וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מורשה חתימה: 208 אלף שקלים לעט מזהב של פיקאסו

מותג העטים הגרמני "מונבלאן" משיק קולקציה ייחודית כמחווה לפאבלו פיקאסו. שתי סדרות עטים במהדורה מוגבלת עשויים 18 קראט זהב, עם איורים וטקסטים של גדול אמני המאה ה-20

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נעשו בהתאמה לציור המפורסם שצייר פיקאסו "דיוקן של נערה צעירה"/מערכת וואלה!, צילום מסך

למרות שכבר רבים החליפו את הדיו במקלדת, אפשר עדיין למצוא את אלו שעדיין דבקים בשימוש עטים ועפרונות. ביניהם, נמנים גם אספנים כפייתיים שבדומה למכוניות יוקרה, יצירות אמנות ובולים נדירים, תרים אחר עטים שמחירם מאמיר לסכומי עתק. הם לא בהכרח מיועדים לשימוש ובטח שלא לשרבוט מהיר ברגע של שעמום בזמן שיחה טלפונית. מדובר בסמל סטאטוס נוסף. בימים אלו מצטרפת לרשימת סמלי הסטאטוס של המיליארדרים סדרת עטים יוקרתית מבית המותג הגרמני "מונבלאן", המשיק מהדורה מוגבלת של עטים, מחווה לאבי הקוביזם, פאבלו פיקאסו. בדומה לעבודותיו של האמן שהוגדר לא פעם כגאון האמנותי של המאה ה-20, לא מדובר בעטים המיועדים לכל נפש. רחוק מכך. מכשירי הכתיבה החדשים מצופים בזהב 18 קראט, מעוטרים באיורים המפורסמים של פיקאסו שהפכו לסימן ההיכר שלו, נעשו בדיוק מושלם למקור ולבסוף זכו לתג מחיר של 208 אלף שקלים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
18 קראט זהב לבן - מהדורה מוגבלת של 39 עטים בלבד/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בחלקו העליון של העט נכתבו טקסטים של פיקאסו/מערכת וואלה!, צילום מסך

צוות המעצבים של מותג העטים מקדיש בכל שנה קולקציה אמנותית לאמנים מובילים מהמאה הקודמת, ביניהם מוצארט, אלפרד היצ'קוק, פרנץ קפקא וג'ון לנון. לאחרונה הגיש הצוות בקשה לקלוד פיקאסו, בנו של האמן במטרה לשיתוף פעולה. הבן שאמון על כל רכושו של אביו ומנציח בין היתר את מורשתו נאות לבקשה. תפקידו העיקרי של קלוד בן ה- 70 במיזם החדש היה בעיקרו אישור הקו העיצובי המתגבש שנעשה בהשראת היצירה הקוביסטית והמפורסמת Portrait de jeune fille (דיוקן של נערה צעירה) שנעשה ב-1936.

קלוד פיקסו. AP
קלוד פיקאסו/AP
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חריטת שם הציור המוכר Ojo/מערכת וואלה!, צילום מסך

בקולקציה שני דגמים של עטים נובעים, המבוססים על מספרים סימבוליים. ליין שזכה לכינוי "91" עשוי זהב צהוב 18 קראט ונעשה כמחווה למספר שנות חייו של האמן המוכשר, ומספר העטים שייצרו מסוג זה עומד על 91. הליין השני נקרא "39" והוא עשוי זהב לבן 18 קראט ולקה אפורה, כמספר הציורים שפיקאסו צייר את סילבט דוד, הדוגמנית והאמנית הבלונדינית עם הפוני המפורסם, שהייתה המוזה שלו בשנות ה-50. מהדגם האמור נוצרו רק 39 מכשירי כתיבה. על חלקם העליון של מכסי העטים הוטבע הדיוקן הגראפי של הנערה הצעירה, בשעה שהחלק התחתון הוקדש לטקסט מתוך היצירה. בפתח שהוטבע בחלקו העליון של המכסה, נחרטה חריטה של שם הציור המוכר Ojo (עין) שהוטבעה על ציפורן העט. חלקו האחורי של העט, שעוצב כעיפרון פשוט איתו פיקאסו צייר מאות סקיצות, מעוטר בפסים אדומים ומוזהבים, כסמל לצבעיה הלאומיים של ספרד, מולדת האמן.

מחיר: 208 אלף שקלים
להשיג: מונבלאן, ה' באייר 28, כיכר המדינה תל אביב

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
זהב צהוב 18 קראט - מתוך סדרת העטים המכונה "91" כשנות חייו של פיקאסו/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שילוב הצבעים הלאומיים של דגל מולדתו של האמן/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הוגדר כגאון האמנותי של המאה ה-20, פאבלו פיקאסו בפעולה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully