וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רצים במעגל: בלוג עיצוב שמוקדש לכלבים כובש גם את ההולכים על שתיים

חדוה קלינהנדלר

21.1.2013 / 8:00

בלוג חדש עבור מעריצי ההולכים על 4 שלא מוכנים לוותר על סביבת מגורים מעוצבת לטובת הכלבים - כל הפתרונות, החדשות והרעיונות, מבלי להפוך את הבית למלונה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אחוזה בסגנון מודרני מותאם לכלבים, החל מ-3,700 דולר - Best Friend’s HOME/מערכת וואלה!, צילום מסך

מי שמחזיק בדעה כי חיות מחמד ועיצוב הם שני קונספטים מרוחקים שאינם מדלגים יד ביד, יופתע לשמוע על בלוג עיצוב הנקרא Dog Milk. הבלוג מוקדש כולו לחיבור בין חבריו הטובים של האדם לבין עיצוב. אפשר למצוא בבלוג זה כל מה שצריך לכלבים ואף יותר, מצעצועים, דרך אקססוריז ועד מיטות ומלונות שלמען האמת נראים כמו בתים קטנים. הבלוג שעלה לאוויר לראשונה ב-2010 מכסה כל אספקט בחייהם של בעלי הזנב האהובים. הוא מוקדש בעיקר למוצרים ואין ועם לחפש בו לא עצות אילוף וטיפים בריאותיים. הנושאים השכיחים ביותר בבלוג הינם מיטות ורהיטים לכלבים, ביגוד לכלבים, רצועות וקולרים, פינות ומתקני האכלה, עשה-זאת-בעצמך, מוצרים ידידותיים לסביבה, טיפוח והיגיינה, צעצועים, נסיעות וכן מוצרים לבני האדם הצמודים לכלבים, כמו ספרים, קעקועים זמניים, כיסויים לאייפון ומוצרים אחרים שחורטים את אהבת הכלבים על דגלם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ספת מלונה של המעצב היפני Seungji Mun/מערכת וואלה!, צילום מסך

מייסדת הבלוג ג'יימי דרינגר הגיעה ביום בהיר למסקנה שאין ייצוג הולם למוצרי כלבים ברשת על אף מיליוני האנשים חובבי הז'אנר. באותה העת, לדרינגר היה בלוג עיצוב אחר בשם Design Milk שנמנה בשורה הראשונה של בלוגי העיצוב בארצות הברית ובעולם הגורף מאות אלפי קוראים בחודש. מיותר לציין שלדרינגר בעצמה מתחזקת מערכת יחסים הדוקה שני כלבים שזכו לשמות לולו ובינס. תוך זמן קצר הפך "דוג מילק" ליעד נחשק בפני עצמו עבור אוהבי הכלבים והמייסדת נאלצה להתרחב עם צוות המפעילים שעומד מאחוריו. קפרי קימבל, שמונתה לעורכת הראשית דואגת לעדכן אייטמים מרתקים בין פעם לפעמיים ביום ובדף האודות אפשר למצוא גם את לולו, ריגלי, דוטי ומינגוס, כלבי הכותבות הנמנים על צוות הבלוג.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מיטה קוביסטית לכלב ב-1,500 דולר - "פט אינטריורס"/מערכת וואלה!, צילום מסך

קימבל העורכת ודרינגר המייסדת אמנם חסידות של תנועת המעצבים העצמאיים ומשתדלות להציג כמה שיותר מוצרי מעצבים מוכשרים שאינם שייכים לחברות ענק. יחד עם זאת, אין זה מן הנמנע שבבלוג ישנו תיעוד גם למוצרים פומפוזיים כגון, מיטות כלבים ב-1,500 דולר או מלונות שנראות כמו אחוזות מפוארות בממדים מיניאטוריים בעלות של מ-3,700 דולר. במקרים כאלו מלווה נימה ביקורתית של מנהלות הבלוג על אף הערצתה שהן רוחשות ליצורים הקטנים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חניה מיוחדת לכלבים מחוץ לסניף איקאה בגרמניה/מערכת וואלה!, צילום מסך

רק לעיתים רחוקות מגיע העיצוב לכלבים לכותרות הראשיות של עולם העיצוב כדוגמן מיזם "ארכיטקטורה לכלבים". קניה הרה, המנהל הקריאייטיבי של חברת העיצוב היפנית MUJI, אחראי למיזם זה, בו מיטב האדריכלים והמעצבים תכננו פרויקטים מרהיבים לכלבים, ביניהם מיטה שבה משולב חולצת הבעלים, מראה שמזכירה את זו של הכוכבים מאחורי הקלעים ומסלולי הליכה המגביהים את הכלבים לגובה העיניים של הבעלים. אלו הועלו לרשת עם תכניות ושרטוטים שעל פיהם הגולשים יוכלו לבנות בעצמם מלונות ורהיטי משחק לכלבים. מלבד פרויקטים יסודיים ומקצועיים כאלה, מעריכות המושכות בחוטים של "דוג מילק" גם חוש הומור בריא, שאפשר למצוא בתחום זה למשל במנורות שולחן Good Do ו-Good Puppy שנאסרו להצגה בתערוכה בלונדון, בשל המזכרת הקטנה שמונחת מתחת לכלב.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לא אושר להיות מוצג בתערוכת עיצוב בלונדון - גוף תאורה בעיצוב Whatshisname/מערכת וואלה!, צילום מסך

עד שהכלבים ילמדו לקרוא חלק מהבלוג מוקדש גם לבעליהם. במדור חדש מתעדכנים איורים המקשרים בין כלבים לעיצוב. כך למשל המאיירת ג'ניפר הוידן ציירה כלבים לצד קלאסיקות עיצוב כמו כיסא של ז'אן פרובה. מדור נוסף מוקדש לפרויקטים עשה-זאת-בעצמך כמו כלים למזון לכלבים ומיועד בעיקר למפקפקים הטוענים שקשה להחזיק בית מעוצב עם כלבים. גם מקומם של חובבי הרכילות לא נפקד, עם פוסטים שמוקדשים לסוואטץ', הכלב מחנות הבדים MOOD בניו יורק, שמרבה להופיע בתכנית "פרויקט מסלול" ופוסט אחר שהוקדש לכותבים וסופרים ידועים ולכלביהם. חדשות כמו חניה מיוחדת לכלבים מחוץ לסניף איקאה בגרמניה אהובות במיוחד על קימבל העורכת שמציינת "אני נרגשת לראות יותר ויותר אמנים ומעצבים שיוצרים מוצרים שמשפרים את חייהם של כלבים או של בעליהם, ובעיקר של כלבים במצוקה". באשר לכלביה הפרטיים מוסיפה קימבל "אין ספק שחייהם השתנו מאז כניסתו של דוג מילק לחיי, אני רק מקווה שהם לא יהפכו לדיוות".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סוכת מציל לכלבים עם הדוגמן הכלבי "בובי גורג'ס"/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פרויקטים של עשה זאת בעצמך שמקלים את חייהם של בעלי הכלבים, כמו כלי אחסון למזון/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אחוזה לכלבים בסגנון אדריכלות מודרניסטית - 3,700 דולר ב- Best Friend’s HOME/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פרויקט של קניה הרה עבור פודל מסוג תה קאפ, מתוך תערוכת ארכיטקטורה מיוחדת לכלבים/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הסופר סטיבן קינג בחדר העבודה עם כלבו בשנות ה-90/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כלבי פורצלן בעיצוב יוטה קולוצ'ק/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
איור של ג'ניפר הוידן שנוצר במיוחד עבור Dog Milk/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פינת משחק לכלבים בסגנון פירמידה בעיצוב טיציאנה אנג'לו עבור LoveThyBeast/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully