וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבוס הגדול של המאפיה בבוסטון נמצא אשם ברצח

הגנגסטר ג'יימס "ווייטי" בולגר בן ה-83, שנעצר לפני שנתיים לאחר מצוד בן 16 שנה, היה אחד מעשרת העבריינים המבוקשים ביותר בארה"ב. במשך שנים הטיל אימתו על דרום בוסטון

חבר המושבעים במשפטו של הגנגסטר ג'יימס "ווייטי" בולגר, הרשיע אותו היום (שני) ברצח 11 בני אדם, בסחיטה ובקשירת קשר. בולגר, אחד מעשרת העבריינים המבוקשים ביותר ברשימת ה-"Most Wanted" של הבולשת הפדרלית (FBI), נעצר לפני כשנתיים בתום מרדף בן 16 שנים, בסנטה מוניקה שבקליפורניה. יחד עמו נעצרה גם בת זוגו זה שנים, קתרין גריג, בת 60, שהייתה גם היא ברשימת המבוקשים.

משפחות הקורבנות התאספו היום בבית המשפט והמתינו לגזר דינו של בולגר. המאפיונר בן ה-83 הורשע על ידי חבר מושבעים שהורכב משמונה גברים וארבע נשים, שדנו בתיק במשך למעלה מ-30 שעות לאורך חמישה ימים. הוא הואשם ברצח 19 בני אדם, אך כאמור הורשע ברצח 11 בלבד. רשימה ארוכה של פושעים לשעבר עלו על דוכן העדים ותיארו בפירוט כיצד שלט בולגר בדרום בוסטון באלימות ובברוטליות עד שנמלט ב-1994. שותפו לשעבר, סטפן "האקדוחן" פלמי, שבולגר רצח את בת זוגו ואת בתו החורגת, העיד כיצד ראה אותו חונק אותן למוות.

אילוסטרציה. FBI, AP
בולגר לאורך השנים/AP, FBI

בולגר, שאת כינויו "ווייטי" הוא חב לשיערו הבוהק בצבע פלטינה, נולד ב-1929 וגדל בשכונת עוני של בוסטון, שם הפך למנהיג כנופיית "ווינט היל" האירית הידועה לשמצה, שעסקה בסחיטה, הימורים וסחר בסמים. לאורך השנים נקשר שמו לשורה של רציחות אכזריות, רבות מהן של מהמרים שלא עמדו בחובותיהם. במקביל, שימש בולגר בעצמו במשך שנים כמודיע משטרתי, ומעמד זה סייע לו לקבל "פרוטקשן" מהמשטרה ולהעלים את ארגוני הפשע המתחרים. בין היתר, סייע לבולשת "להפיל" את המאפיה האיטלקית של ניו אינגלנד.

במהלך שנות ה-90 נחשפו בהדרגה קשריו הענפים עם ה-FBI. בזכות הקשרים הללו, קיבל בולגר ב-1994 "טיפ" מסוכן הבולשת כי עומד להיות מוגש נגדו כתב אישום - והוא נמלט. לאחר בריחתו, הפך לאחד מעשרת המבוקשים הבכירים של ה-FBI, ופרס של שני מיליון דולר הוצב על ראשו.

מעצרו לפני שנתיים אירע ימים בודדים לאחר שהבולשת פתחה במבצע יחסי ציבור שקרא לציבור לסייע בלכידת בלוגר ובת זוגו, ולדברי סגן מפקד ה-FBI בלוס אנג'לס, סטיבן מרטינז, הקמפיין הצליח: "טיפ" מודיעיני שהתקבל בעקבות הפרסומים בתקשורת הוא שהביא לאיתורם ולכידתם. המעצר נערך בדירת שלושת החדרים בה התגוררו בני הזוג, בבניין המשקיף על האוקיינוס.

כמה ספרים כבר נכתבו על סיפור חייו של בולגר, והוא אף נחשב לעבריין שעליו בוססה דמותו של פרנק קוסטלו, ראש המאפיה האירית, אותו גילם ג'ק ניקולסון בסרטו זוכה האוסקר של מרטין סקורסזה מ-2006, "השתולים".

ארה"ב: נעצר הגנגסטר הכי גדול שיצא מבוסטון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully