וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדשא של השכן זול יותר? 10 שיטות לעיצוב גינה במינימום השקעה

עופרי גונן

27.1.2013 / 6:51

מסתבר שזו לא חייבת להיות הוצאה כספית גדולה וגם לא עבודה מתישה - ככה תוכלו לעצב לעצמכם גינה ירוקה ומטופחת בלי מאמץ

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לא לשכוח שאחרי העיצוב מגיעה החזקה שוטפת/מערכת וואלה!, צילום מסך

הגינה היא המקום האידיאלי בבית להנות מכמה רגעים של שקט מהמולת חיי היום יום שלנו. במקרים רבים היא גם חלק מהכניסה לבית ויש לה תפקיד משמעותי ביצירת הרושם הראשוני על הבית, אבל תכנון הגינה הוא לא עניין ממש פשוט וכל החלטה משפיעה גם על שעות עבודה והוצאות תחזוקה לאורך זמן. אז איך בכל זאת אפשר ליצור גינה מטופחת וקסומה מבלי לבזבז סכומי כסף גבוהים גם על השיפוץ וגם אחר כך על התחזוקה השוטפת? עשרה טיפים שיעזרו לכם לחסוך בדרך לגינה המושלמת.

עיצוב גינות. בנין ודיור
בגומה לתכנון של בית גם בגינה יש לקחת בחשבון את מהלך חיי הדיירים/בנין ודיור

בחירת את הצמחים הנכונים: בדקו היטב אילו צמחים מתאימים למזג האויר באזור בו אתם גרים. יש לבדוק על פי רמת החשיפה לשמש, על פי מיקום הגינה ביחס לצפון ולפי מידת הצללה מהבית ומבתי השכנים. ככל שהמידע יהיה מדויק יותר, תוכלו לבחור את הצמחייה הנכונה ביותר עבורכם, שתחזיק לאורך זמן ותחסוך לכם כסף בהחלפתה לעיתים תכופות.

תכנון נכון: תכנון גינה הוא לא שונה מתכנון הבית או מתכנון הפנים, ודורש תכנון מקדים של הצרכים וחלוקת הפונקציות השונות. תכנון נכון ומוצלח יוכל ללוות אתכם לאורך זמן בלי שתצטרכו כל כמה שנים לעדכן את האלמנטים השונים ולהתאימם מחדש לצרכים שלכם.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
עיצוב גינות. בנין ודיור
כמה שפחות דשא יותר טוב/בנין ודיור

צמצום דשא: אי אפשר לדבר על חסכון בגינה מבלי לדבר על חסכון במים והכלל הראשון והבסיסי ביותר הוא צמצום המדשאות. חשוב לזכור שלא חייבים לחפות את הגינה כולה בדשא כדי לקבל את התחושה הירוקה אותה אנו מחפשים. ניתן לשלב בין מדשאות לחיפויים נוספים כמו ריצוף מסוגים שונים, חלוקי נחל, טוף ומולצ' (חיפוי העשוי שבבי עץ). שילוב כזה ייצור תחושה נעימה, יחד עם חסכון במים ומראה מקורי ומיוחד.

בחירה באלמנטים שתחזוקתם קלה: אלמנטים כאלה ימנעו השקעה של סכומים גבוהים בתחזוקתם. קחו בחשבון גם את התחזוקה השוטפת - השקייה, גיזום וניקוי, וגם תחזוקה נרחבת יותר - החלפת צמחים, ופעולות נוספות שהן כמובן כרוכות גם בזמן עבודה רב וגם ברכישת צמחייה חדשה.

עיצוב גינות. בנין ודיור
עצים ננסיים וטפטפות ישירות יעשו יופי של עבודה/בנין ודיור

הבנת הצרכים שלכם: הגינה מורכבת מאזורים שונים - פינות ישיבה, פינת משחק לילדים, צמחים מסתירים, הצללה וצמחי נוי. לפני שאתם ניגשים למלאכת התכנון, חשבו מהם הצרכים הספציפיים שלכם - מה ברצונכם להסתיר, איפה יש צורך בהצללה מקרינת השמש, כמה מקום יש לכם עבור פינות ישיבה. תכנון כזה יעזור לכם להתמקד ולהשקיע את כספכם במקומות הדרושים, ולא להתפזר לעבר אלמנטים שאינכם צריכים.

לא להעמיס ולחסוך בכסף: לפעמים גודל הגינה מטעה וגורם לנו להעמיס אלמנטים רבים, מה שממש לא היינו עושים בחלל סגור באותו הגודל. יש לקחת בחשבון שמרבית הגינות כיום אינן גדולות, וכדי ליצור את האפקט הנכון אין צורך בהעמסת אלמנטים רבים. במקום מראה ה"גם וגם", בחרו מספר אלמנטים נאים שיעשו את העבודה וישמרו על תחושת פתיחות וזרימה, במקום להוציא סכומים גבוהים מאוד על אלמנטים רבים מדי, שיגרמו לתחושה לא נעימה וחסרת זרימה בגינה.

עיצוב גינות. בנין ודיור
אלמנטים דקורטיביים ישלימו את עיצוב הגינה למראה ייחודי/בנין ודיור

להמנע מרכישת מוצרים זולים באיכות נמוכה: בריהוט הגן לא מומלץ להתפשר על הזול ביותר ויש לקחת בחשבון את טיב החומר, שאמור להיות חשוף ללחות רבה ולשמש חזקה. בחירה במוצר טוב ושמירתו בעזרת ניקוי וכיסוי בעת הצורך, תחסוך מכם את הכאב ראש שכרוך בהחלפת הרהיטים לעיתים קרובות. תחזוקה נכונה היא שם המשחק, ומומלץ לבדוק בעת הקנייה כיצד ניתן לשמור על הרהיטים משחיקה כדי שילוו אתכם לאורך זמן.

יצירת אלמנטים בעצמכם: לא מעט אלמנטים של דקורציה בגינה לא עומדים במבחן הזמן ויש להחליפם אחת לתקופה כשהם נשחקים. כדי לחסוך תוכלו ליצור אלמנטים שונים מחפצים קיימים, שישמשו כעציצים, כמעמדי עציצים או עבור כל פונקציה אחרת שעולה בדעתכם. השתמשו בריהוט ישן, מדפים שבורים, סירים או דליים ישנים, אותם תוכלו בקלות לשדרג וליצור להם מראה מחודש מבלי להשקיע סכומים מיותרים על רכישת פריטים חדשים שיהרסו במהרה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בחירת צמחים שלא דורשים תחלופה ותחזוקה גבוהה: על מנת לחסוך, צריך להיות מחושבים מאוד בבחירת הצמחים, למשל להמנע מצמחים עונתיים שדורשים תחזוקה גבוהה יותר והחלפה לעיתים קרובות יחסית. למרות זאת, קיימים פתרונות שיאפשרו לכם להתגמש מעט, למשל מיקום שורה של עציצים או כדים בהם תשתלו צמחים עונתיים בכמות קטנה יחסית, ליצירת פתרון אסתטי, נוח וזול יותר.

לא חייבים לקנות בגדול: כמו בכל דבר, הפרטים הקטנים הם אלו שעושים את ההבדל ויתנו לגינה שלכם את המראה הייחודי שמתאים לכם. כדי להשיג את המטרה, אין צורך ברכישות גדולות, אפילו הכד הכי פשוט ירענן כל גינה בעזרת מעט צבע מקורי. חפשו פריטים מרעננים שיוסיפו חן ואופי לגינה ומקמו אותם בפינות שונות כדי ליצור מספר נקודות פוקוס.

לאינדקס אדריכלי נוף
לפורטל העיצוב מבית מגזין בניין ודיור

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully