וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צלחת ב-11 אלף שקלים: מותג הכלים הצרפתי HAVILAND נחת בישראל

"הבנו שיש בישראל הרבה אנשים שיכולים לקנות את המותגים שלנו", מציינת נציגת החברה הצרפתית המאתגרת את שוק מערכות האוכל בסטים שמככבים על שולחנות הבית הלבן ומלונות ריץ

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
צלחות נשיא ארצות הברית - אברהם לינקולן/מערכת וואלה!, צילום מסך

כנראה שניקול ראידמן יודעת על מה היא מדברת כשהיא משחררת הצהרות יהירות בנוסח: "כיכר המדינה עוד תיקרא על שמי". הרבה לפני שהמעושרת הפכה לכזו, הכיכר הצפון תל אביבית הייתה סמל ליוקרה ולעושר, אך מהסוג המתון. לעומת זאת, בשנים אחרונות, על אף המודעות החברתית, נפתחות בה עוד ועוד חנויות שמכוונות באופן ישיר לכיסם של המיליונרים. השכנה החדשה בכיכר שנפתחה אך לאחרונה מציעה שני מותגים צרפתיים נחשבים ומוערכים בעולם, לכלים וחפצי נוי מזכוכית. למותג שנקרא Haviland מערכות אוכל עשויות פורצלן שמככבות על שולחנות בלוקיישנים מכובדים כגון הבית הלבן, מלונות ריץ וארמון האליזה. למותג השני שנחת במחוזותינו ושמו Daum פסלי נוי אמנותיים עשויים זכוכית וקריסטל צבעוניים והוא ידוע גם בשיתופי הפעולה עם אמנים רבים ובהם פיקאסו, דאלי, אמפטה ועוד. פסלוני מותג זה מחולקים לנושאים שונים, מחיות קטנות ובקבוקונים בגודל מיניאטורי ועד פסלי חיות ואלמנטים מהטבע שמתנשאים לגובה מטר ומעלה. המכנה המשותף לשני המותגים (הכלים והפסלונים) הוא טכניקות ייצור ועיצוב מסורתיות בנות מאות שנים, עבודת יד וניפוח, ללא התערבות מכונות. רבים מפריטי המותגים ממוספרים ומקוטלגים ולכן אין זה מפתיע שחלקם הפכו לפרטי אספנים המתומחרים בהתאם.

מותג Haviland הוקם ב-1842 על ידי דוד הבילנד - אמריקאי שהיגר לצרפת והתיישב בלימוז', שהפכה עם השנים למעוז תעשיית הפורצלן. מאז ועד היום, תהליך הייצור של הבילנד נעשה בשיטת 11 שלבים לכל כלי (צלחות, כוסות, מאפרות, צלוחיות, סוסיירים ועוד) בעבודת אמן, המשלבת איורים עדינים ועלי זהב 24 קראט. תמהיל האיורים והעיטור על גבי הכלים מגוון ועשיר. הוא נע מסצנות פראיות מהג'ונגלים, דרך דפוסים צבעוניים סינים וכלה בדפוסים נקיים וגיאומטריים המזכירים סגנון יפני. העבודה המדויקת והמוקפדת של הכלים הללו שבתה את לבם של שועי עולם ורבים מהם הזמינו לעצמם מערכות אוכל מלכותיות, שנשלפות מארונות הסרוויסים בביקורים ובאירוחים ממלכתיים. כך לדוגמה, נשיא ארצות הברית אברהם לינקולן זכה לסדרת כלים מיוחדת שאוירה בסמל הנשר המפורסם של המעצמה, גם לנשיא סימפסון גרנט הוקדש סט משלו ואפילו מלך סיאם קיבל כלים המציגים איקון אופייני לממלכתו.

מערכות האוכל היוקרתיות מוצגות בחנות כאילו היו יצירות אמנות בתערוכה מוזיאונית לפי נושאים וצבעים ומוארות בתאורה שכוונה בהתאמה מיוחדת, בכל אחד משלושת ממפלסי החנות. בהתחשב בעובדה שהצלחת היקרה ביותר עולה 11 אלף שקלים וכלי המוגדר כ"כלי לריקון כיסים" עולה 55 אלף שקלים, מפתיע לגלות שהכלים מוצגים לראווה, חשופים לכל ללא הגנה. גם שלט האופייני לאזורים המועדים לפורענות מסוג זה בנוסח "שברת שילמת" לא נראה בסביבה, מה שמחזק הליכה איטית, זהירה ומבוקרת ברחבי החנות, ללא תזוזות מיותרות.

"בכל מקום בעולם יש עשירים ועניים". מציינת ונסה פריאנט, נציגת החברה שהגיעה היישר מפריז לרגל השקת החנות. "רק לפני כמה ימים נתבשרנו כי בחנות הסמוכה מכרו חגורה ב-200,000 אלף שקלים, כך שהמיקום שבחרנו בהחלט תואם לקהל היעד. הבנו שיש בישראל הרבה אנשים שיכולים להרשות לעצמם לקנות את המותגים שלנו וכבר החלו לזרום הזמנות מקומיות לחלק מהכלים, אז אנחנו ממש לא מודאגים".

מחירים לדוגמה:
פסלוני חיות מיניאטוריים – 800 שקלים
פסל קריסטל אישה עומדת - 200,000 שקלים
שישיית צלחות מקולקציית "מלון ריצ" - 8,200 שקלים
סט 24 צלחות ל-6 סועדים מקולקציית Alain Thomas - 8,340 שקלים
סט כלים הכולל 44 חלקים לשישה סועדים + אקססוריז נלווים – 15,000 שקלים

Haviland Daum, ה' באייר 56, כיכר המדינה, תל אביב

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כוסות קריסטל שנעשות בניפוח/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קולקצית ריץ - שיתוף פעולה הנמשך כ-100 שנה בין Haviland למלון ריץ פריז/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מסורת עתיקה שנמשכת עד היום - איור על כלי הפורצלן במברשת צבע ייחודית בצורה ידנית/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שילוב של עלי זהב 24 קראט/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
צלחת המלך סיאם שבמרכזה אייקון האופייני לממלכה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
צלחת נשיא ארצות הברית - סימפסון גרנט/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כל כלי עובר 11 שלבי עבודה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תמהיל עיטורים מגוון/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פסל סוס בגווני ירוק כחול - 58,500 שקלים/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פסל האישה העומדת - 57,800 שקלים/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully