וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לעבור דירה ולהישאר שפויים: כל הטיפים

לחתום, לארוז, להוביל, לנקות, להדביר, לפרוק ולהתפרק - המדריך המלא למעבר דירה בלי להתחרפן

במעבר לדירה חדשה יש משהו מאוד מרגש ומלא תקווה. מיקום חדש, התחלות חדשות, נשנה את המקום משמע נשנה את המזל וכדומה. אחרי ראיה קצרה של אופק ורוד רצוי לרדת חזרה למציאות, להוריד את החיוך מהפנים ולהתחיל לעבוד על החלק הקשה והפחות נעים בכל התהליך והוא אריזת הבית, ניקיון וארגון כל מה שנלווה לכך. אך אם יודעים לעשות זאת בחכמה אפשר לצלוח את המשימה בתחושה יותר נעימה ומספקת ואולי אפילו להינות ממנה.

אילוסטרציה. ShutterStock
בקשו את החוזה כמה ימים מראש שתוכלו לקרוא אותו מכל כיוון אפשרי/ShutterStock

שלב החוזה: הנאים החדרים בעינך?

אחרי שנמצאה דירת החלומות והצלחתם לעבור את כל ועדות הקבלה והסינון, למצוא חן בעיני בעלי הדירה, מגיע שלב חתימת החוזה. מומלץ לקבל את החוזה מבעלי הדירה מספיק זמן מראש, כדי שיהיה ניתן לקרוא אותו בנחת לפני מעמד החתימה ולסמן את הסעיפים שרוצים לשנות. אם בעלי הדירה מתמקחים על כל דבר קטן, רצוי לשקול אם כדאי לשכור מהם את הדירה, סביר שבעיות נוספות יצוצו בעתיד ופשוט יותר היה לפתור אותן יחד עם בעל דירה הגון ולא כזה שמנסה לחסוך עליכם כל גרוש. כשמחליטים על תאריך המעבר רצוי להקדיש יום שלם לניקיונות. מיותר לציין שפחות נעים להכניס את כל הציוד לדירה לא נקיה וביננו דירה ריקה תמיד יותר קל לקרצף.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מדידות לפני טרפת קניות/מערכת וואלה!, צילום מסך

לא להתפתות לקניות מיותרות

אחרי שחתמתם על החוזה והגעתם שוב לדירה כדי למדוד אותה מכל כיוון כדי לבדוק שהספה ושולחן המחשב אכן נכנסים, אל תתפתו לקנות ריהוט לפני שעברתם לגור. דברים שרואים משם לא רואים מכאן, ורק לאחר שכל הציוד מסודר וחיים אתו לפחות שבוע, אפשר לראות מה באמת חסר ובמה אין באמת צורך. במילים אחרות - הקנייה באיקאה תחכה שבוע.

אילוסטרציה. ShutterStock
בגדים ישנים לתרום או להפוך לסמרטוטי ניקיון/ShutterStock

יד שנייה

זה הזמן להיפרד מחפצים שאין בהם שימוש והוחלט שלא ימשיכו לדירה הבאה. ניתן לתרום אותם, למסור או אפילו למכור באתרי יד שנייה. בגדים, רהיטים, מוצרי חשמל, ירחונים שאספתם משנות ה-80, כל מה שלא בשימוש - לא נכנס לדירה החדשה. בגדים שאיבדו כל צלם לבוש, יכולים להפוך לסמרטוטי ניקיון יעילים בדירה החדשה. כדאי לזכור שאגרנות היא לא בהכרח תכונה סקסית, וקחו בחשבון שחפשצים מיותרים גם מעלים אבק ומבזבזים זמן יקר של ניקיון.

אילוסטרציה. ShutterStock
נקו את החלונות עם העיתונים הישנים במקום לארוז אותם לדירה החדשה/ShutterStock

כבלים ואינטרנט

כשבועיים לפני המעבר יש לעדכן את חברות הכבלים והאינטרנט. רצוי לתאם את המתקינים שיגיעו יום אחרי ההובלה המתישה שגם ככה גוזלת מכם כוחות.

הובלה

מומלץ לתאם הובלה כשבוע - שבועיים מראש. רצוי להשתמש במוביל מוכר לחברים ואפשר לסמוך עליו, כזה שלא יבריז או לחילופין שלא יעלה את המחיר אחרי שהעמיס את הציוד לרכב (גם זה קורה). את ההובלה רצוי לקבוע לשעות הבוקר כדי שיהיה זמן לפרוק את החפצים. בנוסף, כדאי לדעת שלמובילים נטייה לאחר ויש לקחת זאת בלו"ז היומי.

משאית בכביש. Krivosheev Vitaly, ShutterStock
בחרו מובילים בהמלצות חברים/ShutterStock, Krivosheev Vitaly

אריזות

איך מכניסים חיים שלמים לתוך ארגזים? ובכן, לאט, בזהירות בתכנון מראש. רצוי להתחיל לארוז כשבוע לפני המעבר. נעים יותר לארוז בנחת מאשר בלחץ ובדקה ה-90. את הארגזים ניתן לקחת מהמוביל אתו נסגרה ההובלה, או לאסוף ארגזים מהרחוב. מי שבוחר באפשרות זו, רצוי שיגיע עם מספריים, משום שחלק מהארגזים נזרקים כשהם שלמים ויש לפתוח אותם כדי שייכנסו בקלות לרכב, או שיהיה ניתן לסחוב אותן בנוחות.

כשמתחילים במלאכת האריזה יש להצטייד בארגזים, מזוודות, תיקים גדולים ושקיות ניילון, עיתונים לעטיפת כלים שבירים, מסקנטייפ ומספריים. לאחר שכל ארגז מחוזק היטב רצוי להתחיל לארוז את החפצים שהם פחות בשימוש, לדוגמה כלי מטבח גדולים. כנראה שבשבוע האחרון בדירה מחבת הווק האימתני לא יהיה בשימוש ואתו גם כלי ההגשה היפים שיוצאים מהארון רק בחגים ואיוונטים מיוחדים. בנוסף, אפשר להתחיל לארוז בגדים מהעונה הקודמת.

כך עוברים מאריזת החפצים שכלל לא בשימוש עד לחפצים היום יומיים. רצוי להשאיר מספר קטן של כלים, סכו"ם, בגדים ועוד חפצים שימושיים ולארוז אותם בסוף. חשוב לכתוב על גבי כל ארגז, מכל צדדיו מה הוא מכיל, והאם הוא שביר. בדרך זו יהיה קל יותר בשלב הפריקה. כמו כן, מומלץ לסגור כל ארגז רק בסוף המלאכה. על פי רוב, מוצאים בסוף פריט קטן שיכול להיכנס לאחד הארגזים הפתוחים.

המלצה: להעביר סמרטוט על כל החפצים המאובקים לפני הכניסה לארגז. נעים יהיה להכניס חפצים נקיים לדירה החדשה.

ארגזים. Franck Boston, ShutterStock
על כל ארגז כתבו את תכולתו ואת החדר אליו שייך/ShutterStock, Franck Boston

זה לא נגמר!

כן, עושה רושם שהאריזה לעולם לא תיגמר. כמה שחושבים שהסוף קרוב, תמיד יש עוד חפץ שלא יודעים היכן לדחוף אותו. הפתרון - להשאיר שני ארגזים ריקים לסוף, להכניס בהם את כל הפיצ'פקעס שלא נמצא להם מקום ובכך לעשות סוף לסאגה הממושכת הזאת.

חפצים גדולים

על החפצים הגדולים אמונים המובילים. הם אמורים לעטוף אותם ולדאוג שיעברו לדירה החדשה ללא פגע. רצוי לשים לב שתמונות, מראות, ארוניות ועוד עוטפים בניילון נצמד בצורה יסודית.

קרצוף האסלה. ShutterStock
שפשפו את האסלה עם חומר ייעודי והחליפו את המושב/ShutterStock

ניקיון

יום לפני שההובלה מגיעה רצוי לנקות את הדירה. המלאכה תיעשה ביתר קלות משום שהדירה ריקה, בין אם החלטתם להיעזר במנקה או שבחרתם בדרך העצמאית. כך או כך, יש להצטייד מראש בחומרי ניקוי, מטליות, סמרטוטי רצפה, דלי, מטאטא, יעה, כפפות גומי, סולם, שקיות זבל ובקבוק מים קרים. במידה ויש מקרר בדירה, הוא בטח ריק וחבל למות מצמא.

מאחר ויש חומרי ניקיון המכילים חומרים חזקים שעלולים לפגוע במשטחים מסוימים, יש להקפיד שלא לטפטף אותם על הרצפה. וכמובן להשתמש בכפפות גומי על מנת להגן על כפות הידיים.

חדרי השירותים והאמבטיה הם החדרים הרגישים ביותר כשעוברים דירה שאיננה חדשה מהניילון. תמיד יש רצון לצחצח אותם משום שהם מעוררים אצל רובנו את המחשבה הזדונית "מעניין מה עשו פה קודם". לכן, את האסלה יש לנקות במוצרים הייעודיים למטרה זאת ומומלץ גם להחליף את מושב האסלה. בפחות ממאה שקלים אפשר לחדש את השירותים ולהרגיש בהם יותר נעים ונוח.

לאמבטיה או המקלחת יש נטייה חזקה לעובש. אם הכתמים אכן מקשטים את הקירות רצוי להיעזר באקונומיקה על מנת להסירם ולהקפיד בעתיד להשאיר חלון פתוח ובכך להימנע מהצטברותו. את האבנית המצטברת על הברזים והקרמיקה אפשר לנקות באמצעות מוצרי אנטי קאלק שונים הקיימים בשוק. בנוסף, מומלץ להחליף את שפורפרת וצינור המקלחת כדי לחדר את התפאורה. העלות לא גבוהה ואין מחיר להרגשה הנקייה.

הדירה ריקה ולכן אפשר לנקות את הרצפה בקלות. לא צריך לשפוך דליי מים ללא הכרה, ישראל אמנם העלתה את מפלס המים אך תמיד מומלץ לחסוך במשאבים. אם מדובר ברצפת פרקט, יש להתאים את החומר שיתאים לפרקט וכמובן להשתמש במטלית מיקרו פייבר לחה ולא ספוגה במים משום שהמים יכולים להרוס את הפרקט.

אמבטיה מלוכלכת. ShutterStock
הקדישו יום מיוחד לניקיונות הכתובת החדשה/ShutterStock

הדברה

הבית ריק ונקי, נצלו את ההזדמנות והזמינו מדביר. בחרו את ההדברה שמתאימה לכם ולצרכים שלכם: רגילה, אורגנית, תינוקות זוחלים, בעלי חיים וכדומה. העיקר שבימי הקיץ החמים לא יתעופפו להם ג'וקים בדירה ויקיימו לכם תחרויות מעל הראש. את ההדברה יש לעשות כשהבית נקי ולדאוג לא לשפוך מים בימים לאחר מכן, כדי שהאפקט והחומר לא יתמוססו. כמו כן, תמיד אפשר להשתמש בחומרים לניקוי הרצפה דוחי מקקים.

תיקן. aopsan, ShutterStock
אחרי ההדברה השתמשו בחומרי ניקיון דוחי מקקים/ShutterStock, aopsan

יום ההובלה

לא להאמין, אבל הרגע הגדול הגיע, הבית ארוז כולו וממתינים להובלה. אחרי שהמובלים החרוצים העמיסו את כל הדירה, זה הזמן להרים טלפון למספר חברים קרובים ולהזכיר להם שהם חייבים לכם טובה. הרבה יותר קל לפרוק את הדירה בשניים, שלושה ואם התמזל מזלכם - גם ארבעה. כשהמובילים מגיעים לדירה הרגישו חופשי להגיד להם איפה להניח כל ארגז. הרי כתוב על כל ארגז מה הוא מכיל ויותר נוח לפזר את הארגזים בהתאמה בחדרים.

זוג עובר לדירה חדשה. ShutterStock
חפשו את החברים שלכם שיבואו לעזור בפריקות הארגזים/ShutterStock

פריקה

אחרי שהחבר'ה הגיעו, פורקים את הציוד לפי אזורים. אחד מוציא, השני מכניס לארונות, השלישי מפרק את הארגז והרביעי, אם יש כזה מנצח על כולם. אחרי שפורקים את כל הדירה סביר להניח שיישארו מספר חפצים בארגזים. חשוב ללמוד לחיות איתם למשך כמה ימים, שבוע לכל היותר, עד שתתבצע רשימה מסודרת של כל מה שחסר וצריך לקנות, כדי שהבית יהיה מסודר ומתוקתק למשעי.

בקבוק שמפניה. Mondiano, ShutterStock
חכו קצת עם החגיגות עד שתתאקלמו בסביבה החדשה/ShutterStock, Mondiano

חנוכת בית

אין צורך למהר בחגיגות וקונפטי שיטנפו את הדירה בחנוכת בית. רצוי להתארגן על הדירה ולחיות בה כמה שבועות ורק אז להזמין חברים לפתיחת שמפנייה. לא לשכוח לבקש מהם בתור מתנה כל מה שהתגלה כחסר בתהליך הפריקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully