וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שתיתם, התנשקתם? עכשיו תנקו!

יעל חן

1.1.2013 / 7:18

למקרה שהחלטתם לוותר על חגיגות במועדון, בר או מסעדה לכבוד הסילבסטר ובמקום זה פתחתם פרטייה בבית, רצוי שתתכוננו טוב טוב לבוקר שאחרי. הפשילו שרוולים והתחילו לקרצף

תרצו או לא, אחרי כל חגיגה ביתית יש לכלוך, ולא משנה עד כמה האורחים שהזמנתם מנומסים ונקיים. מיץ שנשפך על השטיח, אפר שנצמד לריפוד, כלים חד פעמיים מפוזרים בכל מקום, הם רק חלק מהמראות שבאים אחרי המסיבה הביתית. המארחים נחלקים לשתי קבוצות: הפדנטים שלא הולכים לישון לפני שהכל נקי, ומתעוררים בבוקר לבית נוצץ, והשאנטים, שמעדיפים להשאיר את כל הטינופת לבוקר, ומתמודדים עם הקיים אחרי ששתו כוס קפה מעורר. לא משנה לאיזו קבוצה אתם שייכים, כך או אחרת תאלצו לנקות את הבית אחרי שאירחתם אצלכם את החבר'ה, כדי לחגוג את הערב הראשון של השנה.

רחבת ריקודים. alphaspirit, ShutterStock
קחו בחשבון שאם הפכתם את הבית למועדון האומן תאלצו לקום אליו גם בבוקר/ShutterStock, alphaspirit

אינסטרומנטים רצויים:

ראשית, כדאי להצטייד בשקיות ניילון גדולות מהסוג הקשיח, שניתן לקשור אותן בקצה מבלי שהן יקרעו במדרגות וישאירו שובל של סימני דרך. גם ארגז קרטון רצוי שיהיה בסביבה, שיכיל את בקבוקי היין ופחיות הבירה הריקים, שניתן להחזיר למרכולים ולקבל תמורתם כמה גרושים, (או להניח ליד הפח לאנשים שאוספים ומתפרנסים מזה). זה הזמן לשלוף מהארון את השואב ולהכינו לפעילות מאסיבית. לרשימת המצרכים הזו יש להוסיף סמרטוטים נקיים ומגבונים לחים שייטלו חלק במאבק להחזרת הניקיון. ובעניינם כדי לשנן ולזכור שבהסרת כתמים מריפוד או משטיח, תמיד כדאי לנגב עם מטלית בכוון השעון. בדרך זו הכתם לא מתפזר ויש סיכוי שנעצור את הנזק בעודו קטן. כמו כן, רצוי לבדוק שהריפוד לא מוריד צבע, לשם כך, לפני כדאי למצוא מקום נסתר מן העין ולנסות עליו את הניקוי לפני שמתחילים את הפעולה. אם הצבע לא עבר אל הסמרטוט, אפשר לטפל בכתם. במקרה שעבר צבע - מומלץ לפנות למומחים שינקו את הריפוד או השטיח.

כתם יין על השטיח. StockCube, ShutterStock
אל תחכו שהכתמים יתייבשו - הכינו טלק בצד על כל מקרה/ShutterStock, StockCube

תרופה למכת כתמים נוזליים

מומלץ לטפל בכתם של משקה מתוק במצבו הנוזלי. בשלב ראשון כדאי לספוג אותו באמצעות מגבת נייר או סמרטוט נקי. לאחר שהכתם נספג, יש לעבור עליו בעזרת סמרטוט רטוב שידלל את הנוזל. אם נשאר עדיין כתם והריפוד יכול לעבור כביסה במכונה, כדאי להסיר רק את החלק המדובר, לרסס אותו עם מסיר כתמים ולכבס בתוכנית עדינה ובסחיטה מינימלית.

במקרים שבהם חלק מההיצע הקולינארי במסיבה היה חטיפים עם רוטב שומני, יש לנקות במשנה זהירות ולבקש מהאורחים להצטייד במפיות כשהם מנשנשים. רצה הגורל ובכל זאת הרוטב מצא את מקומו על הספה? אין מקום לבהלה אלא לניקיון יעיל וחכם. כדאי לקחת נייר לח, ולאסוף את הכתם השומני. לאחר מכן מומלץ לפזר טלק שיספוג את השומן. במידה והכתם עקשן, אפשר לטבול סמרטוט בנוזל כלים, ולשפשף את המקום. לאחר מכן לספוג עם מגבת רטובה את החומר. לסיום הפעולה ולזירוזה יש לייבש את האזור במייבש שיער.

בקבוק שמפניה. Mondiano, ShutterStock
משקאות מתוקים שמצאו דרכם אל הריפוד יעלמו עם סיוע של מסיר כתמים או נוזל כלים מהמטבח/ShutterStock, Mondiano

סימני דרך אלכוהוליים

כמעט שאין מסיבה או ארוחה ביתית שלא מסתיימת בכתמי יין על המפה ולכן רצוי לשנן את שיטת הניקיון של זו באופן קבוע. יש להשרות את המפה המוכתמת בקערה עם כוס חומץ וארבע כוסות מים חמימים. להשרות לשעה ולאחר מכן לכבס במכונה או ביד לפי הוראות היצרן. כתם יין אדום על כל בד שהוא, בין אם מפה, ריפוד או בגד, ניתן להסיר באמצעות שפשוף הכתם בסמרטוט נקי, רצוי לבן – שלא יעביר כתם מצבע אחר, טבול ביין לבן. בנוסף, יש לזרות מלח גס על הכתם. אם אפשר להסיר את הריפוד המוכתם, רצוי לשטוף את המלח במים קרים, ולאחר מכן ניתן להשרות את הבד בקערה עם מיכל של ליטר ריוויון או שלוש כוסות של חלב חם לכמה שעות. בהמשך, יש לשטוף את הבד ולכבס בעדינות במכונה.

במקרים שבהם בקבוק היין התרסק על הרצפה, יש לטפל בנזק בהתאם לריצוף. אם מדובר ברצפה שסופגת כתמים, מומלץ להניח על הכתם סמרטוט רטוב ספוג בנוזל כלים, ולוודא שהוא יהיה רטוב כל הזמן. אחרי כמה ימים המים יחלחלו מהסמרטוט מתחת למרצפות כשהם סופחים איתם את הכתם. הסבלנות בעניין זה מתבקשת כיוון שפעולה זו עשויה לקחת זמן.

מאפרה שהתהפכה על הספה. AISPIX, ShutterStock
חור שנוצר מסיגריה על הספה לא תוכלו לנקות, אבל מיזעור נזק משולחן עץ דווקא כן - בזכות שמן פשתן/ShutterStock, AISPIX

טיפול נמרץ למעושנים

אם אישרתם למעשנים להסתובב חופשי עם הסיגריה בבית שלכם בזמן המסיבה, אל תתפלאו אם יהיו לכך השלכות. מעבר לריח המצחין שיישאר באוויר וייצמד לפרטי הטקסטיל בבית, מישהו עוד עלול לשכוח את הסיגריה הבוערת על שולחן העץ בסלון. במקרה כזה נוצרת חריכה בעץ והטיפול האפשרי הוא ניגוב בעזרת פיסת צמר גפן טבול בשמן פשתן שעשוי לקטין את הנזק. (שמן זה ניתן לקנות בחנויות טבע). פירורים וכתמי אפר יש לשאוב בשואב אבק ולאחר מכן לנגב במגבונים לחים.

יריית קונפטי. Pressmaster, ShutterStock
הכינו את צינור השואב או מגבונים לחים לניירות הקונפטי הצבעוניים/ShutterStock, Pressmaster

קולולוש

לחוגגים שהלכו עם מסיבת הסילבסטר הביתית עד הסוף וירו קונפטי בחצות – הפשילו שרוולים והיכונו לאיסוף חתיכות הנייר הקטנות. יש לשאוב את כל האזור הצבעוני באמצעות צינור שואב האבק, שמנקז לתוכו חלקיקים קטנים. במידה ואין בנמצא שואב אבק, כדאי לטאטא את כל הקונפטי לערימה, ולאסוף אותה עם מגבונים לחים שיזרזו את העבודה. שימוש במטאטא עלול לקחת זמן ארוך יותר הניירות הקטנים עשויים להתפזר ואף יתחבאו בין שערות המטאטא ויופיעו מחדש בכל פעם שתנקו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully