וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עושים ניסים: ככה תעלימו את הכתמים שחנוכה הביא איתו

יעל חן

12.12.2012 / 6:35

כדי שלא תמצאו את עצמכם "חוגגים" את חג האורים יותר מ-8 ימים בניסיון להפטר מכתמי שמן, שעווה, פיח וריבה, הכינו לכם בצד מלח גס, סכין ונייר סופג

מלבד אור ומתנות, חנוכה מביא איתו גם כתמים שעלולים להיות מאוד מתסכלים כשלא יודעים לתקוף אותם בזמן וכמו שצריך. ביניהם, שאריות שעווה שטפטפו מהנרות, טיפות שמן מלביבות, וכתמים מתוקים שממלאים את הסופגניות מריבה, שוקולד ושאר תוספות שמאתגרות את השוק הקולינארי. כדי לחגוג את החג 8 ימים ללא שאריות שילוו אתכם לעוד כמה שבועות הנה כמה שיטות יעילות ופשוטות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לכל סופגניה כתם ושיטות טיפול משלה/מערכת וואלה!, צילום מסך

כתם מסופגנית ריבה אדומה - כדי להפטר מהכתמים האדומים של הריבה יש לגרד בסכין בזהירות את השכבה העליונה ולשפוך על הכתם מים רותחים. לאחר מכן למרוח נוזל לניקוי כלים, להמתין מספר דקות ואז לכבס כרגיל.
כתם מסופגנית בריבת חלב – למיגור השאריות יש להכניס את הבגד לקערה ובה חצי כוס של אבקת כביסה שיש בה כמות גדולה של אנזימים להסרת כתמים (יש לחפש זאת על גב האריזה), להוסיף שתי כוסות מים חמים ולאחר מכן לכבס כרגיל.

כתם מסופגנית שוקולד - את הכתמים החומים מסירים בעזרת גירוד שכבת השוקולד בזהירות באמצעות סכין. לאחר מכן יש למרוח על הכתם נוזל כלים להמתין כשעה ורק אחר כך אפשר לזרוק למכונת הכביסה ולכבס עם שאר הבגדים.

כתם מסופגנית אספרסו וקרם שקדים - בכתמים מיוחדים מסוג זה יש לנהוג בצורה מיוחדת: מומלץ לטבול חתיכה של בד טריקו לבן בחלמון ולשפשף איתו את הכתם עד שהוא נעלם לחלוטין. להשלמת הפעולה יש לכבס כרגיל במכונה. למקרה שהכתם עדיין נשאר, מומלץ להשרות את הבגד בקערת זכוכית עם חצי כוס חומץ רגיל ושתי כפות מלח גס.

כתם מסופגנית קצפת ודובדבנים – אם פצצת האנרגיה הזו מצאה את דרכה לחלוצה שלכם או הריפוד של הספה יש להשרות את הבד המוכתם בחלב חם למשך שעה עד שהסימנים מתפוגגים ואחר מכן לכבס כרגיל .

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אחרי המתקפה על כתם שמן ייבשו את הבד בשמש/מערכת וואלה!, צילום מסך

כתם שמן - להסרת כתמי שמן מטיגון של הסופגניות או הלביבות, מומלץ לספוג את השמן בעזרת נייר סופג. לאחר מכן למרוח על הכתם משחת כלים או נוזל לכלים. להשלמת המשימה יש לייבש את הכתם בשמש למשך שעה ולאחר מכן לכבס כרגיל.

סמנים של אבקת סוכר - לאבקת הלבנבנה הזו יש נטייה להיכנס בצורה מאוד מהירה לסיבי הבגד. לכן, יש לטפל בה במיידי. מומלץ לטבול בד נקי במים רותחים שנמהלו בסבון כלים ולנקות איתו את שאריות האבקה.

כתם שמנת - אין כמו לביבה חמה ומתוקה עם כף שמנת קרה שבאה ליד. אך כשהשמנת מגיעה לבגד במקום לייעדה הרצוי יש להמתין שהכתם הלבן יתייבש לחלוטין ורק לאחר מכן להבריש אותו באמצעות מברשת שערות רכות. אם מדובר בכתם מהסוג העקשן יש לנהוג בו כאילו היה כתם שמן.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הכינו מגהץ בשלוף להעלמת שעווה של נר/מערכת וואלה!, צילום מסך

סימני שעווה - למקרה שטפטופי הנר של החנוכייה הגיעו עד למרקם בד כלשהו בבית יש להניחו על קרש גיהוץ נייר סופג, עליו את האובייקט המוכתם ועל הכתם שכבה נוספת של נייר סופג. אותו יש לגהץ מגהץ חם (לא רותח) ובדרך הזו השעווה תידבק לנייר הסופג. בנוסף, ניתן להניח על הכתם שקית קרח, להקפיא את המקום ואחר כך לגרד בעדינות את השעווה בסכין. אם השעווה עדיין על הבד יש לחמם אותה במיבש שיער בחום גבוה, ולגרד את השאריות בזהירות באמצעות סכין. (שיטות אלו מתאימות לכל סוגי בד ותמיד עדיף להעמיד את החנוכייה על מגש או צלחת גדולה מצופה בנייר כסף).

כתמי פיח - בבתים שבהם לא מוציאים את החנוכייה מחוץ לחלון ומדליקים מגוון של חנוכיות באמצע הסלון יש סיכוי גדול שבסיום החג יישארו שאריות של פיח על הוילונות ושאר מוצרי טקסטיל בבית. למיגור התופעה יש לזרות על הכתם המושחר מלח גס ואחר כך להבריש את הפיח והמלח יחד באמצעות מברשת רכה.

מלח גס. ShutterStock
מלח גס על כתמי פיח מושחרים/ShutterStock

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully