לכדי חלל פוטוריסטי המתפרס על 900 מ"ר ומתהדר במראה עתידני, חדשני, מלא באנרגיה קינטית ושופע בהשראות האדם והטבע. עמודים במראה אורגני מתפקדים כאיים, מאגדים בין החללים והאלמנטים השונים ותורמים לחלוקת החלל וההפרדה בין האזורים השונים. עצם סידורם ופיזורם בחלל מרכיב סט דינאמי אשר מגדיר את רוח המקום, ומזמין את הלקוחות לאינטראקציה ודיאלוג במרחב. אובייקטים אלו משמשים גם כגרעין וכנקודת מוצא עיצובית, סביבם מסתעפים כתמנונים במראה דמוי יער זרועות -שולחנות -בר גליים, מולבנים ומתפתלים וכסאות בר של המותג האיטלקי Frighetto. על הרצפה, קווי מתאר לינארים במראה wireframe המושאלים מעולם המחשוב, משרטטים ומיצרים דינאמיות ותנועה בחלל. מפתחים 'מחוררים' במראה שכבות עץ מגולף, ממוקמים לאורך קו ההיקף של החלל ומתפקדים כדלפקי שירות מהיר. עמדות תשלום מסתתרות בפורמות דמויות בועה עם נוכחות חזותית מתפקדות כאלמנט התמצאותי, מפוזרות ומוכפלות לאורך המסלול והמרחב ומתוות נתיב זרימה אינטליגנטי ואסטרטגי ברשת הישיבה המורכבת. עיצובם הרך והמינימליסטי של הדלפקים מסיח את הפוקוס מהפעילות הפיננסית לעבר המוצרים שבתצוגה. תקרות מתעקלות מאחסנות גופי תאורה נסתרים המפזרים אור רך בחלל. את אלו עוטף משחק צבעוני ואורגני הממזג בין לבן, ליים, טורקיז ופוקסיה לחוויה היפר- ויזואלית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המציא סגנון עיצובי שבא לידי בכל דבר שהוא עושה - קארים ראשיד/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
דלפקי שירות גליים במראה שכבות עץ מגולף/מערכת וואלה!, צילום מסך

עם למעלה מ-3,000 מוצרים, 300 פרסים ויצירה ב-35 מדינות, המעצב שיושב בניו יורק והפך את הוורוד לאפור החדש, מייחס כוח רב לעיצוב בהיבט החברתי. ראשיד נחשב לאחד מהמעצבים הפופולאריים והבולטים של התקופה, ולגדול מבשרי ה-'עיצוב הדמוקרטי'. עיצוביו של ראשיד מרכיבים פלייליסט ססגוני החל מעיצוב מלונות, דירות, רהיטים וגופי תאורה, דרך מיתוג ועיצוב אריזות ועד לשעונים, נעליים, מטריות, מאווררי תקרה ואפילו פח אשפה. מנעד אובייקטים מחיי היום יום והפנאי מדלגים בוורסטיליות מטיפולוגיה אחת לאחרת ומעצבים את המרחב הפיזי והנוף הצרכני ב- 'רוח הראשדית' תוך שיתוף פעולה עם חברות מסחריות ביניהן, סמסונג, יונדאי, ארטמידה, אלסי, מאגיס, סברובסקי, הרמן-מילר ועד להולנדיה וסודה סטרים הישראליות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
רכות צורנית, פורמות הומניות וטכנולוגיות מתקדמות/מערכת וואלה!, צילום מסך

את השקפת העולם הדמוקרטית שלו בעיצוב מיישם ראשיד גם ב- 'Lotte Amoje, Food Capital' קפיטריה הממוקמת בחנות הכלבו Lotte, מהקניונים הגדולים והפופולאריים בסיאול. קו העיצוב הקונספטואלי מחבר בין עולם המדיה החברתית, עידן הדיגיטציה הרב- חושי ותרבות המזון העממית, לכדי חלל קלידוסקופי שופע גירויים וויזואליים. בדומה לשאר עיצוביו של ראשיד הפרויקט החדש ממזג בסינרגיה בין תבניות גיאומטריות, קו אסתטי, צבעוניות פסיכודאלית, טכנולוגיות מתקדמות, רעיון, מטאפורה, מרקם וחומר כשהתוצאה: יותר מאשר מקום לאכול בו; הנוף העיצובי האופייני לז'אנר ה-'פאסט-פוד' מתרחק מהמשמים והמסורתי והופך לסביבה חווייתית רב-חושית ואטרקטיבית. "יצירה מעוררת השראה, צבעוניות אשר מושכת את העין ושפה 'טכנו-אורגנית', המייצרים מקום מפגש מוכר, הומאני ואייקוני אשר מעודד מעורבות, התנסות, יצירת קשרים ואינטראקציה חברתית".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מערכת שולחנות ישיבה גליים המעודדים דיאלוג במרחב/מערכת וואלה!, צילום מסך

בימים של אי ודאות כלכלית, ניתן להניח כי חותמת של מעצב בעל שם כראשיד, מהווה תוספת בטוחה ומעניקה למוצר יתרון משמעותי, אך "בל נשכח שלעתים אנחנו לוקחים את העיצוב יותר מדי ברצינות", מתבל המעצב ברוח אופיינית ומוסיף: "עיצוב הוא תחום רציני, אך גם אמצעי לרומם את חייהם של הצרכנים. עיצוב טוב צריך להיות חכם, יפה והוליסטי במובן הניסיוני, המחקרי והאקולוגי. כאשר לכל אלה אני מזריק רוח הומוריסטית שמרוממת את מה שאנו מכנים חיים. הרוח האמיתית של עולם העיצוב נמצאת בצומת שבין האורגני, הטכנולוגי והארגונומי, אשר מתמזגים למה שאני מכנה אובייקטים 'טכנו-אורגניים' ואורזים את התעשייה היומיומית ביופי, נפח ופואטיקה סנסואלית. אלמנטים מעוררי רגשות והשראה אשר מייצגים את העשייה האנושית".

עוד עיצובים סוריאליסטיים של ראשיד:

לישראלים בלבד: קארים ראשיד מתכנן בניין מגורים בניו-יורק

צורה לו: בית חלומותיו של קארים ראשיד

ליין מוצרים של כלי כתיבה ומשרד בעיצוב קארים ראשיד

החיים בוורוד פוקסיה: דירתו המפונפנת של המעצב המבוקש

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לינאריות ממוחשבת בעיצוב קוסטיום מייד ובייצור Dae Hong communication - CP Group/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אלמנטים חזותיים דמויי בועה חוזרים ומוכפלים בחלל ומתווים נתיב זרימה אסטרטגי/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
על כל כיסא ירוק חתימה ורודה של ראשיד/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    5
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully