וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נקודה אדומה: הזוכים באוסקר של עולם העיצוב - "רד דוט" 2013

מעצב הנעליים הנערץ ג'ימי צ'ו כיהן בחבר השופטים, הכוריאוגרף הישראלי אוהד נהרין הרים את הקהל וצוות המעצבים של חברת לנובו הוכתר לצוות המוצלח של השנה - טקס הרד דוט 2013 - סיקור מיוחד מגרמניה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ערב הגאלה של הרד דוט 2013 כלל 1,200 אורחים ונערך בתיאטרון "אלטו" שבאסן/מערכת וואלה!, צילום מסך

המקום: אסן - עיר צפונית בגרמניה. האירוע: טקס פרסי העיצוב לשנת 2013. הזוכים: מעצבים מכל קשת התחומים (החל מאלקטרוניקה, אדריכלות, תחבורה, ריהוט, ציוד רפואי ועד מוצרי אופנה).

אחד האירועים החשובים והמשמעותיים בעולם העיצוב נערך מזה 58 שנה ונקרא Red Dot Design Award. חלומו הרטוב של כל מעצב הוא לקבל לידיו את הפרס האירופאי שניתן באירוע זה, המהווה חותם איכות ואסתטיקה נעלה של המוצר. מדובר בטקס מרשים המקביל לטקס האוסקר. גם כאן יש שטיח אדום, הרבה מאוד גברים מטופחים חנוטים בחליפות, ונשים גבוהות בשמלות ארוכות שמתחת מבצבצות נעלי סטילטו. גם בערב הזה נערכת גאלה חגיגית ולאחריה מסיבה מושקעת שנמשכת עד השעות הקטנות של הלילה, כשהכל עטוף באריזה מעוצבת עם נקודה אדומה.

יותר מ-1,200 אורחים מנקודות שונות בעולם התייצבו בתחילת השבוע (1 ביולי) בתיאטרון אלטו שבמרכז אסן, כדי לחלוק כבוד למעצבים שאחראים על מוצרים נעימים ואסתטיים, שמקיפים אותנו ביום יום. 4,700 מוצרים ופרויקטים פוטנציאליים הוגשו לתחרות מ-57 מדינות שונות, 1,065 מוצרים זכו בפרס הנחשק כשמתוכם, 57 זכו בפרס הגבוה ביותר בתחרות והוא המיטב שבמיטב רד דוט. בנוסף, צוות מעצבים של חברה אחת בלבד מוכתר על פי המסורת כצוות מוביל, מחדש ומעורר השראה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גוף תאורה בעיצוב איסי מיאקי זוכה בפרס המיטב של המיטב רד דוט 2013/מערכת וואלה!, צילום מסך

לצד מכשירי חשמל ביתיים, רהיטים מתוחכמים וגאדג'טים שמשדרגים את איכות החיים, השנה ניכר שתחום האופנה מעלה הילוך באירוע החשוב. זה מתבטא במוצרים שזכו בפרס כמו למשל משקפיים מעץ, תיקים ייעודיים לאופניים, שעוני יד שעשויים תחתית של פחיות שתייה. הענין מקבל חיזוק בנוכחות אורח מיוחד המכהן בחבר השופטים ושמו ג'ימי צ'ו. מעצב הנעליים הנערץ בקרב מיליוני נשים ברחבי העולם ביניהן, ויקטוריה בקהאם ורביעיית הפאשיוניסטיות בסדרת הטלוויזיה "סקס והעיר הגדולה" (שהעלתה משמעותית את מחזור המכירות של המותג). צ'ו נתן דעתו בדומה לשאר השופטים בתחרות והתייחס להיבטים הפונקציונאליים, מידת חדשנות ותאימות אקולוגית של המוצרים השונים. בנוסף, המעצב הנודע חילק כמה מהפרסים על במת האירוע והוסיף לו אפיל מיוחד. כשנשאל במהלך הערב על ידי מנחה הטקס - פיטר זק, יזם ומנכ"ל האירוע, מדוע הוא מעצב נעליים לנשים בלבד, השיב צ'ו בצורה ברורה ופשוטה: "הן מבזבזות יותר כסף והן מחזיקות בארון הרבה יותר זוגות נעליים מגברים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מעצב הנעליים ג'ימי צ'ו על בימת הגאלה עם המייסד ויזם האירוע פיטר זק/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
IdeaPad U430s - מחשב מולטי פונקציונאלי של חברת לנובו שזכה בפרס המיטב של המיטב ברד דוט/מערכת וואלה!, צילום מסך

תואר נוסף ומכובד שכל חברה מייחלת לקבל הוא פרס הרד דוט שניתן לצוות המעצבים העומד בראשה. פרס זה ניתן לצוות אחד בלבד. חבר השופטים הבינלאומי מתייחס גם בהקשר זה לחדשנות שעליה הצוות אחראי, לבשורות, לרמת התרומה ושיפור באיכות החיים ובעיקר למציאת פתרונות וצליחת אתגרים. בשנה שעברה חברת פורשה התכבדה בפרס האמור ולפניה אדידס, נוקיה, גרואה, ואפל. לרשימה המתארכת הזו מצטרף השנה צוות המעצבים של חברת "לנובו" האחראי לפיתוח של מחשבים נעימים לסביבה ומשדרים סגנון חיים. ל-יאו אינג גי'אה, סגן נשיא החברה, מנהל העיצוב וחווית משתמש בלנובו, משקל גדול בקבלת הפרס האמור. מאז אינג ג'יאה מונה לסגן נשיא החברה ב-2009 כמות הפרסים בהם זוכה החברה גדלה בקצב מואץ והמדפים במשרד השוכן בביג'ינג הופכים צפופים. בנוסף, החברה הסינית זכתה השנה גם בפרס המיטב שבמיטב רד דוט, בגין מחשב נייד מדגם IdeaPad U430s. מדובר במכשיר המאפשר מגוון שימושים של טאבלט, לפטופ ומסך גמיש לבית ולמשרד במוצר אחד.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יאו אינג גי'אה, סגן נשיא לנובו, מנהל העיצוב וחווית משתמש/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הבה נגילה" של אוהד נהרין עלבמת הרד דוט, גרמניה 2013/מערכת וואלה!, צילום מסך

כמו בכל תחום (כמעט), גם באירוע המכונן באסן נמצאה נציגות ישראלית מכובדת ומכבדת. חברת העיצוב "כתר" שבעבר התמחתה בריהוט פלסטיק פשוט וזול, קנתה לה מקום של קבע במהלך השנים האחרונות ברד דוט. את הפרס "כתר" קיבלה השנה בגין עציץ צבעוני נתלה המכונה Rainbow. הרעיון העיצובי שעומד בבסיס המוצר מלבד הצבעים המשמחים והחומר הקליל הוא השיטה שהם מורכבים העציצים זה על גבי זה במערכת תלייה יחודית, כזו שמותאמת לצרכים של דירה קטנטנה. את העציצים ניתן להשיג בחנויות בארץ ב-135 שקלים.

שם ישראלי נוסף שסחף את קהל הגאלה בסיום חלוקת הפרסים היה הכוריאוגרף אוהד נהרין, מנהלה האמנותי של להקת בת-שבע. הבלט המקומי של תיאטרון אלטו אסן, ביצע בצורה מרשימה ומרגשת חלקים נבחרים מתוך היצירה המודולרית "דקה דאנס" של נהרין לאנסבל בת-שבע. ההופעה המרתקת שילבה קלאסיקות של המחול הישראלי כשברקע מתנגנים שירים כמו "הבה נגילה" ו"אחד מי יודע". למרות שהקהל הרב לא הבין מילה, התנועה - השפה הבינלאומית והכישרון של נהרין, הידוע ברחבי העולם נתן פינלה מושלם לערב של זכיות ופרסים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
העציצים של חברת כתר הישראלית מתחשבים בחללים קטנים/מערכת וואלה!, צילום מסך

כל 57 העיצובים שזכו בפרס המיטב של המיטב מוצגים לצד זוכים משנים קודמות במוזיאון הרד דוט שהוקדש לצורך העניין. המוזיאון שוכן במבנה ייחודי אשר הוכרז על ידי ארגון אונסקו כמבנה לשימור מוקפד. הוא שימש בעבר כמכרה פחם עצום החולש על 4,000 מ"ר והיום החלל התעשייתי מהווה לשטח הגדול ביותר בעולם המציג כ-2,000 מוצרים בעיצוב מודרני. התערוכה החדשה תוצג במוזיאון עד ה-28 ביולי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שעון יד עשוי תחתית של פחית שתייה, בעיצוב Ching Yin Kat Ling, Tien Sum Samuel Siu, Chun Kin Kenneth Ho, הונג קונג - זוכה בפרס המיטב שבמיטב רד דוט/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שעון מעורר, לקסון, צרפת - זוכה בפרס המיטב שבמיטב רד דוט/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שולחן מדגם "בלתי נראה" בעיצוב Tokujin Yoshioka, איטליה זוכה בפרס המיטב שבמיטב רד דוט/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כיסא עץ בעיצוב Lievore Altherr Molina , ספרד, זוכה בפרס המיטב שבמיטב רד דוט/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שמיכה עשויה בטכניקת אוריגמי, בעיצוב Tobias Batrla , גרמניה זוכה בפרס המיטב שבמיטב רד דוט/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כורסה דגם "אאורה" בעיצוב סטודיו Mikko Laakkonen, פינלנד, זוכה בפרס המיטב שבמיטב רד דוט/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תיון בעיצוב Maker, דנמרק, זוכה בפרס רד דוט/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
משקפיים עם מסגרת עץ בעיצוב Matti Hänninen, פינלנד, זוכה בפרס רד דוט/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כיסא אוכל לתינוק בעיצוב Hans Sandgren Jakobsen, דנמרק, זוכה בפרס רד דוט/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מדף מולטי פונקציונאלי לחדר הרחצה, גרואה, גרמניה, זוכה בפרס רד דוט/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סכו"ם בהשראת הטבע בעיצוב Ken Okuyama, יפן, זוכה בפרס המיטב של המיטב רד דוט/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully