וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדגדג באף: 5 בשמים לבית

כמו לגוף, גם לחלל הבית מגיע - בדיקה של ניחוחות פריחה לקראת בואו של האביב העלו חמישה בשמים לבית שיגרו את חוש הריח, לא תמיד לטובה

רובנו אוהבים להתיז על עצמנו כמה טיפות של בושם ולהשאיר אחרינו שובל של ריח למרחקים, אבל כשזה נוגע לחלל הבית, על ניחוחות הבישול, סירחון הסיגריות וריחות הלם שדולפים מהמקרר שכבר מזמן לא עבר ניקוי - עושה רושם שרוב האנשים מסתפקים בפתיחת חלון לאוורור הבית.

אבל כנראה שנהירת הצרפתים לארץ בעונות הקיץ עושה את שלה, ובשנים האחרונות, כמו בפריז, גם כאן אפשר למצוא בחנויות מבחר בשמים לבית. לא מדובר במטהר אוויר לשירותים, שמתפוגג במהירות ומותיר אחריו חור באוזון, אלא בבושם או דיפיוזר - נוזל ריחני שמפיץ ניחוח על ידי מקלות במבוק הטבולים בו (את המקלות הופכים כל כמה ימים כדי לחדש את הריח).

בהתנסות של 5 בשמים שונים לבית, נבחנו הניחוח ומשך הזמן שהוא נותר באוויר, עיצוב המיכל והמחיר. הדירוג הסופי נעשה לפי הפרמטר החשוב ביותר: הריח.

מקום 1: פריחה לבנה של לא'וקסיטן

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פריחה לבנה. לא'וקסיטן/מערכת וואלה!, צילום מסך

שם: פריחה לבנה

ניחוח: על אריזת הדיפיוזר מובטח ריח של בוקה המורכב מפרחים לבנים. בפועל הריח מזכיר יותר בושם בריח מאוד דומיננטי, לאו דווקא של מבחר פרחים לבנים (איך מריח בכלל זר של פרחים לבנים?), אבל ניחוח נעים שלא היה מבייש את עור הגוף.

מבחן הזמן: ניחוח הפריחה מחזיק מעמד באוויר והפיץ ריח חזק ונעים. את המקלות יש להפוך בממוצע כל 4 ימים.

עיצוב הבקבוק: מעבר לעובדה שבקבוק הזכוכית מעוצב כמו בקבוק בושם צרפתי וראוי למקום בולט על המדף, האריזה בה הוא מגיע נראית כאילו לקוחה מספר אגדות ילדים. איורים של דמויות, פרחים, כוכבים ושרביט קסמים, עשו חשק לשים אותה על המדף לראווה. מה גם שבקבוק מילוי הדפיוזר עשוי מפלסטיק ממוחזר.

מחיר: בקבוק הדיפיוזר: 99 שקלים. מילוי: 61 שקלים ל-100 מ"ל ברשת חנויות ל'אוקסיטן

מקום 2: סיגליות של ספרינג

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סיגליות ענוגות. ספרינג/מערכת וואלה!, צילום מסך

שם: סיגליות ענוגות

ניחוח: ניחוח מתקתק, נעים ומרענן וכשמו מזכיר פריחה, לאו דווקא של סיגליות, אבל פריחה כשלעצמה זה מספיק נעים.

מבחן הזמן: מדובר בדיפיוזר המפיץ ריח באופן תמידי על ידי מקלות הבמבוק הטבולות בנוזל. הוכח כמחזיק מעמד לאורך זמן. את המקלות יש להפוך בממוצע כל 4 ימים.

עיצוב הבקבוק: בקבוק זכוכית פשוט וסתמי לחלוטין וחבל, כי הריח אכן נעים. לכן, מומלץ להחביא מאחורי ספר שמונח על המדף, האורחים כבר יחפשו את מקור הריח.

מחיר: 49.90 שקלים ל-200 מ"ל ברימון 21 אבן יהודה (חנות המפעל) ובחנויות נוספות ברחבי הארץ, לברור סניף הקרוב 09-8999981

מקום שלישי: LINEN של SABON

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
LINEN של SABON/מערכת וואלה!, צילום מסך

שם: LINEN (פשתן באנגלית) ספריי לחדר

ניחוח: הקשר בין פשתן לריח המבשם מקרי בהחלט. אחרי כמה התזות, הניחוח הזכיר יותר מבשם אריגים מאשר בושם אווירה. ריח נעים ולא דומיננטי.

מבחן הזמן: הריח התפוגג תוך מספר דקות ולא החזיק מעמד, גם לאחר כמה ריסוסים עקשניים.

עיצוב הבקבוק: נראה כבקבוק בושם יוקרתי ואפילו מזכיר כדור בדולח שקוף ומסתורי. המשאבה עם הגדילים אף מוסיפה למראה הרומנטי ומעוררת חשק להזליף מהבושם על הצוואר מול המראה ולהפוך לרגע לדמות מסרט של שנות ה- 50. ייראה יפה על המדף גם כשהנוזל מסתיים.

מחיר: 100 שקלים ל-100 מ"ל ברשת חנויות SABON

מקום רביעי: כדור אמבר של בית הבושם

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כדור אמבר. בית הבושם/מערכת וואלה!, צילום מסך

שם: כדור בניחוח אמבר

ניחוח: על פי ההבטחה כדור העץ מכיל בושם אמבר גבישי ומורכז (אולי אף מרוכז מדי) והוא מזכיר פחות ריח אמבר יותר ניחוחות הודו הרחוקה, בה בכל גסט האוס מצוי מופצת קטורת חריפה. מי שמכור לריח קטורת, כדור האמבר עשוי במיוחד בשבילו.

מבחן הזמן: המילוי הגבישי מפיץ ריח תמידי, בניגוד לנוזלי הנוטה להתפייד. לדברי המפיצים בחללים קטנים (כמו שירותים) גביש האמבר יכול להחזיק מעמד שנים. בחללים גדולים יותר יש צורך להחליף מילוי כל שנה.

עיצוב: כדור האמבר עשוי עץ ומגולף בידי אומן, מה שמסביר כנראה את מחירו הגבוה. כמו הריח, גם הכדור עצמו מזכיר את הפסלונים שהובאו ישירות לארץ אחרי הטיול במזרח הרחוק. למי שמאוהב בסגנון, הכדור בהחלט יכול להיות מונח ליד פסל שלושת הקופים החכמים על הקומודה. הכדור מומלץ כמתנה בתנאי שמושא המתנה מודע לאיכות הכדור ואוהב את הריח.

מחיר: כדורי העץ מגיעים במגוון גדלים במחירים של 419-1,390 שקלים. מילוי: 200 שקלים. בית הבושם, בן יהודה 112, תל אביב

מקום חמישי: אורכידאה, אמבר ומנדרין של ללין

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אריגטו. ללין/מערכת וואלה!, צילום מסך

שם: אריגטו ספריי לחדר (ביפנית: תודה)

ניחוח: על גבי הבקבוק כתוב שהבושם מורכב מאורכידאה, אמבר ומנדרין. אחרי מספר התזות וניסיונות עיקשים להתחקות אחר ריח הסחלב, הלוא הוא אורכידאה וריח המנדרין החמצמץ, התקבל בעיקר ריח של מטהר אוויר זול.

מבחן הזמן: הריח החזיק מעמד כשעתיים בחדר סגור.

עיצוב הבקבוק: בקבוק זכוכית בגוון כתום מרענן ואביבי. ניכרת שאיפה מצד המעצב למראה בקבוק בושם, אך למעשה נראה כמו בקבוק לק ענק. מאוד מאכזב ביחס לעיצובים הרומנטיים המאפיינים את ללין ולאור העובדה שברוב המקרים המוצרים של ללין מוגשים כמתנה. בקיצור, להחביא בארון ולרסס בשעת הצורך.


מחיר: 59.90 שקלים ל-50 מ"ל ברשת ללין

  • עוד באותו נושא:
  • בישום

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully