וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החגיגה נמשכת: פסטיבל העיצוב הגדול בלונדון

הבירה הבריטית עוד לא התאוששה מחגיגות הולדתו של יורש העצר וכבר מתכוננת לפסטיבל העיצוב, שיציע השנה ביתני אדריכלות מרתקים, חשיפת כישרונות צעירים וזהה חדיד אחת שגונבת שוב את ההצגה עם רכישת המוזיאון בעיר

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
endless stair מיצב ציבורי מתעתע חושים למרגלות קתדרלת סנט פול/מערכת וואלה!, צילום מסך

לא רק יורש העצר של קייט ווויליאם חדש בממלכה הבריטית. טרנד נוסף שוטף את הסביבה ותורם לאווירה המרוממת. מדובר במסורת ביתני הקיץ של גלריית סרפנטיין לאמנות עכשווית, הנחשבת כיום לתופעה ואטרקציה בחוגי האמנות, העיצוב והאדריכלות ולמופע תיירות פופולארי. כמדי שנה, מאז שנת 2000, מזמינה הגלריה הלונדונית פיגורות בולטות מעולם העיצוב לתכנן מבנה זמני (Pavilion) בגני קנסינגטון, אשר ברוח ה'פופ אפ' מפורק בתום העונה. מסורת זו שהחלה בחתימתה של האדריכלית המוערכת זהה חדיד, הכניסה לפנתאון האדריכלות מבני מופת בעיצובם של רם קוהלס, ז'אן נובל, פרנק גרי ועד ל 'הרצוג -דה מרון' שהופקדו בשיתוף האמן הסיני 'איי וואי וואי' על המופע אשתקד. לרשימה היוקרתית הצטרף השנה סו פוג'ימוטו, מהקולות הבולטים בקרב הדור הצעיר של אדריכלי יפן, אשר הופך לצעיר המתכננים של הביתן ולאדריכל היפני השלישי- אחרי זוכי פרס פריצקר טויו איטו וסטודיו Sanaa, שזוכה לכבוד.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מבנה בתכנון סו פוג'ימוטו, המורכב ממערום 4 דירות/מערכת וואלה!, צילום מסך

פוג'ימוטו, (42) יליד הוקיאדו ובוגר אוניברסיטת טוקיו, נודע בתפיסה אדריכלית רדיקלית ופורצת דרך המציעה פרשנות עכשווית לאסתטיקה של התרבות היפנית. ב-12 השנים שחלפו מאז יסד את משרדו העצמאי בטוקיו, הוא זוכה להערכה רבה ופרסום בזכות מבני מגורים, ביניהם הפרויקטים הקאנונים T House ו- House N, אשר קוראים תיגר על תרבות המגורים הטיפוסית ביפן. המרחב האדריכלי של פוג'ימוטו מתקיים על קו התפר הנע בין המקום הגולמי לבין השקול, המתוכנן והפונקציונאלי; עבודתו מתאפיינת בצורניות קלילה ומינימליסטית, אך עם זאת היא מתוחכמת, חדשנית ועשירה בחומר, אמירות וערכים המחברים בין אקראיות לבין סדר. פוג'ימוטו ממציא מחדש את הקשר המתחדש בין האדם וסביבתו, מאתגר את היחסים בין המשתמש למרחב, מטשטש את הגבול בין הפרטי והציבורי ומרכיב חוויה עשירה ומרגשת -המחברת בין הטבע, האורגני, השורשי והבסיסי, לסביבה המלאכותית, מעשה ידי אדם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אחד המבנים המושקעים של השנה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סדרת טרסות מדורגות מספקת אזורי ישיבה, מפגש ואינטרקציה חברתית/מערכת וואלה!, צילום מסך

גם הפביליון של 2013, משקף קונספט מקורי של 'אדריכלות נוף שקופה' בה האדם והטבע מתמזגים לסביבה חדשה; הביתן מתוכנן כמבנה סבכה גמיש, רב -תכליתי ושקוף למחצה ומיתמר על 350 מ"ר מחוץ למבנה הקבע של הגלריה. קובייה פשוטה ורפטטיבית מייצרת מארג סטרוקטורלי שברירי וקליל במראה דמוי יער-מעונן, המורכב ממעטפת מוטות פלדה דקיקים בעובי 20 מ"מ. משחק בין אטימות ושקיפות הנע בין הגיאומטרי והאבסטרקטי, ממזג בין קפדנות לרכות צורנית ומחבר בפיוז'ן דואלי בין פנים וחוץ, כך שהמבקרים יחושו שהם חלק מהטבע ועם זאת המבנה ייתפס כמרחב מגן ובטוח; לצד בית קפה של המותג המקומי Fortnum and Mason , סדרת טרסות מדורגות מספקת אזורי ישיבה, מפגש ואינטראקציה חברתית, בה המבקרים נדרשים לחקור את סביבתם; הירק, הצמחייה והנוף הפסטורלי נשזרים ומתמזגים עם המבנה ומייצרים מערך אדריכלי-פנוראמי הנע בין הסדר הטבעי והמלאכותי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מתחם פופ אפ לוהט במבנה תעשייתי משנות ה-60 יאצור השנה כ-150 מותגים עולמיים/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קולקצית Nous של בוגרת אוניברסיטת קינגסטון Veronica Wesolowski ב'טנט לונדון'/מערכת וואלה!, צילום מסך

ב-14 לספטפטמבר 2013 ורגע לפני פירוק הביתן (שיפעל עד ל-20 באותו חודש), תארח לונדון את שבוע העיצוב המקומי, 'לונדון דיזיין פסטיבל' אשר בעשר שנות קיומו הצליח לנשוף בעורפה של בירת העיצוב מילאנו ולבסס את עצמו כאחד מירידי העיצוב הנחשבים בעולם. היריד השנתי בממלכה שיפעל במהלך ספטמבר ייצא לדרך בפעם ה-11 תחת התמה ‘Design is Everywhere’. בתפריט האמנותי למעלה מ-300 אירועים, תערוכות, אטרקציות ומיצבים ציבוריים המצדיעים לעולם העיצוב, לקהילה המקצועית ולקהל הרחב. "Design is for everyone" הוא מושג מפתח נוסף המלווה השנה את הפסטיבל , כך לדבריו של בן אוונס, מנהל האירוע: "המשימה העיקרית שניצבת השנה בפנינו היא העלאת המודעות הציבורית לחשיבותו "וערכו של עולם העיצוב, דרך הפניית הפוקוס לאותם חפצים, אובייקטים, סמלים ואיקונות שמקיפים ומלווים אותנו בחיי-היומיום".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סדרת כלי שולחן מקרמיקה- plate paintings-של האמנית Molly Hatch/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
טרנד 'קולור בלוק' בחלל ה'טנט' : גוף תאורה Bobby and Bandit בעיצוב Vera & Kyte/מערכת וואלה!, צילום מסך

תערוכת 100% Design נחשבת לאירוע העיצוב המרכזי בלונדון שיתקיים גם השנה ב- Earls Court במערב העיר, עם תצוגת תכלית מרשימה ועכשווית של כישרונות צעירים, פביליונים בינלאומיים, טרנדים וחידושים, שמתכנסת תחת הכותרת 'Creative Balance'- ותחקור בסדרת סמינרים, שיחות ודיונים עם מעצבים שיחשפו את הפוטנציאל והאתגר העיצובי שבין הקריאטיבי והמסחרי. חלל ה 'טנט' שבמבשלת טרומן יכיל כ-200 מציגים בינלאומיים שם תוכלו לערוך היכרות עם הטרנדים העכשוויים בתחום: קולור בלוק, חיות וציפורים, מיקרו ארכיטקטורה,אריגה, גיאומטריה, והטרנד המטאלי. מיצב פנטסטי נוסף שנקרא Endless Stair, צפוי לכבוש את הרחבה ההיסטורית והפואטית של קתדרלת סנט פול עם 20 גרמי מדרגות אינסופיים מעץ טוליפ שמזמינות את המבקר למסע אשליות מתעתע ברוח 'א?ש?ר'.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הגלרייה של זהה חדיד תארח מיצב של חברת Architettura Sonora/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גונבת את ההצגה - האדריכלית המוערכת בעולם - זהה חדיד/מערכת וואלה!, צילום מסך

את הפייסטה של חגיגות העיצוב חותמות 2 בשורות ויראליות: אחרי 4 שנים כראש מחלקת העיצוב ב- RCA הלונדוני, הודיע טורד בונטייה כי הוא מסיים את תפקידו בתחילת ספטמבר 2013: "לאחר 4 שנים מוצלחות ומרגשות החלטתי להתפנות מהפעילות האקדמית ולהתמקד בעבודתי בסטודיו", כך נמסר בהודעה לתקשורת. בונטייה (45) יליד הולנד, מהמעצבים הבולטים והמוערכים, בוגר הקולג' המלכותי לאמנות, סגר מעגל אחרי 15 שנה כאשר החליף בתפקיד את מעצב העל רון ארד. בזמן שהאקדמיה המלכותית תרה אחר מועמד הולם שיקבל את השרביט, התבשרה הקהילה בידיעה מרעישה לא פחות, על מכירתו של 'מוזיאון העיצוב בלונדון' (Design Museum) למשרד האדריכלים של זהה חדיד תמורת סכום משוער של כ 10 מיליון פאונד. האתר הממוקם על גדתו הדרומית של נהר התמזה, באזור סאות' בנק, ישמש כארכיב של אדריכלית הצמרת ויארח תערוכות מתחלפות, בעוד מוזיאון העיצוב יעבור ב-2015 למעונו החדש בקינסינגטון שבמערב לונדון, בתכנון האדריכל John Pawson.


פסטיבל העיצוב בלונדון, יתקיים בתאריכים 14-22 בספטמבר 2013, פרטים באתר

עוד תערוכות עיצוב שנערכו השנה:

סיקור מיוחד ממילאנו

החידושים והבשורות שיצאו מפריז

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שרפרף בעיצוב האחים גאלבין/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
דגם מוקטן של מתקן Enless Model/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גופי תאורה בעיצוב עומר ארבל/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שולחן מגירות בעיצוב Gareth Batowski/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פרויקט הצילום של מעצב האופנה קארל לגרפלד לרהיטי קאסינה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פרויקט הצילום של מעצב האופנה קארל לגרפלד לרהיטי קאסינה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מיטה מדגם "Balcony Day Bed", בעיצוב ורה וקייט/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שלושה באחד בעיצוב ורה וקייט/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully