וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי מפחד מעיצוב פנים שחור?

בר אילוטוביץ

5.2.2013 / 8:22

כל הטיפים והעצות לשימוש נכון בצבע שחור ברחבי הבית. מהסלון, דרך חדר השינה ועד המטבח, האם ייתכן שאפשר לחיות עם הגוון הכהה בשלום גם מחוץ לארון?

סלון שחור לבן, אדריכלות פנים: גל נאור. שחר עזרן, בנין ודיור
קלאסי עם שילוב דרמטי של פריטים שחורים, אדריכלות פנים: גל נאור/בנין ודיור, שחר עזרן

למרות התפיסה הכללית שצבע שחור אינו מתאים לעיצוב פנים, הדבר שגוי לחלוטין, קיימים מספר רב של דרכים לשלב את הצבע השחור בעיצוב החלל הבית, הוא אפילו יכול להתאים לשימוש בחללים קטנים יחסית, הכל תלוי בדרך בה משתמשים בו. בפנג שווי הצבע השחור מסמל עוצמה, ידע, מסתורין ואלגנטיות ולכן הוא מתאים לשימוש בכל חדרי הבית במינונים שונים.

סלון שחור לבן, אדריכלית: ורד בלטמן כהן. עמית גרון, בנין ודיור
כורסאות וספות שחורות לא חייבות להיות במראה אוליגרכי, אדריכלות: ורד בלטמן כהן/בנין ודיור, עמית גרון

הצבע השחור יכול לקבל אליו תכונות רבות, בשילוב עם גוונים כהים הוא ישדר אנרגיות גבריות ודומיננטיות ואילו בשילוב על גוונים בהירים ונקיים הוא ישדר נשיות ורוך. חשוב לזכור שהצבע השחור הוא גוון הבולע אור ולכן צריך לפצות על כך בעזרת תאורה חזקה מהרגיל כדי למנוע תחושה אפלולית.

בשל תכונת בליעת האור של הצבע השחור קיימת חשיבות נוספת לאופי החומר בו משתמשים, משטחים מבריקים יעזרו להחזיר את האור ולכן הם מתאימים יותר לחללים קטנים, ואילו משטחי מט יספגו יותר את האור ולכן הם מתאימים לשימוש בחללים גדולים ומלאי אור. כדי לשלב את הצבע השחור בעיצוב הפנים צריך לקחת בחשבון את גודל המשטחים הכהים, המיקום שלהם בחלל ביחס לכמות האור ואת השילוב שלהם עם אלמנטים נוספים בחלל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
טפט לוח שחור בחדר העבודה, מעודד צבעים/מערכת וואלה!, צילום מסך

בגלל שהצבע השחור הוא צבע בסיסי ונטרלי ניתן לשלב איתו כמעט כל צבע אחר שתבחרו, ניתן לשלב גווני פסטל בהירים כמו תכלת, ירוק תפוח או ורוד לקבלת תוצאה מודרנית ונקייה, אפשרות נוספת היא לתכנן שילובים עם צבעים כהים יותר כמו ירוק בקבוק או כחול כהה לקבלת מראה בוגר ומאוזן. כמובן ששילוב מומלץ ומוכר הוא השילוב בין שחור ולבן שיוצר מראה קלאסי ונקי אליו אפשר להוסיף נגיעות של אפור ליצירת איזון והרמוניה בין כל רכיבי החלל. מומלץ להימנע משילובי צבעים דרמטיים כמו חיבור בין אדום או צהוב לשחור, מפני שהם דרמטיים ואינם מתאימים להתנהלות יום יומית.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קולקציית חדר רחצה של פאולה נבונה בהשראת קוקו שאנל, מודי/מערכת וואלה!, צילום מסך

אז איפה, איך וכמה שחור בסלון?

קיר מרכזי: ניתן לצבוע את קיר הטלוויזיה בשחור ובכך להפוך אותו לנקודת משיכה דרמטית בחלל, הקיר השחור יעזור לטשטש את מסגרת הטלוויזיה ובכך להפחית את הדומיננטיות שלה בחלל.

רהיט מרכזי: ניתן לבחור בספה שחורה, שולחן קפה שחור או רהיט מדיה שחור, בגלל שמדובר בצבע דומיננטי עדיף ליצור מצב בו או שהספות יהיו שחורות, או שרהיט המדיה ושולחן הקפה יהיו שחורים ולא לבחור את כל הרהיטים בצבע בשחור.

אקססוריז: אביזרים שחורים יתאימו כמעט לכל מרחב ציבורי, ניתן לתלות מסגרות תמונה שחורות ואלגנטיות על גבי קיר נקי ולקבל מראה מלוטש, אפשרות נוספת היא לבחור גופי תאורה המשלבים צבע שחור.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ואפשר רק בקטנה כדוגמת גוף תאורה עם אהיל שחור, גלריית הומאז'/מערכת וואלה!, צילום מסך

באיזה צורה שחור יבוא בחדר השינה?

קיר ראשי בשחור: חדר שינה בגווני שחור ולבן הוא אלגנטי וקלאסי, ניתן לצבוע את הקיר הראשי, מאחורי המיטה, בצבע שחור מט כדי למקד את כל החלל מסביב לקיר זה. מומלץ להוסיף לקיר זה אלמנט דקורטיבי כמו מדבקת קיר גדולה או תמונה מודפסת.

רהיטים שחורים: אפשר לבחור מספר רהיטים שחורים לחדר השינה, רק חשוב לזכור כי הצבע השחור מושך אליו את העין ולכן כדאי לבחור בו במקרה של רהיטים שיכולים להיות מוקד משיכה עיצובי. ניתן לרכוש הדום ארוך בצבע שחור שיעמוד למרגלות מיטה לבנה, ניתן למקם בפינת החדר כיסא המרופד בבד שחור ועשיר או שניתן לתלות מראה מעוטרת הצבועה בשחור.

חדר שינה מבוגרים בגווני שחור לבן. בנין ודיור
לחלום בשחור בחדר השינה/בנין ודיור

מטבח שחור יעורר תיאבון?

ארונות מטבח שחורים: בניגוד לדעה הרווחת אין שום בעיה לבחור ארונות מטבח בצבע שחור, הדבר אפילו יכול להתאים למטבחים קטנים יחסית, רק חשוב לבחור במשטח שחור עם תכונות של החזרת אור ולשלב משטח עבודה, וחיפויי קיר בגוון בהיר יותר ליצירת איזון.

מוקד משיכה שחור: במקרה שיש לכם קיר פנוי, או קיר עליו נשען שולחן אוכל או דלפק אכילה ניתן להפוך אותו לקיר מגנטי או לקיר לוח על ידי צביעה בצבע ייעודי. התוצאה היא קיר שחור דרמטי ואינטראקטיבי אותו תוכלו להתאים לצרכים שלכם, תוכלו למגנט עליו תמונות והודעות משפחתיות או לצייר עליו בעזרת גירים צבעוניים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מטבח שחור עם פריטים צבעוניים ירככו את המראה המאיים, איקאה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כלי אוכל שחורים עושים רושם של מטבח מקצועי יותר/מערכת וואלה!, צילום מסך

יראה נקי בחדר הרחצה?

אריחים שחורים: אריחי אמבטיה שחורים יעזרו ליצור חלל דרמטי וניטרלי בו זמנית, אליו אפשר להכניס אלמנטים צבעוניים משתנים בהתאם לאופנה או מצב הרוח.

אביזרים בשחור: אפשר להחליף את הכלים הסניטריים הלבנים בשחורים ובכך להפוך אותם לאלמנטים דומיננטיים בפני עצמם. בנוסף, אפשר להתאים ארון אמבטיה שחור או אריחי דקורציה שונים המשלבים את הצבע השחור.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כיור שחור על רקע מרצפות דמקה, מודי/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גוש שחור בחדר הרחצה - אמבטיה שעיצב פאולו צ'יפירון/מערכת וואלה!, צילום מסך
כיור שחור. בנין ודיור
כיור פריסטנדינג בחדר הרחצה/בנין ודיור

טיפ שחור בקטנה

עיצוב פנים בעזרת צבע שחור לא חייב להיות מפחיד, ההיפך הוא מאוד פרקטי ומתאים להמון חללים בתנאי שזוכרים להקפיד על הכללים הבאים: לשלב נקודות ממוקדות של צבע שחור כמוקד משיכה, להתאים גוונים נוספים שיעזרו לעדן את הדומיננטיות של הצבע בחלל ולהוסיף תאורה כדי לפצות על בליעת האור.


לאינדקס חדרי אמבטיה; לאינדקס מטבחים
לפורטל העיצוב מבית מגזין בניין ודיור

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully