וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשרה כללי ברזל לפנג שוואי בעיצוב הבית

עופרי גונן

31.3.2013 / 12:43

גם אם אתם לא בעניין של התורה הסינית העתיקה, שווה לאמץ את הכללים שלה ולו בשל הסדר והניקיון שהיא מביאה עימה לסביבת המגורים

הפנג שווי מנסה לארגן את החלל כדי להשיג הרמוניה עם הטבע ויש זמנים בשנה ששווה ליצור בהם תחושה של ניקיון והתחדשות ולאמץ כמה תיאוריות עתיקות שיעזרו לנקות את הבית ולפנות ממנו חפצים מיותרים כדי לשמור על איזון וזרימה בכל תחומי החיים. חושבים ששווה לבדוק את התזה? לפניכם עשרת הדברות על רגל אחת לניקוי וארגון הבית על פי תורת הפנג שווי, במיוחד לקראת הניקיון הגדול בוא האביב או תחלופה אחרת של עונה.

חלל מגורים מסודר עיצוב: יונתן מונג'ק, בילי שמעוני,. אלעד שריג, בנין ודיור
כשהכל עומד במקום נכנסות אנרגיות טובות - חלל מגורים מסודר עיצוב: יונתן מונג'ק, בילי שמעוני/בנין ודיור, אלעד שריג

התמקדות במטרה

כדי להצליח להפטר מחפצים שאנחנו שומרים ואוגרים במשך שנים, מומלץ לבחור קריטריונים ברורים ועל פיהם להחליט מה שומרים וממה נפטרים, למשל - כל מה שלא השתמשנו בו מעל שנה או כל מה ששבור או מקולקל ולא תוקן מעל שנה. זכרו שמדובר בעבודה קשה וכדי שלא תתייאשו באמצע מומלץ להתחיל מפינה ספציפית בבית, או מחדר מסוים.

כניסה אסתטית ושלווה עיצוב: רונן ליננברג אדריכלים בשיתוף מרב טולדו. עמית גרון, בנין ודיור
כניסה אסתטית ושלווה עיצוב: רונן ליננברג אדריכלים בשיתוף מרב טולדו/בנין ודיור, עמית גרון

מיון חפצים

הנקודה המרכזית בניקוי הבית לפי הפנג שווי היא פינוי החלל מחפצים שאנחנו לא צריכים ועקרונות השיטה ממליצים לשמור על חללים מאווררים שאינם עמוסים בפריטים רבים ומיותרים שיוצרים חסימות בחלל ועומס מיותר, ומשפיעים באופן ישיר על התפקוד היומיומי שלנו. כולנו נוטים לאגירת פריטים מכל הסוגים, החל מכלי מטבח ועד לבגדים ומומלץ מדי פעם להוציא הכל מהארונות ומהמגירות ולמיין אותם באופן יסודי. עכשיו זה הזמן לצאת לדרך עם המשימה הזו.

חדר שינה מאורגן יעניק שינה שלווה - עיצוב: שרית קרפ-קרויוטורו. אביעד בר נס, בנין ודיור
חדר שינה מאורגן יעניק שינה שלווה - עיצוב: שרית קרפ-קרויוטורו/בנין ודיור, אביעד בר נס

ניקיון יסודי של החלל והחפצים

אין תחליף לתחושת ההתחדשות והרעננות שמלווה נקיון יסודי שמאפשר את טיהור החלל מאנרגיות שליליות ויצירת אפשרות לחוויות חיוביות חדשות, לכן התאוריה ממליצה להוציא מהחדר את כל הפריטים ולנקות אותו באופן יסודי מלכלוך ואבק. ההמלצה שלנו היא גם לנקות את כל החפצים ולכבס את פריטי הטקסטיל ולאוורר את הפריטים שנמצאים באופן קבוע במגירות ובארונות.

את הצעצועים בחדר הילדים לאחסן קבוע בארון. יח"צ, ארונות הראל, בנין ודיור
את הצעצועים בחדר הילדים לאחסן קבוע בארון/בנין ודיור, יח"צ, ארונות הראל

קשר בין האזורים השונים בבית

לפי המסורת הסינית אנחנו נוטים להתקע בתחומים מסוימים בחיים שלנו בין היתר בגלל עומסים ומיקומם באזורי הבית השונים, למשל - חסימה בקריירה מקושרת לחלקו הצפוני של הבית, האזור המערבי מקושר לשמחת חיים, לקלילות ולרומנטיקה, חיי החברה והרגישות שלנו מושפעים מהאזור הדרומי, ובעיות בריאות ויחסים במשפחה מקושרים לאזור המזרחי של הבית. את העובדה הזו כדאי לקחת בחשבון כשאתם מתחילים במלאכת הסידור והנקיון, ועל פיה לבחור את האזורים שהכי חשוב לכם לטפל בהם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שני חלונות המאפשרים סירקולציית אוויר טובה בחדר השינה/מערכת וואלה!, צילום מסך

פינוי מעברים

כשאתם מסדרים את הבית, הקפידו שהמעברים נשארים פנויים ורחבים ככל האפשר ושאין חפצים המפריעים לתנועה. לפי התורה, כאשר התנועה שלנו חסומה גם תנועת האנרגיה בבית והזרימה הטבעית חסומה, ואת זה אתם ממש לא רוצים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אזור מאוורר מתחת למיטה יתרום לזרימת האנרגיה/מערכת וואלה!, צילום מסך

סדר בכניסה

לפי הפנג שווי, דרך הכניסה לבית נכנסת האנרגיה לחלל - גם החיובית וגם השלילית - וכניסה מוזנחת, עם זבל, לכלוך וחפצים שמקשים על המעבר מזמינה אנרגיה שלילית, ואילו כניסה מטופחת, פתוחה ומאווררת מזמינה אנרגיה טובה וחיובית. לכן, זה הזמן להקפיד לשמור על חלל הכניסה פנוי מערימות חפצים מיותרות, מזבל שממתין שיפנו אותו וכמובן מלכלוך.

חדר שינה לנערה - טאץ' וורוד על הטפט המבטיח חדר שינה שבעיקרו ייני עם קורטוב של יאנג. גלית דויטש, ספק 500
גם בחדר של מתבגרת התורה סינית יכולה להועיל - בלי יותר מדי קישוטים/ספק 500, גלית דויטש

פנוי ואוורור חדר השינה

בחדרי השינה השונים בבית יש לשמור על סדר שמאפשר שקט ומנוחה ולכן הפנג שווי ממליצה שלא להשאיר בחדר ערימות בגדים או חפצים שאינם במקומם וכן להמעיט באחסון של פריטים שונים. לפי התורה, לחפצים השונים יש אנרגיות משלהם ואלו יכולות להפריע לתחושת השלווה הרצויה בחלל, לכן יש לאחסן בחדר רק פריטים המקושרים לשינה ולמנוחה כמו כלי מיטה ומצעים.

מסדרון המוביל מחלל הכניסה לאזור האירוח. ויויאנה תגר, בנין ודיור
מסדרון מאוורר שאיננו עמוס ברהיטים מקבל את פני הנכנסים בשלווה/בנין ודיור, ויויאנה תגר

ניקיון וסדר

בין אם אתם חסידי הפנג שווי ובין אם לא, רוב הסיכויים שתסכימו שחדר השינה הוא לא מחסן וכדאי להקפיד בו על נקיון ועל אווירה נעימה. הפנג שווי ממליצה שלא להשאיר בחדר כביסה מלוכלכת, לא לאחסן בו נעליים ולהקפיד שהוא מאוורר ומריח בניחוחות נעימים של פרחים או סבון.

חדר ילדים מואר עם חלל רחב למשחקים. Kutlayev Dmitry, ShutterStock
זמן למשחקים וזמן לסדר/ShutterStock, Kutlayev Dmitry

צעצועים לארון ומיד

כמו שכבר למדנו, עומס של חפצים בחללל יוצר תקיעות אנרגטית והסחות דעת מיותרות וכך גם עם הצעצועים עבור הילדים שלכם. כדי ליצור סדר ויזואלי ושקט בעיניים מומלץ למצוא פתרונות אחסון שברובם סגורים כמו מגירות, שידות וארונות סגורים.

כייף להוריד את המשקל מעצמך". פרגון לאמנים אחרים על קירות הבית. לירז אלה
תמונות עשויות להשפיע על מצב רוחם של הדיירים/לירז אלה

תמונות קיר חיוביות

הפנג שווי מתייחס באופן ספציפי לתמונות שתלויות בבית ולפי הגישה מומלץ לתלות תמונות ויש להעדיף תמונות בצבעים בהירים ושמחים. נקודה עיקרית היא נושא התמונות - החליפו את התמונות שמשדרות עצבות ופסימיות בתמונות נעימות ומרגיעות, המשדרות מסרים חיוביים עבורכם.

אינדקס פנג שוואי; אינדקס אדריכלים
לפורטל העיצוב מבית מגזין בניין ודיור

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully